کد خبر: 997548
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶
تخریب رابطه ایران و چین به نفع کیست؟
رسانه‌های اصلاح‌طلب با عدم موقعیت‌شناسی سعی دارند با کاسبی سیاسی دوقطبی خاصی را به جامعه القا کنند؛ دوقطبی اشتباهی که جای دوست و دشمن را عوض کرده و تحریم‌های ظالمانه امریکا را نمی‌بیند، اما سعی می‌کند به کشوری که در بحران کرونا در کنار ایران بوده است حمله کند!
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش راه دانا؛ این روز‌ها که کشورمان درگیر مقابله با شیوع ویروس کروناست برخی گروه‌های سیاسی به دنبال صید ماهی خود از این آب‌گل آلودند و در واقع منتشرکننده ویروس کرونای سیاسی هستند.

در همین حین درحالی که امریکا ایران را تحریم کرده است و حتی اجازه ارسال دارو و لوازم بهداشتی به کشورمان را نمی‌دهد و مانند همیشه اروپایی‌ها با اینکه در ظاهر از اقدامات خشونت‌آمیز و ضدبشری امریکا انتقاد می‌کنند، اما در عمل همراهی تام و تمامی با کاخ سفید برای ضربه به ملت ایران دارند، یک جریان سیاسی دنبال درست کردن یک دوقطبی اشتباه است.

کشور‌هایی مانند چین سعی کرده‌اند با وجود همه این تحریم‌ها به کشورمان کمک کنند و چندین محموله اقلام بهداشتی به کشورمان ارسال کرده‌اند. در میان کارشکنی‌های کشور‌های غربی این روز‌ها دیده می‌شود کشور‌هایی مانند چین، ژاپن و کره‌جنوبی با اهداف بشردوستانه از ارسال دارو و لوازم بهداشتی گرفته تا موارد دیگر به کمک‌رسانی به کشورمان بپردازند.

این در شرایطی است که کشور‌های غربی نه تنها کمکی به ایران نکردند، بلکه سد راه ارسال اقلام بهداشتی و درمانی به کشورمان شدند، اما در ظاهر سعی کردند با ژست بشردوستانه باطن سیاه خود را توجیه کنند. حضور افرادی با عنوان «پزشکان بدون مرز» که در میان آن‌ها نه تنها متخصص بیماری‌های عفونی نبود، بلکه پزشک نیز به همراه نداشتند و اقلام کمی را به کشورمان با خبرسازی‌های تبلیغاتی ارسال کردند که به اندازه اقدامات خیران محلی کشورمان هم نمی‌شود، نمونه بارز این بازی‌های سیاسی و رسانه‌ای است.

دوقطبی‌سازی اشتباه علیه چین
در این شرایط بود که «کیانوش جهانپور» سخنگوی وزارت بهداشت انتقادی را نسبت به چینی‌ها ابراز داشت که «چانگ هوا» سفیر چین آن‌را رد و سعی کرد توضیحاتی در این زمینه ارائه کند. این موضوع باعث شد تا سوءاستفاده‌کنندگان به سرعت دست به کار شوند و دوقطبی مطلوب خود را در فضای ویروس کرونا رقم بزنند.

اما موضع جهانپور توسط برخی اصلاح‌طلبان هم مورد نقد قرار گرفت. از جمله «عباس عبدی» کارشناس سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: «این نوع توجیهات کمکی به حل مشکل نمی‌کند. البته نمی‌خواهم بگویم فقط ایران دچار خطا شد. خطای غربی‌ها به ویژه ترامپ و بوریس جانسون چنان بود که روی هر اشتباه دیگری را سفید کردند. چینی‌ها هم چه راست گفته باشند و چه دروغ، کارشان به خودشان و منافع کشورشان مربوط است.»

وی افزود: «به نظرم بد نیست نسبت به پروتکل شناسایی سازمان بهداشت جهانی اعتراض شود که به احتمال فراوان منشأ بخش مهمی از نارسایی‌ها در تشخیص بهنگام این ویروس بوده است.»

جالب است در این میان برخی رسانه‌هایی که عمدتاً نزدیک به دولت و اصلاح‌طلبان هستند کاسب کرونا بوده و توئیت سفیر چین با مضمون دعوت به همدلی و یادآوری ضرورت همکاری‌ها برای مقابله با توطئه‌های کرونا را به دروغ و با مغلطه به عنوان تهدید از موضوع بالا جلوه داده‌اند.

جالب است همین رسانه‌ها که کمک‌های بشردوستانه چین را در نظر نمی‌گیرند رد کمک ظاهری غربی‌ها که با هدف ژست سیاسی و نه کمک واقعی بود را با جنجال‌سازی زیادی تقبیح کردند، اما حالا با نادیده گرفتن کمک‌های کشور‌هایی مثل چین سعی دارند با دوقطبی‌سازی آشکار اختلافاتی در این حوزه ایجاد کنند.

در شرایط بحرانی که باید دوست و دشمن را به خوبی بشناسیم و همکاری‌های لازم برای مقابله با این ویروس منحوس را انجام دهیم برخی با کارشکنی سعی دارند از کاه کوه بسازند و با ایجاد اختلاف واهی آب در آسیاب دشمنان انقلاب از جمله امریکا بریزند.

رسانه‌هایی که دوست و دشمن را اشتباه گرفته‌اند
رسانه‌هایی که در این حوزه کارشکنی می‌کنند این روز‌ها در برابر کارشکنی‌های غرب و به ویژه امریکا در مقابله با ایران آن‌هم زمانی که ویروس کرونا سلامت کشورمان را تهدید می‌کند، سکوت اختیار کرده‌اند.

درحالی که جامعه جهانی و حتی سازمان ملل نیز خواستار لغو تحریم‌های ظالمانه امریکا در زمان بحران شده است «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور امریکا در دروغی آشکارا بیان می‌کند هیچگونه درخواستی برای ارسال و کمک دارو به ایران صورت نگرفته است!

البته اروپا و امریکا این روز‌ها خود در جدال سرقت و راهزنی اقلام بهداشتی کشور‌های دیگر به شدت درگیر هستند و در این زمان نمی‌توان انتظار داشت این کشور‌ها با حسن نیت نسبت به ایران اسلامی که همیشه با آن خصومت داشته‌اند، نگاه کنند، اما ماجرا وقتی جالب می‌شود که برخی رسانه‌های مرعوب و شیفته غرب این موارد را نمی‌بینند و با یک انتقاد سخنگوی وزارت بهداشت سعی در عقده‌گشایی علیه کشوری که تا به امروز در ماجرای شیوع کرونا با کشورمان همکاری کرده است، می‌پردازند؛ موضوعی که در این شرایط حاد بیماری کرونا نه تنها به نفع مردم و سلامت جامعه نیست، بلکه به ضرر جامعه نیز است، اما نگرش سیاه سیاسی برخی رسانه‌ها حتی موقعیت‌سنجی هم ندارد و به امنیت و سلامت کشورمان در این حوزه نمی‌اندیشد و اهداف کور خود را پی می‌گیرد.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایراندوست
|
France
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
0
0
سلام. اظهارات جهانپور فرار به جلو است. چطور آمار چین که مرگ را در ووهان چندین برابر آنفلوانزا نشان داده باعث اشتباه قضاوت این فرد شده. دوم وظیفه سفیر یک کشور هم پاسخگویی به این گونه اظهارات هست و خلاف عرف دیپلماتیک نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار