کد خبر: 997453
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که رژه ۲۹ فروردین برگزار نمی‌شود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری، اظهار داشت: از سال ۱۳۵۸ که فرمان امام برای رژه ارتش صادر شد هرساله این رژه با شکوه برگزار شده است. رژه یکی از برنامه‌های نمایش قدرت است و توان بازدارندگی را به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: اجرای رژه قطعا باعث خوشحالی مردم می‌شود و به دشمنان هم نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران تپان بازدارندگی را دارد.

سیاری ادامه داد:، اما در سال جاری شرایط متفاوت شده است و با توجه به بیماری کرونا و مصوبات ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، بنابر تدبیر فرماندهی کل ارتش و هماهنگی با ستادکل نیرو‌های مسلح، برای کمک به بحث پیشگیری از بیماری ارتش جمهوری اسلامی ایران طرحی را بعنوان جایگزین مراسم رژه گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش‌بینی و تصویب کرده است.

رئیس ستاد ارتش با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ طرح جایگزین رژه را اجرا خواهیم کرد، گفت: این طرح رژه خدمت با شعار مدافعان وطن- یاوران سلامت است که در سطح کشور اجرا خواهد شد.

وی در تشریح اقداماتی که قرار است در این طرح جایگزین انجام شود، تصریح کرد: در روز‌های منتهی به ۲۹ فروردین و روز‌های بعد از آن اقدامات گسترده‌ای را برای رفع آلودگی اماکن عمومی و سطح شهر‌ها انجام خواهیم داد. در رسیدگی به بیماران در مناطق محروم، غربالگری با اعزام تیم‌های پزشکی، کمک نیروی انسانی به مراکز درمانی، کنترل ورود و خروج و رفع آلودگی خودرو‌ها در ورودی و خروجی شهر‌ها اقداماتی را انجام خواهیم داد.

سیاری با بیان اینکه طرح جایگزین رژه از روز ۲۰ در سراسر کشور آغاز خواهد شد، افزود: همچنین تخت‌های بیشتری را برای اختصاص به شبکه بهداشت و درمان کشور آماده کرده‌ایم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی، عنوان کرد: با توجه به شرایط کشور و بیماری کرونا طرح جایگزینی برای گرامیداشت سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی و روز شهیدان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: این طرح تحت عنوان «سپهبد‌های اخلاص» خواهد بود که برای گرامیداشت سه سپهبد شهید یعنی سپهبد شهید قرنی، سپهبد شهید صیاد شیرازی و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.

سیاری در پایان خاطرنشان کرد: هر سه سپهبد شهید ما انسان‌هایی مؤمن، مخلص، ولایتمدار و شهادت‌طلب بودند که بعنوان فرماندهان الگو در نیرو‌های مسلح مطرح هستند و سیره اخلاقی آن‌ها به‌گونه‌ای است که قابل استفاده نسل‌های بعدی است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار