کد خبر: 996817
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
یک عضو سابق مجلس خبرگان رهبری با بیان این که با رحلت آیت الله سیدجعفر کریمی(ره)، رهبر معظم انقلاب، دوست خوب خود را از دست دادند، گفت: این عالم فقید علاوه بر آن که مورد اعتماد امام و رهبری و دیگر بزرگان بود، مورد اعتماد مردم هم بود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: آیت الله سیدمحمد واعظ موسوی استاد خارج فقه حوزه علمیه، با تسلیت رحلت مرحوم آیت الله سیدجعفر کریمی از یاران امام خمینی(ره) و رئیس شورای استفتائات دفتر رهبر معظم انقلاب، در مورد شخصیت این عالم فقید، اظهار داشت: مرحوم آیت الله کریمی(رض) از بزرگانی بودند که هم حوزه علمیه قم و هم حوزه علمیه نجف را درک کرده و اوج فعالیت ایشان نیز در کنار امام خمینی(ره) در نجف بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز، همواره یکی از یاران مورد اعتماد امام و انقلاب بودند.

وی اضافه کرد: مرحوم آیت الله کریمی(رض) در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، بعنوان مجتهدی دانا و مجاهدی انقلابی مطرح بوده و در سال های پس از رحلت امام خمینی(س) نیز، در حمایت از رهبر معظم انقلاب قدم برداشته و بعنوان رئیس شورای استقتائات دفتر مقام معظم رهبری فعالیت داشتند.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم، خاطرنشان کرد: همچنین این عالم فقید سال ها در بعثه حج امام خمینی(ره) و بعد هم در بعثه رهبر معظم انقلاب به انجام وظیفه و تکلیف پرداختند و با تمام قوا و دانشی که داشتند، پاسخ سؤالات مختلف شرعی، اعتقادی و ... را با هماهنگی مقام معظم رهبری یا مراجع تقلید مورد نظر پیدا کرده و ارائه می دادند؛ ایشان در جلسات روحانیون فعال حج، حضور پررنگی داشته و سال ها زحمات طاقت فرسا داشتند که بر اهل علم پوشیده نیست.

آیت الله واعظ موسوی یادآور شد: همچنین حضور مرحوم آیت الله سیدجعفر کریمی(رض) در دو دوره مجلس خبرگان رهبری، از او یک فقیه مورد اعتماد مردم را به نمایش گذاشت و ثابت کرد که ایشان علاوه بر توانایی علمی، فقهی و همچنین مورد اعتماد بودن در نزد امام راحل، رهبر معظم انقلاب و دیگر بزرگان، در اذهان مردم هم مورد اعتماد بودند و نفوذ کلام داشتند.

وی افزود: ایشان در نهایت با کارهای سنگین علمی و اجرایی که در طول زندگی خود داشتند، در سن حدود ۹۰ سالگی رحلت کردند که این واقعه را به حوزه های علمیه و مخصوصا به مقام معظم رهبری که دوست و همکار خوب خودشان را از دست دادند، تسلیت عرض می کنم؛ همچنین به خانواده ایشان مخصوصا فرزند ارشد ایشان حاج سیدعلی آقا کریمی، عرض تسلیت دارم.

رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم با اشاره به شخصیت سیاسی مرحوم آیت الله سیدجعفر کریمی(رض)، گفت: شخصیتی که این عالم فقید داشتند، یک شخصیت برجسته علمی و سیاسی بود و همانند امام راحل و مقام معظم رهبری، از یک جامعیت شخصیتی برخوردار بودند؛ حریت و آزادگی ایشان در موضع گیری در مسائل مختلف اقتضا می کرد که در موضوعات گوناگون، نگاه پدرانه به مردم جامعه داشته باشند و نگران جامعه اسلامی بودند.

آیت الله واعظ موسوی اضافه کرد: کسانی که همچون آیت الله سیدجعفر کریمی(رض) از یک شخصیت جامع برخوردار هستند و همچنین حریت و آزادگی را در شخصیت خود پرورانده‌اند، قطعا با اراده خدا، محبت آنان در دل مردم راه پیدا خواهد کرد و این عالم فقید هم، حقیقتا محبوب دل هر کسی بود که او را می شناخت.

وی گفت: این عالم فقید همواره در موضع گیری های سیاسی و اجتماعی هم که داشتند، مصالح کلی نظام و مردم را در نظر می گرفتند و به فکر ارتقاء همه جانبه ایران اسلامی بودند و به همین دلیل بود که در اولین روزهای رحلت ایشان، شخصیت های مختلف سیاسی و علمی، با همه سلیقه های فکری، از درگذشت این عالم جلیل القدر اظهار تأسف کردند.
 
منبع:ایلنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار