کد خبر: 995908
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۱
تلاش ورزشکاران برای شکستن زنجیره انتقال «کرونا»
در آخرین روز‌های اسفندماه و در شرایطی که کرونا همچنان جان مردم را تهدید می‌کند، ورزشکاران و فعالان ورزش برای کمک‌رسانی به هموطنان و بیماران در حال تلاش هستند و با پیوستن به کمپین‌های «در خانه بمانیم» همه را به قرنطینه خانگی دعوت می‌کنند.
اشرف رامين
سرویس ورزشی جوان آنلاین: فعالیت‌های خیرخواهانه رسول خادم، کمیل قاسمی و برخی دیگر از کشتی گیران در مناطق محروم بازتاب‌های زیادی داشت. با شدت گرفتن بیماری کرونا این گروه از فعالان ورزشی علاوه بر جمع آوری کمک‌های بهداشتی از بیماران مبتلا به کرونا عیادت کرده و از خدمات کادر‌های پزشکی بیمارستان‌ها تقدیر کردند. این خبر در سایت اتحادیه جهانی کشتی نیز بازتاب گسترده‌ای داشته است. قاسمی، نایب قهرمان کشتی آزاد المپیک ریو که شخصاً به بیمارستان‌های گیلان سرزده در گفتگو با تسنیم روند اقدامات مؤسسه خیریه خادمین علی بن ابیطالب (ع) را تشریح کرد: «پیرو همان کار‌هایی که در مؤسسه خیریه خادمین علی بن ابیطالب انجام می‌شود، با درخواستی که از مردم داشتیم، حدوداً رقم ۵۰۰ میلیون تومان جمع آوری شد، برای کمک کردن به کادر پزشکی و خرید تجهیزات و لوازم پزشکی منطقه شرق استان گیلان که بیشتر درگیر کرونا بودند، خصوصا شهر‌های رودسر، لنگرود، لاهیجان و آستانه اشرفیه. این‌ها را به آن‌ها رساندیم تا درمانگاه‌ها باز بمانند و به بیماران کرونایی خدمات بدهند.» کمیل قاسمی تجربه‌اش از پوشیدن لباس‌های محافظ برای عیادت از بیماران کرونایی را بیان کرد: «من برای زمان کوتاهی این تجهیزات را بر تن کردم و واقعاً سخت بود ولی این روز‌ها کادر پزشکی و درمانی در خط مقدم هستند و امیدوارم بتوانند این سختی را هم تحمل کنند. این کاری بود که مردم از قهرمانان‌شان انتظار دارند. من هم با رعایت تمام نکات بهداشتی این کار را انجام دادم. خیلی از مردم نگران بودند و در این خصوص می‌پرسیدند، من باید می‌رفتم و کاری که از دستم برمی‌آمد را انجام می‌دادم. خیلی از مردم درگیر این موضوع شده‌اند. عده‌ای از هموطنان‌مان به آن مبتلا شده و عده‌ای نیز متأسفانه جان خود را از دست داده‌اند. این مهمان ناخوانده، باعث ایجاد اختلال در زندگی همه شده و امیدوارم هر چه زودتر از این مرحله عبور کنیم. مردم عزیز هم می‌دانند که با رعایت توصیه‌های پزشکی و پیشگیری می‌توانیم از بحران این ویروس گذر کنیم.»

مهاجم ایرانی تیم برایتون انگلیس به کمپین «در خانه بمانیم» پیوست. تمامی مسابقات ورزشی در اروپا لغو شده و با تعطیلی لیگ‌های فوتبال از جمله لیگ جزیره فوتبالیست‌ها به قرنطینه خانگی و تمرین در منزل روی آورده‌اند. علیرضا جهانبخش با انتشار ویدئویی در خانه روپایی زده و از مردم می‌خواهد قرنطینه خانگی را رعایت کنند: «برای حفظ سلامتی در خانه بمانیم. از خود و خانواده تان مراقبت کنید. به امید اینکه کرونا را شکست دهیم و پس از پشت سرگذاشتن این ویروس به روز‌های خوب گذشته برگردیم.»

کمپین «هواتو دارم» این روز‌ها با استقبال خوب ورزشکاران مواجه شده است. زوج اسکی‌باز کشورمان نیز با پیوستن به این کمپین مردمی از روز‌های سخت گفتند. مرجان کلهر و پوریا ساوه‌شمشکی در آستانه عید نوروز در پیامی خواهان حمایت مردم و ماندن در منازل شدند: «شرایط سختی را پشت سرمی‌گذاریم. با اینکه به عید نوروز نزدیک می‌شویم از مردم خواهش می‌کنیم از خانه بیرون نیایند؛ چراکه تنها راه شکستن زنجیره انتقال ویروس ماندن در خانه است. با رعایت این مسئله می‌توانیم به شرایط عادی برگردیم. ایرانی‌ها ثابت کرده‌اند در سخت‌ترین شرایط هوای هموطنان خود را دارند. همه می‌دانیم اوضاع کسب و کار اصلاً خوب نیست. از صاحبخانه‌ها می‌خواهیم هوای مستأجران را داشته باشند تا با کمک هم به روز‌های خوب برگردیم.»

امیر سرتیپ دوم جمشید فولادی حفظ سلامت ورزشکاران و مردم را اولویت اصلی خواند. رئیس تربیت بدنی ارتش در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: «به عنوان یک شهروند ایرانی، اصول بهداشتی را رعایت می‌کنم. از مردم خواستارم با احساس مسئولیت در قبال سلامتی خود و دیگران این نکات بهداشتی را رعایت کنند. بنا بر توصیه پزشکان بهترین راه‌حل برای مبارزه با ویروس کرونا ماندن در خانه است. از مردم ایران خواهش می‌کنم که بیرون از خانه نروند و عید دیدنی هم نداشته باشند تا زودتر بر این بیماری فائق آییم، البته با ورزش کردن می‌توانیم بدن را در برابر این بیماری مقاوم کنیم.»

نیمار با انتشار پستی به نقش رعایت نکات بهداشتی در کنترل ویروس کرونا اشاره کرد. لیگ فوتبال فرانسه هم تعطیل است و ستاره برزیلی پاریسن ژرمن هم مثل بقیه فوتبالیست‌ها چاره‌ای جز قرنطینه ندارد. نیمار با گفتن این جمله هواداران را به ماندن در خانه ترغیب کرد: «ویروس حرکت نمی‌کند بلکه این مردم هستند که آن را به حرکت درمی‌آورند و در انتشارش نقش دارند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار