کد خبر: 995898
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۰
سعیدی:
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی تصمیم دولت ارمنستان در افتتاح سفارت خود در تل‌آویو را شائبه‌برانگیز خواند و از وزارت خارجه خواست با اقدامات دیپلماتیک موضع ایران را به اطلاع دولت ارمنستان برساند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: محمداسماعیل سعیدی در گفتگو با خانه ملت، درباره اعلام خبر تصمیم دولت ارمنستان جهت افتتاح سفارت این کشور در تل‌آویو گفت: با توجه به شرایط منطقه و به ویژه حقوق ازدست‌رفته ملت مظلوم فلسطین، اقدام دولت ارمنستان به هیچ وجه قابل توجیه نیست، واقعیت آن است که امروز تمامی ملت‌های آزادی‌خواه منطقه انتظار دارند که دولت‌ها در ارتباط با رژیم صهیونیستی عاقلانه و منطقی برخورد کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصمیم دولت ارمنستان در فعال سازی سفارت خود در سرزمین‌های اشغالی را حرکتی ضد منافع ملت‌های منطقه و به ویژه مردم مظلوم فلسطین عنوان کرد و افزود: ضرورت دارد دولت ارمنستان در اجرای تصمیم خود تجدیدنظر کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری روابط خوب و همسایگی دو کشور ایران و ارمنستان ادامه داد: با توجه به ارتباطات حسنه دو ملت ایران و ارمنستان اگر چنین تصمیمی اجرایی شود به طور قطع مورد پذیرش ملت ایران نخواهد بود و با موضع‌گیری‌های منفی روبه‌رو خواهد شد.

سعیدی با بیان اینکه ضرورت دارد دولت ارمنستان در تصمیم خود برای بازگشایی سفارت در تل آویو تجدیدنظر کند گفت: معتقدم در این زمینه وزارت خارجه ایران باید به سفیر ارمنستان در تهران تذکر داده و در عین حال رایزنی‌های دیپلماتیک خود را با دولت ارمنستان برای جلوگیری از اجرای این تصمیم پی بگیرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در شرایط کنونی که منطقه آبستن یکسری حوادث است نظام سلطه جهانی به دنبال تحمیل یکسری توافقات همچون پیمان کمپ دیوید است و بر همین اساس است که شاهد پیگیری توافق قرن در منطقه هستیم، دولت ارمنستان که تا به حال سعی کرده خود را از مناقشات دور نگه دارد نباید با بازگشایی سفارت خود در تل آویو به چنین تصمیماتی ورود کند زیرا این اقدامات مانند سم خطرناکی است که به طور قطع به ضرر منافع ملت ارمنستان و سایر ملت‌های منطقه خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار