کد خبر: 995745
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
به گفته نایب رئیس اتاق اصناف ایران در راستای حمایت از صنوف به ویژه کسبه خرد توافقات قابل‌قبولی صورت گرفته‌است که امید می‌رود در زمان اجرا سلیقه شخصی دخیل نشود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: ابراهیم درستی در گفتگو با «ایسنا»، در رابطه با شرایط وام‌های بانکی و حق بیمه واحد‌های صنفی در شرایط شیوع کرونا گفت: با بانک مرکزی و سازمان تأمین اجتماعی مذاکراتی صورت گرفته‌است که امید می‌رود در زمان اجرا این توافقات به درستی عملی شود.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: نکته قابل‌توجه آن است که در زمان اجرای توافقات صورت گرفته، دسته بندی و تفکیکی در اصناف صورت نگیرد، زیرا با شیوع ویروس کرونا تمام صنوف به ویژه کسبه خرد دچار مشکلات بسیاری شده و عملاً درآمد شب عید کسبه از بین رفته‌است.

وی خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا در بهمن آغاز شد، اما آثار اقتصادی و اجتماعی آن در سه ماه آینده خود را نشان می‌دهد و اگر دستگاه‌های مختلف به ویژه بانک‌ها و سازمان تأمین اجتماعی صنوف را همراهی نکنند، با مشکلات بسیاری همچون تعدیل نیروی انسانی مواجه خواهیم شد. درستی یادآور شد: طی پیشنهاد صورت گرفته، از سازمان تأمین اجتماعی خواسته شده که صاحبان مشاغل بتوانند ۵۰ درصد حق بیمه خود را پرداخت کنند و مابقی شامل بخشودگی شود.

وی گفت: در گذشته نیز توافقاتی با بانک مرکزی و دیگر دستگاه‌های تصمیم‌گیر اتخاذ می‌شد، اما متأسفانه در زمان اجرا شاهد اعمال سلیقه‌های شخصی می‌شدیم که امید است این اتفاق در توافق جدید رخ ندهد.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران در پایان گفت: جزئیات نهایی پشتیبانی دولت در زمینه اقتصادی و اجتماعی در جلسه سران قوا با دستگاه‌های مختلف همچون اتاق اصناف ایران، اتاق بازرگانی ایران و اتاق تعاون ایران تعیین و ابلاغ خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار