کد خبر: 995413
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی : تحریم دارویی امریکا جنایت جنگی است
ایالات متحده امریکا تنها از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ تعداد ۶۱ تحریم یکجانبه را علیه ۳۵ کشور جهان که ۴۲ درصد جمعیت جهان را پوشش می‌دهد، اعمال کرده و این روش بار‌ها از سوی این کشور برای تغییر رژیم یا دست کم تغییر رفتار کشور‌های مستقل استفاده شده است.
محمد اسماعیلیان
سرویس سیاسی جوان آنلاین: بعد از جنگ جهانی دوم، ایالات متحده امریکا همراه با چهار کشور دیگر متفقین ساختار جدیدی را به نام سازمان ملل متحد شکل دادند و نهاد قدرتمندی به نام شورای امنیت سازمان ملل را سازماندهی و حق وتو را به عنوان اهرمی برای فشار بر دولت‌های مستقل اجرایی کردند.

ایالات متحده امریکا تنها از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ تعداد ۶۱ تحریم یکجانبه را علیه ۳۵ کشور جهان که ۴۲ درصد جمعیت جهان را پوشش می‌دهد، اعمال کرده و این روش بار‌ها از سوی این کشور برای تغییر رژیم یا دست کم تغییر رفتار کشور‌های مستقل استفاده شده است.

ایالات متحده امریکا به عنوان یکی از اعضای دائمی شورای امنیت با اختیارات موسعی که بر اساس منشور سازمان ملل به دست آورده است با ابزار «تحریم» به دنبال تغییر رژیم در کشورهاست به طوری که بعد از جنگ جهانی دوم امریکایی‌ها بار‌ها، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه کشور‌های مختلف نظیر کوبا، کره شمالی، ونزوئلا، عراق، لیبی و بسیاری دیگر از کشور‌ها اعمال کرده است و آثار بدیهی چنین تحریم‌هایی افزایش مرگ و میر، بیماری ها، گرسنگی و سوء تغذیه جمعیت غیرنظامی، فروپاشی زیر ساخت‌های تدارک نیاز‌های اساسی و تخریب اقتصاد بوده است.

طی روز‌های اخیر بحث حمله بیولوژیکی به ایران به عنوان یکی از کشور‌های مورد هدف نظام سلطه مطرح شده است و در چنین شرایطی آنچه چنین گمانه‌ای را تقویت می‌کند، عدم کاهش تحریم‌های ضدایرانی به ویژه در حوزه دارویی و پزشکی است، در این میان بسیاری از سیاستمداران داخلی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز نسبت به این مسئله واکنش نشان داده‌اند و پافشاری نظام سلطه بر استمرار تحریم‌های ضدحقوق بشری ایران را شدیدترین نوع دشمنی علیه مردم یک کشور می‌دانند.

اروپا شریک جرم امریکا در ارسال نکردن دارو به ایران است

سیدمحمدجواد ابطحی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی درباره تحریم دارو و تجهیزات پزشکی ایران از سوی امریکایی‌ها اظهار داشت: امریکا کشوری است که به دلیل فروش واکسن وبا و تجارت در این کار ملتش را به این میکروب مبتلا کرده و سوابق سوئی در این باره داشته و انتظار دفاع از حقوق بشر و انسانیت را از او نداریم. امریکایی‌ها همواره با اقدامات خصمانه خود سعی می‌کنند منافع اقتصادی شرکت‌های بزرگ سرمایه‌داران صهیونیستی را حفظ کنند و در این راه اهمیتی برای جان شهروندان امریکایی قائل نیستند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: براساس برخی تحلیل‌ها و پژوهش‌ها مشخص شده است که ویروس کرونا توسط آزمایشگاه‌های سرّی امریکا تهیه و تولید شده و آن‌ها در حقیقت با این کار خصمانه‌شان حمله بیولوژیکی به کشور‌های مخالفشان داشته‌اند، ولی عملاً کار از دست‌شان در رفته و این ویروس به اپیدمی جهانی تبدیل شده است.

ابطحی گفت: سازمان‌های بین‌المللی که شعار سلامتی برای همه سر می‌دهند و سینه خود را برای دفاع از حقوق بشر چاک داده‌اند چرا در قبال ممانعت امریکا از ارسال دارو به ایران سکوت کرده‌اند؟ چرا کشور‌های خارجی تحت فشار امریکایی‌ها تجهیزات بهداشتی و دارویی را به ایران ارسال نمی‌کنند؟

وی خاطرنشان کرد: همراهی اروپایی‌ها با امریکا در عدم همکاری بهداشتی و دارویی با ایران ادامه جنایت ایالات متحده محسوب می‌شود و باید آن را به عنوان شریک جرم نگریست.

ابطحی با انتقاد از برخی افراد وطن‌فروش که اهداف امریکایی‌ها را دنبال می‌کنند، اظهار داشت: برخی فارسی‌زبانان که دم از ملیت ایرانی می‌زنند چرا باید با اهداف استعماری و استکباری امریکایی‌ها همراهی کنند و قطعاً ملت بزرگ ایران این عناصر خودفروخته را فراموش نخواهد کرد.

ممانعت امریکا از ارسال دارو به ایران درس عبرت برای منتظران لبخند غرب است

ضیاءالله اعزازی ملکی نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با فارس درباره تحریم دارو و تجهیزات پزشکی ایران از سوی امریکایی‌ها گفت: از دشمن بیش از این انتظاری نیست، زیرا امریکا دشمن درجه یک جمهوری اسلامی و شیطان بزرگ محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ان‌شاءالله خداوند ریشه شیطان بزرگ را بخشکاند، افزود: دولتمردان امریکایی هیچ گاه کمکی را به بشریت و انسانیت نکرده‌اند و هرجا هم که حضور دارند به دلیل منفعت‌طلبی‌شان است.

نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ممانعت از ارسال دارو به ایران از سوی امریکایی‌ها و تهدید و تطمیع شرکت‌های دارویی بین‌المللی برای عدم همکاری با جمهوری اسلامی ناشی از خوی خصمانه دولت امریکاست. امریکایی‌ها شعار حقوق بشری سر می‌دهند، اما به تنها چیزی که اهمیت نمی‌دهند بشریت و انسانیت است و حتی اعتقادی هم به این موضوع ندارند.

نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولتمردان امریکا که شعار دفاع از حقوق بشر سرمی‌دهند فقط فریب و سراب است و‌ای کاش دولت‌های وابسته به رژیم ایالات متحده چشمان خود را به روی واقعیت باز کرده و حقایق را بینند.

وی افزود: اگر اقدامی از سوی امریکایی‌ها در منطقه‌ای از دنیا صورت می‌گیرد قطعاً منافعی را دیده‌اند که کاری را عملیاتی کرده‌اند در غیر این صورت دفاع از حقوق بشر و شعار حمایتی از انسان‌ها برای دولتمردان امریکایی به مثابه ابزاری برای رسیدن به هدف محسوب می‌شود.

وی افزود: اقدام خصمانه امریکایی‌ها در ممانعت از ارسال دارو به ایران در شرایطی که کشورمان درگیر مبارزه با ویروس کروناست قطعاً عبرت بزرگی برای آن‌هایی است که دلخوش به لبخند غرب هستند که آن‌ها فقط بخشی از توطئه‌های استکبار را دیده‌اند.

همچنین حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس اظهار داشت: امریکایی‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی که تحریم‌های متعددی را علیه کشورمان اعمال کرده‌اند نشان داده‌اند که به هیچ وجه موضوعات حقوق بشری و انسانی برای آن‌ها مهم نبوده و به دنبال رعایت کردن قواعد بین‌المللی نیستند. دولتمردان ایالات متحده به دنبال دیکته کردن اقدامات ضد جمهوری اسلامی به دیگر کشور‌ها هستند و می‌کوشند اقدامات ضدبشری علیه ملت بزرگ ایران را تحمیل کرده و این موضوع را به سایر کشور‌ها تسری دهند.

نماینده محلات در مجلس تصریح کرد: امریکایی‌ها می‌کوشند ملت‌های آزادیخواه و استقلال‌طلب را در دنیا به سمت و سوی تحمیل و تحمیق سوق دهند.

سلیمی خاطرنشان کرد: با کشوری درباره مسائل انسانی و حقوق بشری می‌توان صحبت کرد که اعتقاد به اینگونه مباحث و موضوعات داشته باشد، اما متأسفانه امریکا اعم از دموکرات و جمهوریخواه به هیچ وجه به اصول انسانی پایبند نیست و تنها کشوری در دنیاست که از بمب اتم استفاده کرده است.

نماینده محلات در مجلس تصریح کرد: امریکایی‌ها درباره کمک دارویی به ایران دروغ می‌گویند، این در حالی است که حتی آن‌ها با اعمال فشار بر شرکت‌های دارویی اجازه همکاری با جمهوری اسلامی را نمی‌دهند.

امریکا با ممانعت ارسال دارو به ایران نشان داد انسانیت برایش اهمیتی ندارد

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ویروس کرونا تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب شده و مرز، کشور، منطقه، قوم و مذهب نمی‌شناسد.

جامعه بشری باید برای مقابله با کرونا دست به دست یکدیگر دهند و علیه این ویروس قیام کنند. باید با همکاری‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی اقدامات بهداشتی، دارویی و درمانی علیه ویروس کرونا به کار گرفته شود.

نقوی‌حسینی گفت: به رغم همه تحریم‌های ناجوانمردانه و ظالمانه امریکایی‌ها علیه ملت و کشورمان از همه ظرفیت خودمان برای مقابله با ویروس کرونا استفاده کرده‌ایم و همه مردم و دستگاه‌ها در صحنه و میدان حاضر هستند.

وی افزود: امریکایی‌ها باز هم بین ملت‌های منطقه و دنیا رسوا شده‌اند چرا که آن‌ها با تحریم‌های ظالمانه بهداشتی و درمانی و دارویی علیه جمهوری اسلامی اقدامات ضد بشری و ضد انسانی خود را تمام کردند.

نقوی‌حسینی گفت: ممانعت دولتمردان امریکایی در تامین تجهیزات بهداشتی و درمانی که برای مقابله با ویروس کرونا به کار گرفته می‌شود بخشی از رفتار ناقض حقوق بشری آن‌ها محسوب می‌شود و جنایت جنگی علیه ملت بزرگ ایران است.

وی افزود: کورس امریکایی‌ها در ممانعت از ارسال دارو به ایران به صدا درآمده و نشان دادند که بشریت و انسانیت برای آن‌ها از اهمیتی برخوردار نیست و اقدامات خصمانه آن‌ها به عرصه بین‌الملل ثابت کرد که ملت‌ها و سلامت آن‌ها به هیچ وجه از اهمیتی برخوردار نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار