کد خبر: 995021
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برای اولین بار در کشور معلم یار کودکان محروم روستایی شد

به دنبال تعطیلی اضطراری مدارس در اقدامی برای اولین بار در تاریخ دستگاه تعلیم و تربیت کشور با ابلاغ رسمی از سوی رئیس منطقه خواجه مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی بعنوان معلم یار معرفی شد و اجرای طرح معلم یار برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش کشور کلید خورد.

جعفر پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح ابتکاری معلم یار برای اولین بار در کشور توسط این اداره کل، گفت: ۱۳۰۰ نفر از نیروهای آموزشی استان به طور رایگان برای جبران عقب ماندگی دانش آموزان به علت تعطیلی مدارس به روستاها اعزام می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در روستای «سولجا» بخش خواجه، اظهار کرد: اولین بار و به ابتکار اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی طرح معلم یاری اجرا می شود که در این طرح کادر آموزشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به منظور جبران عقب ماندگی تعطیلی دانش آموزان و کمک به آموزش دانش آموزان که در روستاهای محروم استان واقع هستند و فاقد دسترسی به منابع اینترنتی و فضای مجازی هستند اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح معلم یارها با ارائه بسته های آموزشی شامل دی وی دی و سی دی های آموزشی و کتاب ها به دانش آموزان و اولیای آنها و نیز آموزشی که به دانش آموزان ارائه می‌دهند بعد از یک هفته تا ۱۰ روز تکالیف ارائه شده را از دانش‌آموز بازخواست می‌کنند سپس توسط تلفن ثابتی که در منزل همه این دانش‌آموزان وجود دارد پیوسته نکات آموزشی را به دانش‌آموزان یادآوری می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ارائه مهارت های آموزشی به دانش آموزان مناطق محروم را از جمله اهداف اصلی این طرح برشمرد و گفت: در این طرح به دانش‌آموزان راه‌های پیشگیری از کرونا آموزش داده می‌شود و آنان نیز به عنوان پیام رسان بین آموزش و پرورش  والدینشان را برای مقابله با این بیماری آموزش می‌دهند.

پاشایی رفع مشکل آموزشی و جبران عقب ماندگی دانش آموزان مناطق کم‌برخوردار را از جمله اهداف اصلی این طرح دانست و گفت: معلم یارها با سهل ترین و جوان ترین ابزارها آموزش را به دانش‌آموزان ارایه می دهند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد مدارس آذربایجان شرقی زیر ۱۵ دانش آموز و چند پایه هستند که ۱۳۰۰ همکار آموزشی در این طرح به طور رایگان مشارکت می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر