کد خبر: 995017
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
مشاور سیاسی اسد:
مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس‌جمهور سوریه روابط دمشق و تهران را «تاریخی» و «راهبردی» خواند و گفت که سوریه هماهنگی دائمی سیاسی و نظامی با ایران و حزب‌الله دارد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه در گفتگو با یک ویژه‌برنامه شبکه المیادین، روابط این کشور با ایران را «تاریخی» و «راهبردی» خواند.

وی همچنین گفت که سوریه در مسایل سیاسی و نظامی خود با ایران و حزب‌الله لبنان، هماهنگی کامل و همیشگی دارد.

شعبان تأکید کرد که اولویت ایران و روسیه در رابطه با تحولات سوریه، احترام به حاکمیت و استقلال این کشور است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به توافق به‌دست‌آمده روسیه و ترکیه بر سر آتش‌بس در ادلب موسوم به توافق مسکو اشاره کرد و آن را مکمل سوم توافق آستانه خواند.

مشاور سیاسی و رسانه‌ای اسد افزود: توافق مسکو مشمول بند‌های محرمانه نیست. این توافق بر ادامه مبارزه با تروریسم و آزادسازی مناطقی بیشتر مانند اریحا و جسر الشغور تأکید دارد.

وی با تأکید بر لزوم آزادسازی ادلب گفت: ادلب را آزاد خواهیم کرد و تروریسم را در سوریه شکست خواهیم داد و حاکمیت را در همه مناطق سوریه برقرار خواهیم کرد.

شعبان تصریح کرد: آمریکا از گروه‌های تروریستی القاعده و داعش حمایت می‌کند، لذا اگر از جبهه النصره در سوریه حمایت کند، عجیب نیست.

وی همچنین تأکید کرد که کشور‌های عربی و اروپایی به‌تدریج به این درک می‎رسند که اردوغان خطری برای منطقه و جهان است.

مشاور رئیس جمهور سوریه درباره ساکنان منطقه شرق فرات گفت که ملت سوریه در شرق فرات با اشغالگران آمریکایی مبارزه می‌کند و دولت سوریه حامی این مقاومت است.

وی همچنین به دشواری جنگ ارتش سوریه در شرق فرات اشاره کرد و سختی آن را برابر با سختی نبرد ادلب خواند و گفت: هرچند ما در این جنگ به زمان نیاز داریم، ولی نیرو‌های آمریکایی را از سوریه اخراج خواهیم کرد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار