کد خبر: 994945
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۶
حسن رشوند
از زمان اعلام رسمی وزارت بهداشت، الان سه هفته است ویروس منحوس کرونا مهمان ناخوانده زندگی ما شده است. اخبار بد این ویروس منحوس آنقدر زیاد است که همین میزان اطلاع از آن دلخراش و آزاردهنده است. حالا در میان این حجم اخبار نگران‌کننده، کسانی یا شبکه‌هایی هم باشند که با انتشار اخبار و شایعات دروغین و جعلی برای التهاب آفرینی در میان مردم ایران در مقایسه با کشور‌های دیگر، اذهان ملت ایران را مشوش کنند، حکایت از یک حرکت سازماندهی شده در تشدید فشار حداکثری بر مردم دارد. اما ملت صبور و شکور ایران، نشان داده است که مانند همیشه با توکل بر خدا و توسل بر معصومین و رعایت بایسته‌های این مقابله، به فضل خدا بر این تهدید غلبه کرده و از آن فرصت‌های خواهد ساخت.

استکبار رسانه‌ای در صدد است به زعم باطل خود، با یک دوگانه‌سازی کاذب، نظام اسلامی را از یک‌سو در مقابل مردم قرار دهد و از دیگر سو، حاکمیت را در تصمیم‌گیری‌های کلان خود دچار تردید و انفعال نماید. به عنوان مثال «محدود‌سازی تشرف به مشاهد متبرکه» و «تعطیلی مراسمات عبادی و دینی» از این قبیل است. چرا که اگر مسئولان امر بدون توجه به تصمیمات ستاد ملی، محدود‌سازی تشرفات را بر نمی‌تافتند، متهم به بی‌توجهی به مردم و سلامت مردم و بی اعتنایی به حقوق شهروندی می‌شدند و اگر هم محدودیت و توقف را می‌پذیرفتند با شبهه‌افکنی‌های مختلف سعی در مخدوش کردن تصمیمات نظام داشتند. در واقع استکبار رسانه‌ای دشمن با موج سواری بر هر حادثه طبیعی و غیر‌طبیعی، در صدد تشدید فشار حداکثری بر نظام و مردم و تصفیه حساب با انقلاب می‌باشد.

عملیات رسانه‌ای دشمن در حال حاضر چند خط خبری را از چند محور و در قالب شبکه‌های ماهواره‌ای، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دنبال می‌کند که عبارتند:

١- خط خبری اتهام پنهانکاری و مستور‌سازی حقایق موجود در گستره و سطح و تلفات کرونا.

٢ خط خبری اتهام اهمال کاری و بی‌اعتنایی مسئولان به جان مردم و شهروندان.

٣- خط خبری تقویت انزوای ایران در جامعه بین‌الملل با منشأانگاری ایران به عنوان کانون انتشار کرونا در جهان.

۴ - خط خبری نابود‌انگاری اقتصاد ایران با ایجاد قحطی مصنوعی کالا‌ها به ویژه کالا‌های اساسی و ضروری.

۵- خط خبری حمله و شبهه افکنی پیرامون مقدسات اسلام و تشیع.

۶- خط خبری بزرگ نمایی صحنه‌هایی از التهابات به وجود آمده، مانند آنچه هنگام ورود مردمانی که به غلط به‌جای ماندن در خانه، مسیر شمال را اتفاقاً با تحریک همین شبکه‌های خبری انجام دادند. در این خط خبری دقیقاً به‌دنبال درگیری و ایجاد تنش و کشاندن آن به یک دعوای قومیتی بودند.

٧- خط خبری پنهان‌سازی صحنه‌های بی‌بدیل، بدیع و بی‌نظیر ایثار و فداکاری مردم و گروه‌های مردمی که حقاً در جهان نظیر ندارد. دشمن می‌داند امروز نمایش اندکی از این صحنه‌ها، باعث امیدواری مردم و شکست سناریوی وحشت‌آفرینی آن‌ها می‌شود. اکنون بیش از یکصد هزار سپاهی و بسیجی در کنار ده‌ها هزار نفر ارتشی و انتظامی به کمک بخش درمانی و بهداشتی کشور آمده‌اند تا با اقدامات خود یک‌بار دیگر صحنه‌های به یاد ماندنی ابتدای سال در امداد رسانی به سیل‌زدگان را زنده کنند.

٨- خط خبری تضعیف توان علمی و تجهیزاتی نظام سلامت و بهداشت ایران اسلامی و نادیده انگاری توانمندی‌های ایران در زمینه مقابله با کروناکه به کوری چشم دشمن، خبر‌های خوش دستیابی به دارو‌های درمان این ویروس به گوش می‌رسد یا برای اولین‌بار متخصصان صنایع دفاعی کشور موفق به ساخت دوربین‌های حرارت سنج برای تشخیص تب افراد در ورودی‌های کشور شدند.

٩- خط خبری مستورسازی وضعیت گسترش کرونا در منطقه و جهان و شدت شیوع آن در کشور‌های مدعی مانند امریکا و اروپا و القای اینکه همه این مشکلات به ایران باز می‌گردد.

١٠ - خط خبری بزرگ‌نمایی رفتار‌های ناهنجار و جاهلانه عده‌ای فریب خورده و معاند با انقلاب از قبیل لیسیدن ضریح‌های مطهر و ضریب دادن به مطالب و محتوا‌های منتشر شده از سوی آن‌ها و ده‌ها خط خبری دیگر که هرکدام آن‌ها اگر برای کشور‌های دیگر رخ می‌داد، تاب‌آوری آن برای مردمان‌شان غیر‌ممکن بود.

موقعیت دشوار کنونی برای مردم ما، اگر چه سخت و بسیار درد‌آور است و همه ما با اشاعه این ویروس، به نوعی عزیزی را از دست داده‌ایم، اما قطعاً اگر با همدلی بیشتر و رعایت همه آن نکاتی که برای مهار این ویروس منحوس به‌کار بسته شود، با سپری شدن این دوران سخت و مهار آن، به یاری خداوند، از این تهدید بزرگ، چنان فرصتی فراهم خواهد شد که ثمرات آن به یاد ماندنی خواهد بود. برخی از این ثمرات و دستاورد‌ها که فرصت برآمده از درون تهدید کروناست، عبارتند از؛

۱- در این شرایط است که جوشش انقلابی فرزندان ملت ایران در کار جهادی و مدیریت جهادی برای گسترش فرهنگ ایثار و فداکاری و انفاق خود را نشان داده و صحنه‌هایی بی نظیر را پیش روی جهانیان خواهد نهاد، آنچنان که دوربین‌های خبری آن‌ها به‌رغم همه سانسور‌هایی که درباره این صحنه‌های ایثارگرانه انجام می‌دهند، نمی‌توانند از کنار آن بگذرند.

۲- در این سختی‌ها است که انسجام ملی و اجتماعی مردم و روحیه زندگی جمعی و همکاری اجتماعی و همزیستی و همدردی ملی شکل گرفته و تقویت خواهد شد.

۳- در هنگامه همین دشواری‌هاست که نقاط قوت و ضعف دستگاه‌ها، سیاست‌گذاری‌ها، قوانین و مدیریت‌ها رخ می‌نماید و شرایط را برای بهبود وضعیت سلامت و بهداشت ارتقا خواهد داد. کافی است به آمادگی امسال مردم و دستگاه‌ها در مقابله با بارندگی کم‌نظیر چندی پیش در لرستان و سراسر کشور توجه کرده و میزان آمادگی پایان سال ٩٨ با آغاز آن را بسنجیم.

۴- این شرایط رزمایش علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی را برای ما رقم خواهد زد البته به شرط اینکه آن را درست بشناسیم و فرصت‌هایش را قدر بدانیم و تهدیدهایش را به‌هنگام دفع و رفع کنیم.

۵- با این نگاه، «جهاد سلامت» معنا پیدا خواهد کرد و اکنون که رهبری معظم انقلاب رزمندگان خطه سلامت جامعه را «شهید سلامت» نامیدند، دیگر نمی‌توان مرزی بین آن شهیدی که برای امنیت کشور به شهادت رسیده با پزشک، پرستار و خادمان عرصه خدمت در حوزه سلامت قائل شد.

۶- و در نهایت، می‌توان گفت که در همین شرایط است که با ارتقای بهداشت فردی، خانوادگی و عمومی جامعه، شرایط زیست بهتر برای آینده فراهم شده و از مهارت بهتری در مواجهه با حوادث و مشکلات احتمالی، برخوردار خواهیم شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار