کد خبر: 994792
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
ادارات یکی اصلی‌ترین مراکز انتقال ویروس کرونا در سطح شهر
اعضا شورای اسلامی شهر تبریز در تذکراتی ضمن تاکید بر تعطیلی ادارت از جمله شهرداری تبریز خواستار انتقال شرایط اخذ عوارض از اسفند به اردیبهشت شدند.

فریدون بابایی اقدم عضو شورای شهر تبریز  در جلسه شورای شهر تبریز اظهار داشت: با توجه به توضیحات ارائه شده و با توجه به اینکه رفت آمد به محلات حاشیه نشین دارم متوجه شده ام که در برخی مناطق حتی نام این ویروس توسط شهروندان شنیده نشده است.

 وی افزود: در واقع در محلات حاشیه‌ای شهر متاسفانه موارد ایمنی رعایت نمی‌شود.
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: باید به شهروندان اطلاع رسانی شود که با چه مشکلی مواجه هستیم.

بابایی اقدم گفت: متاسفانه مردم کرونا را جدی نگرفته اند و موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند در صورت عدم رعایت با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز  ضمن قدردانی از از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی تبریزادامه داد: شرایط برگزاری جلسات فوق العاده شورای شهر برنامه ریزی شود.

وی افزود: مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری تبریز امروز باید فعال باشند و از آنها برنامه خواسته شود.

بابایی اقدم اظهار داشت: اجاره بهای کلیه مراکزی که شهرداری مالک آن است در قالب بخشودگی به مستاجران بخشیده شد و کیوسک ها و مراکز خدماتی و از جمله آنها هستند.

عدم دریافت و تاخیر اجاره بهای مراکز استیجاری شهرداری تبریز

غلامحسین مسعودی ریحان عضو شورای شهر تبریز در ادامه سخنان دیگر اعضا گفت: عدم دریافت و تاخیر اجاره بهای مراکز استیجاری شهرداری اقدامی شایسته در این وضعیت بحرانی است.

وی افزود: تخفیفات و انتقال شرایط اخذ عوارض بر اساس مبنای سال جاری از اسفند به اردیبهشت و فروردین ماه سال جاری انجام شود.

مسعودی ریحان با اشاره به کارکنان شهرداری تبریز تصریح کرد: پیشنهاد تعطیلی این نهاد تا پایان نیمه نخست سال آینده به موجب پیشگیری از ویروس کرونا را دارم.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: کارکنان شهرداری تبریز بیش از دیگر نهادها در معرض ابتلا به این ویروس هستند.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت:  متضرر شدن از لحاظ مالی بهتر از این است که در آینده جان این کارکنان به خطر بیفتد.

عبدالله تقی پور نیز با اشاره به اینکه  بسیج همگانی برای کنترل ویروس کرونا الزامی است گفت: در روزهای نخست انتشار بیماری سهل انگاری شد و امروز شاهد پیشرفت سریع این بیماری هستیم.

وی افزود: بخش عمده شهروندان گسترش و اشاعه ویروس کرونا را سهل می‌بینند.

تقی پور تصریح کرد: برخی امکانات برای جلوگیری از حضور فیزیکی شهروندان در شهرداری فراهم شود همه ضوابط و تسهیلات که موجب تشویق شهروندان برای حضور در شهرداری می‌شود به سال آینده تسری یابد.

فرج محمد قلی‌زاده عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: می‌توانیم سال مالی را ۱۴ ماه در نظر بگیریم و تخفیفات اسفند را به سال آینده انتقال دهیم.

سونیا اندیش نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص ضمن تاکید بر رعایت ضوابط توسط اعضا شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: اساس قضیه این است که هرکس توصیه می‌کند خود نیز باید به توصیه خود عمل کند.

سونیا اندیش گفت: عزیزان شورای شهر باید در ابتدا موارد ایمنی را رعایت کنند.

وی گفت: انتظار می‌رود اعضای شورای شهر به عنوان نماینده مردم ضوابط پیشگیری را رعایت کنند.

اندیش با بیان اینکه چشم  شهروندان به عنوان نماینده به ما است ادامه داد:  اگر ما ضوابط را رعایت کنیم آنها نیز رعایت خواهند کرد.

وی ضمن اشاره به ۱۴ هزار نفر از کارکنان شهرداری تبریز اذعان داشت: امروز ۱۴هزار نفر نیرو در شهرداری تبریز فعالیت می‌کنند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شهردار تبریز در تصمیم گیری ها حق و حقوق کارمندان شهرداری نیز رعایت کرده و با حذف عبور مرور شهروندان به شهرداری این نهاد را حداقل تا ۵ فروردین تعطیل کند.

اندیش ادامه داد: یکی از اصلی ترین مراکز انتقال ویروس در سطح شهر ادارات هستند و پاکبابنان و کارکنان باید با رعایط ضوابط انجام وظیفه کنند.

وی تاکید کرد: تبریز از اقدامات سایر شهر ها الگو برداری کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر