کد خبر: 994633
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
رئیس کل دادگستری استان البرز:
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت : هرگونه مراجعه به واحدهای قضایی به جز در موارد ضروری با اخذ نوبت ممکن خواهد بود و مراجعان پس از اخذ نوبت از طریق سایت www.qazaalborz.ir بر اساس وقت تعیین شده به واحدهای قضایی مراجعه کنند.

حسین فاضلی هریکندی در خصوص اقدامات انجام شده در دادگستری برای مقابله با شیوع کرونا گفت: اقدامات متعددی در استان شروع شده است که بخشی ناظر بر مراجعان و کارکنان دادگستری و بخشی دیگر مربوط به زندانیان و عموم مردم استان است.

وی افزود: در خصوص زندانیان قرنطینه سه لایه تشکیل شده است و کلیه ورودی ها و خروجی زندانیان بر اساس تدابیر اتخاذ شده مورد بررسی دقیق قرار می گیرد و با توجه به راه اندازی سامانه دادرسی از طریق ویدئو کنفرانس در واحدهای قضایی استان، تاکید شده که از احضار و اعزام زندانیان خودداری و هرگونه تحقیق لازم از زندانیان از طریق سامانه مذکور انجام شود.

نماینده عالی قو قضائیه در استان البرز بیان کرد: در خصوص مراجعان به دادگستری نیز تلاش شده جز در موارد ضروری از احضار متهم یا اصحاب دعاوی به دادسرا و محاکم خودداری شود؛ همچنین برای نخستین بار در کشور چندین سامانه الکترونیکی و برخط برای پاسخگویی به اصحاب پرونده راه اندازی شده تا بخش زیادی از نیازهای مراجعان برای مراجعه حضوری به مراجع قضایی برطرف و موارد لزوم حضور فیزیکی در واحدهای قضایی به حداقل برسد.

وی متذکر شد: با توجه به راه اندازی قبلی سامانه الکترونیکی جهت ارائه خدمات قضایی و اطلاع رسانی صورت گرفته جهت استفاده از خدمات غیرحضوری، هرگونه مراجعه به واحدهای قضایی به جز در موارد ضروری با اخذ نوبت ممکن خواهد بود و مراجعان در صورت عدم امکان انجام امور آنها از طریق سامانه های غیرحضوری، بایدپس از اخذ نوبت از طریق سایت www.qazaalborz.ir بر اساس وقت تعیین شده به واحدهای قضایی مراجعه کنند.

عالی ترین مقام قضایی استان البرز از الکترونیکی شدن هر نوع طرح دعوا و شکایت و ارائه لایحه در دادسرها و محاکم استان خبر داد و گفت: اصحاب دعوا، وکلا یا نمایندگان قانونی صرفا از طریق مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می توانند اقدام به طرح دعوا یا ارائه لایحه و ادله کنند.

وی اضافه کرد: با استناد به بند 5 بخشنامه معاون اول قوه قضائیه، اوقات رسیدگی در پرونده های حقوقی که حسب نظر شعبه مربوطه حضور اصحاب دعوی ضروری است تجدید شده و در سایر موارد با اخذ لایحه، رسیدگی و اتخاذ تصمیم خواهد شد؛ همچنین در خصوص دعاوی جدید حقوقی و خانواده، اوقات رسیدگی برای بعد از فروردین ماه 1399 تعیین خواهد شد.

رئیس شورای قضایی استان البرز در خصوص اقدامات انجام شده برای کارکنان قضایی و اداری نیز متذکر شد: برای رسیدگی به پرونده ها و شکایات جدید، شعب خاصی از دادسراهای سطح استان در نظر گرفته شده و براساس بخشنامه ابلاغی معاون اول قوه قضائیه مقرر شد سایر قضات دادسرا و نیز در محاکم حقوقی، کیفری، خانواده و تجدیدنظر در صورت تمایل بتوانند با هماهنگی مدیران واحدهای قضایی برای انجام امور محوله از جمله رسیدگی به پرونده های معوق، اقدام به دورکاری کنند.

وی ادامه داد: به کلیه مدیران ستادی، روسا و دادستان های حوزه های قضایی استان تاکید شده است، ضمن فراهم کردن بستر خدمات الکترونیک و غیرحضوری برای مراجعان، در صورت ضرورت به منظور دورکاری کارکنان قضایی و اداری با رعایت اصل عدم تاخیر در روند ارائه خدمات قضایی، اقدام کنند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سارا صفری اصل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
محاسبه معوقه نفقه فرزند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار