کد خبر: 993771
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری‌اش خبر داد که فقط در یک شب با مجوز صادره از ناحیه دادستانی شهرستان ری و با حضور سازمان اطلاعات سپاه انبار‌های احتکار کالا‌های پزشکی از جمله ۳۲میلیون دستکش طبی کشف شدند که به این پرونده نیز به سرعت رسیدگی خواهد شد؛ ضمن اینکه پرونده‌محتکران و اخلالگران در نظام مایحتاج عمومی هم به دادگاه ارجاع شده و ظرف چند روز آینده جلسه دادگاه این متهمان در شعب ویژه به صورت علنی برگزار خواهد شد.
عليرضا سزاوار
سرویس جامعه جوان آنلاین: سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نحوه برخورد قوه قضائیه با محتکران اقلام بهداشتی چگونه خواهد بود، گفت: در ارتباط با پرونده‌های مربوط به قاچاق تجهیزات پزشکی و به ویژه ماسک و دستکش پرونده‌های متعددی در این ارتباط تشکیل دادیم و افراد زیادی در این حوزه بازداشت شدند. ۱۱ پرونده از پرونده‌های اخیر احتکار لوازم و تجهیزات پزشکی در عرض یک هفته در دادسرای عمومی و انقلاب تهران منتهی به صدور کیفرخواست شد. اسماعیلی افزود: این پرونده‌ها به دادگاه ارجاع شد و به عنوان اخلال در نظام مایحتاج عمومی مردم به شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های اخلال در نظام اقتصادی فرستاده شده و به زودی و ظرف چند روز آینده جلسه دادگاه این متهمان در شعب ویژه به صورت علنی برگزار خواهد شد.

کشف ۳۷ میلیون ماسک و دستکش
سخنگوی قوه قضائیه تأکید کرد: قطعاً مجازات‌های سختی برای این افراد در نظر گرفته می‌شود و اسامی آن‌ها نیز اعلام خواهد شد. حسب مورد، تشخیص با دادگاه است که اگر مورد از مصادیق افساد فی‌الارض باشد مطابق قانون مجازات اعدام وگرنه مجازات‌های طویل‌المدتی از پنج سال تا ۲۰ سال برای مرتکبان این جرائم صادر خواهد شد و نتیجه آن نیز اعلام و مجازات را نیز به شکل بازدارنده‌ای اجرا خواهیم کرد. اسماعیلی افزود: در این پرونده‌ها بیش از ۵ میلیون ماسک شناسایی و توقیف شد و بلافاصله رسیدگی به آن صورت گرفت. تجهیزات کشف شده در اختیار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت که توزیع شود و در اختیار نیازمندان قرار گیرد. وی افزود: فقط در یک مورد شب سه شنبه با مجوز صادره از ناحیه دادستان شهرستان ری و با حضور سازمان اطلاعات سپاه انبار‌های احتکار کالا‌های پزشکی از جمله ۳۲ میلیون دستکش طبی کشف که این پرونده نیز به سرعت رسیدگی خواهد شد.

سخنگوی دستگاه قضا در نهایت با اشاره به اینکه برخورد با اخلالگران ادامه دارد و ادامه خواهد داشت، تأکید کرد: اخلالگران به ویژه اخلالگران حوزه دارویی مطمئن باشند مجازات بسیار سختی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

۲۰ سال حبس برای تیمور
وی از صدور حکم تیمور عامری برکی (از مدیران سابق بانک مرکزی که بیش از ۱۵۰ میلیون دلار قاچاق ارز کرده بود) خبر داد و بیان داشت: تیمور عامری برکی به جرم مشارکت در اخلال در نظام ارزی به تحمل ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و جزای نقدی، کاظم نجف آبادی فراهانی فرزند باقر به جرم اخلال در نظام ارزی به ۱۱ سال حبس و ۵۰ ضربه شلاق و جزای نقدی، محمد شفیعی فرزند اکبر کارمند اداره صمت به تحمل پنج سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی و جزای نقدی و ضبط وجوه ناشی از فعالیت نامشروع، محکوم شده‌اند. همچنین سه شرکت دلفین آبی، بکاتجارت آبی و کشت و صنعت تکدانه سبر سبحان (هرسه متعلق به تیمورعامری) که فعالیت غیرمجاز در حوزه ارزی داشتند به انحلال و مصادره اموال محکوم شدند.

اراده جدی در برخورد با اخلالگران
اسماعیلی در ادامه در پاسخ به سؤالی در مورد معوقات بانکی و برخورد‌هایی که در این زمینه صورت گرفته است، گفت: وصول مطالبات معوق بانکی جزو برنامه‌های جدی قوه قضائیه است که هم با استفاده از اجرای ثبت و هم ظرفیت مراجع قضایی، ارقام قابل توجهی از بدهی بدهکاران عمده بانکی وصول و به بانک‌ها عودت داده شده که در این باره اراده جدی در برخورد با اخلالگران وجود دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار