کد خبر: 993699
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵

کولر گازی بوش نوعی از سیستم های تهویه مطبوع است که برای خنک سازی منازل مسکونی به کار برده می شود.

کولر گازی بوش به نام اسپلیت دو تکه نیز شناخته می شود که از یک پنل و یک کمپرسور تشکیل شده است.

قسمت کمپرسور در بیرون از ساختمان و بر روی مناسب ترین دیوار ساختمان توسط پایه های نگه دارنده مخصوص نصب می گردد.

قسمت پنل نیز در داخل از ساختمان بر روی یکی از دیوار های داخلی نصب می گردد.

کولر گازی برای چه کسانی مورد استفاده قرار می گیرد؟

این نوع سیستم تهویه مطبوع برای کسانی مورد استفاده قرار می گیرد که تنها قصد خنک سازی یک بخش از منزل خود را دارند ، زیرا کولر گازی بوش فقط قادر به خنک سازی یک بخش خاص می باشد و نمی تواند تمامی قسمت های مختلف منزل را خنک سازی نماید.

این نوع سیستم های تهویه مطبوع قابلیت خنک سازی و گرم سازی را به صورت یک جا دارند و می توانید از آن ها در فصل زمستان برای گرم سازی منزل خود نیز استفاده نمایید و دیگر نیازی به سیستم های گرمایشی دیگر در آن قسمت نداشته باشید.

مصرف انرژی :

این دستگاه ها از لحاظ مصرف انرژی به نوع اینورتر و غیر اینورتر تقسیم بندی می گردند.

کولر گازی اینورتر :

نوع اینورتر به سیستم هایی گفته می شود که موتور آن ها به صورت دور متغیر فعالیت می کند. زمانی که موتور شروع به استارت و فعالیت می کند ، زمانی که محیط را به دمای مطلوب رساند از دور موتور خود می کاهد و با سرعت کمتری فعالیت می نماید تا دما را ثابت نگه دارد. زمانی که دما از حد مطلوب خارج گردد موتور دوباره دور فعالیت خود را افزایش می دهد.

این پروسه هم چنان ادامه می یابد تا همواره دمای مطلوب در داخل منزل حاکم باشد.

این نوع سیستم ها با دلیل فعالیت دور متغیری که دارند باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد و نیروی برق بسیار کمی را مصرف می نمایند.

 کولر گازی معمولی ( فاقد اینورتر ):

نوع معمولی به نوعی از سیستم ها گفته می شود که موتور آن فاقد دور متغیر می باشد و فعالیت در آن ها به صورت دور ثابت صورت می گیرد.

در عوض این نوع سیستم ها بجای کم و زیاد کردن دور موتور ، خاموش و روشن می شوند تا بتوانند محیط را به دمای مطلوب برسانند .

با توجه به این که دستگاه با هر بار روشن شدن مقدار زیادی برق مصرف می نماید به این دستگاه ها، سیستم های معمولی و یا فاقد اینورتر گفته می شود.

عمر سیستم های اینورتر و فاقد اینورتر :

اگر بخواهیم این دو نوع سیستم را با یکدیگر مقایسه نماییم باید گفت که سیستم های اینورتر از عمر بسیار بالایی نسبت به نوع فاقد اینورتر بر خوردار هستند و این به دلیل دور متغیر بودن آن هاست.

در نوع اینورتر به دلیل اینکه از روشن و خاموش شدن مداوم دستگاه جلوگیری می گردد قطعات دچار خوردگی و ساییدگی نمی گردند و در نتیجه عمر آن ها افزایش می یابد

اما در نوع معمولی به دلیل خاموش و روشن شدن مداوم دستگاه ، قطعات دچار خوردگی و ساییدگی شدید شده و باعث کاهش عمر دستگاه می گردد.

مزیت های کولر گازی اینورتر :

1- طول عمر بیش تر :

همان طور که در قسمت بالا تر اشاره کردیم دستگاه های اینورتر با توجه به اینکه خوردگی و ساییدگی قطعات در آن ها رخ نمی دهد طول عمر بسیار بالاتری نسبت به سیستم های فاقد اینورتر دارند.

2- قدرت بالا تر :

سیستم های اینورتر دارای موتور قدرتمند تری نسبت به نوع فاقد اینورتر هستند و می توانند در سریع ترین زمان ممکن شما را به درجه دمای دلخواه برسانند و دمایی مطلوب را در محیط حاکم سازند.

3- صدای کمتر :

به دلیل به کار رفتن سیستم دور متغیر در دستگاه های اینورتر ، این نوع دستگاه ها دارای صدایی بسیار کم تر از دستگاه های فاقد اینورتر هستند ، به طوری که به سختی می توان متوجه صدای آن شد.

4- حفظ دمای مطلوب :

سیستم های اینورتر با استفاده از فعالیت دور متغیری که دارند دمای مطلوب و ثابتی را در سراسر منزل حاکم می سازند.

 

قیمت کولر گازی اینورتر و فاقد اینورتر :

با توجه به مزیت هایی که سیستم های اینورتر دارند به طبع از قیمت بالاتری نیز بر خوردار هستند، اما با توجه به عمر بسیار بالایی این دستگاه ه و همچنین میزان صرفه جویی بالایی که در مصرف انرژی دارند ، شما با خرید این نوع سیستم ها می توانید در مدت زمانی بسیار کوتاه هزینه های اولیه خرید دستگاه خود را جبران نمایید.

سیستم های فاقد اینورتر با این که از قیمت کمتری نسبت به نوع اینورتر دار بر خوردار هستند اما عمر کمتری دارند و با استفاده از این نوع سیستم هر ماه باید هزینه های زیادی را برای پرداخت صورت حساب ماهانه خود پرداخت نمایید.

لذا می توان نتیجه گرفت که خرید سیستم های اینورتر دار بسیار مقرون به صرفه تر از سیستم های فاقد اینورتر می باشد.

به عنوان مناسب ترین  ظرفیت های کولر گازی می توان به کولر گازی بوش 24000 و کولر گازی بوش 30000 اشاره نمود که برای اکثر منازل مسکونی مناسب هستند . البته لازم است حتما در خصوص متراژ منزل خود با مشاوران فروش صحبت نمایید تا بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهند.

شرکت هوای پاک تنها نماینده رسمی شرکت بوش در ایران می باشد که خدماتی هم چون مشاوره رایگان ، کارشناسی اولیه رایگان ، نصب رایگان و 5 سال ضمانت نامه تعویض را به مشتریان ارائه می دهد.   

    

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار