کد خبر: 993290
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج خبرداد
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت : خط دوچرخه سواری به طول ۲۰ کیلومتر از بلوار جمهوری تا میدان سپاه و از میدان سپاه تا ایستگاه متروی چهارراه طالقانی احداث می شود.

محمدرضا احمدی نژاد با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه حمل و نقل سبز اظهار داشت: اولین خط دوچرخه سواری به طول ۲ کیلومتر در بلوار ماهان _ مولانا راه اندازی شده است، همچنین ۲۰ کیلومتر دیگر نیز از بلوار جمهوری تا میدان سپاه و از میدان سپاه تا ایستگاه متروی چهارراه طالقانی طی چهار سال آینده اجرایی می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تلاش مجموعه مدیریت شهری حل معضلات ترافیکی است، گفت: مشکل ترافیک حل شدنی نیست اما با برنامه ریزی صورت گرفته و اقدامات انجام گرفته از حجم آن کم خواهد شد. 

این مسئول با تاکید بر کارهای انجام شده به منظور کاهش آمار تلفات عابرین پیاده در تصادفات درون شهری، افزود: پنج معبر در خیابان شهید بهشتی، ۴۵ متری گلشهر و درختی و همچنین در بلوار دانش آموز و طالقانی به عنوان پایلوت انتخاب شده تا محل عبور عرضی عابر پیاده، مناسب سازی شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با اشاره به انجام نرده گذاری ها و کانالیزه کردن محل عبور عابر پیاده در جاده ملارد و بلوار بسیج، گفت: در بلوار بسیج از آشکارساز عبور عرضی عابر پیاده استفاده شده تا نور مناسب ایجاد شود.

احمدی نژاد با اشاره به نصب تابلوهای هدایت مسیر نیز گفت: طرح "شهر خوانا" به پایان رسیده است.

وی با اشاره به استفاده از چراغ راهنمایی‌های جدید در ۴ تقاطع شهر کرج، گفت: بیست و دوم بهمن ماه امسال نخستین چراغ راهنمایی هوشمند در تقاطع هفت تیر نصب و به بهره برداری رسید، دومین چراغ هوشمند نیز تا پایان سال در تقاطع مصباح نصب می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با تاکید بر اینکه تا سال آینده کریدورهای بلوار هفت تیر تا میدان طالقانی طالقانی و همچنین بلوار ۴۵ متری گلشهر تا بلوار سربازان گمنام مجهز به چراغ راهنمایی هوشمند می‌شوند، افزود: زمان بندی چراغ راهنمایی بر اساس حجم ترافیک پشت چراغ لحاظ می‌شود.

وی در خصوص توسعه خط "بی. آر. تی" در کرج، گفت: نخستین خط در طول بلوار شهید بهشتی پیش بینی شده بود ولی این محدوده مسیر عبوری خط دو متروی کرج است تلاش می‌کنیم دومین خط "بی. آر. تی" را از بلوار باغستان به سمت مهرشهر ایجاد کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در ادامه با بیان اینکه برای راه اندازی تراموا نیز امکان سنجی در ۲ فاز دنبال شده است، افزود: خط مصوب از بلوار کاج (بسیج) به سمت بلوار خوارزمی است، مطالعات اولیه آن انجام شده و فلکه اول گوهردشت نیز در مسیر این خط پیش بینی شده است.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه امسال توانستیم ۴ دوربین ثبت تخلف سرعت خریداری کنیم، عنوان کرد: کد نصب دوربین در بلوار بلال را از پلیس راهور دریافت شده و نصب آن نیز انجام شده است. ۳ مورد دیگر نیز در بلوار شورا، دهقان ویلا و بلوار نبوت نصب خواهد شد.

این مسئول در خصوص تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر با بیان اینکه از سال ۸۹ به بعد هیج اتوبوسی به این ناوگان افزوده نشده بود، گفت: از سال گذشته و با حمایت شورای شهر کرج ۴۴ دستگاه اتوبوس جدید یورو چهار به سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی کرج اضافه شد و چهار دستگاه نیز بازسازی شد، در حال حاضر ۱۴ دستگاه اتوبوس جدید نیز آماده تحویل است که امیدواریم تا پایان سال جاری وارد چرخه شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با تاکید بر اینکه در خصوص احداث پل‌های عابر پیاده در سال جاری سه مورد در دستور کار قرار گرفته است، گفت: یک مورد در جاده محمدشهر روبروی شهرک اصلاح بذر به اتمام رسیده است، ۲ مورد دیگر نیز در میدان خوارزمی و میدان بسیج ورودی متروی گلشهر جانمایی شده است.

احمدی نژاد درباره تصمیم برای ادامه اجرای طرح زوج و فرد در شهر کرج، گفت: این طرح در محدوده موردنظر از ۴ عصر تا ۹ شب اجرا می‌شود زیرا هسته مرکزی شهر تردد بالایی دارد. در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا تردد در هسته مرکزی شهر کمتر شده و ادامه اجرای طرح زوج و فرد در شهرمان نیز بستگی به وضعیت تردد روزهای آتی دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار