کد خبر: 990426
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
تحلیل «مهدی فضائلی» از حضور کم‌نظیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن
پژوهش‌ها نشان می‌دهد میزان حضور و مشارکت مردم که پیش از انقلاب در حد صفر بوده، در دوران انقلاب و مبارزه با نظام ستمشاهی هم گسترده‌تر و هم چندین برابر میزان مشارکت مردم در دیگر انقلاب‌ها بوده است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: انقلاب اسلامی ایران که چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی خود را جشن گرفته است، تفاوت‌های فاحشی هم با دوران پیش از خود یعنی دوران طاغوت دارد و هم با انقلاب‌های بزرگ دیگر یعنی انقلاب‌های انگلستان، فرانسه، روسیه و چین.
شناخت این تفاوت‌ها به شناخت عمیق‌تر انقلاب اسلامی ایران منجر می‌شود و عظمت و شکوه آن را نمایان‌تر می‌کند.
از جمله این تفاوت‌های برجسته، علاوه بر آرمان‌ها، شعارها، رهبری و ایدئولوژی، نقش مردم چه در دوران مبارزه و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد میزان حضور و مشارکت مردم که پیش از انقلاب در حد صفر بوده، در دوران انقلاب و مبارزه با نظام ستمشاهی هم گسترده‌تر و هم چندین برابر میزان مشارکت مردم در دیگر انقلاب‌ها بوده است.
ضمنا در انقلاب‌های دیگر معمولا پس از رسیدن به پیروزی، نقش مردم تمام‌شده تلقی شده؛ حال آنکه در انقلاب اسلامی ایران این حضور و مشارکت به خواست و پیگیری امام‌خمینی؟ ره؟ و خلف صالحش در حد بالایی حفظ شده است.

کمتر از سه ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی ایران در فروردین ۵۸ برگزار شد. در آذر سال ۵۸ همه پرسی قانون اساسی برگزار شد و در بهمن و اسفند سال ۵۸ نیز دو انتخابات دور اول ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی (مرحله دوم انتخابات مجلس در اردیبهشت ۵۹ برگزار شد و اولین مجلس در خرداد ۵۹ شکل گرفت) برگزار شد. انجام تمامی این موارد به این سرعت منحصر به انقلاب اسلامی ایران بوده و نظیری در انقلاب‌های دیگر ندارد.

البته مشارکت و حضور مردم در صحنه و همراهی‌شان با انقلاب اسلامی محدود به انتخابات نبوده و عرصه‌های متعدد و خطیر دیگری نیز شاهد این همراهی و حضور بوده است؛ عرصه‌هایی، چون روز قدس، ۲۲ بهمن، ۹ دی و حضور‌های کارساز دیگری که فتنه‌ها و آشوب‌های سال ۹۶ و ۹۸ را به بن‌بست کشاند. اینچنین حضور‌هایی نیز هم از نظر کمی و هم کیفی بی‌سابقه و بی‌مانند است.
اکنون و پس از حضور حماسی مردم بزرگ ایران‌عزیز در مراسم ۲۲ بهمن و گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آستانه یک انتخابات مهم دیگر هستیم که مشارکت و حضور گسترده مردم در آن نتایج چشمگیر و محسوسی را هم در امنیت کشور خواهد گذاشت، هم اعتبار ایران اسلامی را در منظر جهانی افزایش خواهد داد و هم در صورت انتخاب درست گامی اساسی در راستای حل مشکلات کشور برداشته خواهد شد.

دیروز مردم صبور و شکور کشورمان با حضور معنی‌دار خود در هوای سرد و زیر باران و برف، ضربه‌ای سنگین به سیاست‌های استکبار و آمریکا وارد کردند و نشان دادند به درجه‌ای از مقاومت و بلوغ رسیده‌اند که سنگین‌ترین تحریم‌های تاریخ در برابر آن‌ها ناگزیر به تسلیم است.
ان‌شاءالله در دوم اسفند نیز مردم با مشارکت حداکثری خود و انتخاب نمایندگانی مومن، انقلابی، پرکار و اهل تدبیر، مجلسی قوی را شکل خواهند داد تا گامی بزرگ و موثر برای تحقق ایران قوی برداشته شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار