کد خبر: 990109
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
بارش برف در تبریز و داستان تکراری غافلگیری مسوولان
بارش برف در تبریز هرچند خوشحالی و شادمانی مردمان این دیار را به دنبال داشت اما به علت داستان تکراری غافلگیری مسوولان منجر به ایجاد مشکلات زیادی برای طیف‌های مختلف مردم به‌خصوص در معابر شهری و برون‌شهری شد.

 در حالی که بارش چند ساعته برف تبریزی‌ها را به‌واسطه نزول رحمت‌الهی شادمان کرده اما غفلت تکراری شهرداری در رسیدگی به خیابان‌های این شهر موجب سرگردانی شهروندان در معابر یخ‌زده شده است.

این در شرایطی است که باوجود اعلام مسوولان سازمان هواشناسی در روزهای گذشته مبنی بر لزوم آمادگی برای مواجهه با این شرایط جوی، شهرداری تبریز حتی ساعاتی پس از آغاز بارش و مسدود شدن خیابان‌ها و معابر همچنان در خواب زمستانی بود و مردم و خودروهای سرگردان نیز به سرسره بازی در مسیرهای یخ‌زده کلان‌شهر تبریز می‌پرداختند.

نکته جالب‌توجه در این میان عدم نمک‌پاشی در سطح شهر حتی در مسیرهای اصلی به‌عنوان ساده‌ترین اقدام در این مواقع بود و این موضوع در مناطق حاشیه شهر نمود بیشتری داشت به‌طوریکه حتی امکان حرکت چند متری خودروها بدون زنجیر چرخ وجود نداشت و همین موضوع موجب سرگردانی شهروندان در سطح خیابان‌ها و زمین‌گیر شدن وسایط نقلیه شخصی و عمومی شد.

براساس این گزارش، سطح خیابان‌ها به‌شدت لغزنده بود و برخی ماشین‌ها از حرکت بازمانده و برخی دیگر بر اثر لغزندگی جاده، از مسیر منحرف می‌شدند.

اما سوال بسیاری از مردم و شهروندان این است که علت این جا ماندن‌های مکرر مسوولان شهری و استانی از اتفاقاتی چون بارش برف چیست؟

چرا بارش چند ساعته برف که البته از روزها قبل پیش‌بینی شده بود باعث بروز گره‌های ترافیکی و انسداد معابر اصلی شهر شد؟

اگر به گفته مسوولان شهر تبریز نیروهای خدمات شهری و دیگر ارگان‌های مرتبط در آماده‌باش کامل بودند، پس چگونه است که به یکباره خیابان‌های اصلی شهرها قفل می‌شود و لغزندگی معابر مانع از تردد خودروها می‌شود.

 امیدواریم بعد از این اتفاق دلایل این غافلگیری‌ها بررسی شود تا لذت و حلاوت بارش برف و باران در کام مردم این‌گونه تلخ نشود.

پلیس‌ راه‌ فرماندهی‌ آذربایجان‌‌شرقی‌ نیز در اطلاعیه‌‌ای‌ از هموطنان‌ خواست‌ از مسافرت‌های‌ غیرضروری‌ اجتناب‌ کنند و در صورت‌ اضطرار با همراه‌ داشتن‌ البسه‌ گرم‌ و آذوقه‌ کافی‌ وسیله‌ نقلیه‌ خود را به‌ زنجیر چرخ‌ مجهز کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر