کد خبر: 990031
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان اردبیل:
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان اردبیل گفت: نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های مسافربری تداوم یافته و اتوبوس‌های مسافربری در جاده‌ها توسط گشت‌های راهداری کنترل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، رضا شیرین زاده در جلسه ارتقای سطح خدمات حمل و نقل مسافر استان اردبیل در جمع مدیران شرکت‌های مسافری با بیان اینکه ارتقای سطح خدمات، حفظ نظم و انسجام در امور مسافربری و جلب رضایت مردمی از وظایف مهم اداره کل راهداری است، اظهار کرد: در این خصوص تیم‌های نظارتی با همکاری این اداره کل و انجمن‌های صنفی رانندگان تشکیل و بر نحوه ارائه خدمات شرکت‌ها و رانندگان در محل پایانه‌های مسافری رسیدگی می‌کنند.

وی افزود: نحوه کنترل‌ها تغییر کرده و علاوه بر نظارت و بازرسی تیم‌های تلفیقی پلیس راه و راهداری از اتوبوس‌ها در جاده، گشت ویژه راهداری نیز جهت نظارت بر وضعیت راننده و اتوبوس‌ها تشکیل و در جاده‌ها مستقر شدند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: بر اساس توافق پلیس راه این گشت‌ها هر لحظه و در هر مکانی اجازه نظارت و بازرسی اتوبوس‌ها و عملکرد راننده را در حین سفر دارند و هرگونه تخلفی توسط این تیم گزارش داده شود اتوبوس مورد نظر متوقف و در کمیسیون‌های مربوطه برخورد خواهد شد.

شیرین زاده نصب سامانه «سپهتن» را در تمامی شرکت‌ها لازم و ضروری برشمرد و تصریح کرد: این سامانه باید در همه شرکت‌ها فعال باشد تا مدیران فنی عملکرد راننده و هرگونه بروز خطا را از طریق این سامانه رصد کنند که در صورت عدم نصب این سامانه اجازه حرکت به هیچ اتوبوسی داده نمی‌شود و شرکت ذیربط نیز پلمب خواهد شد.

وی برای کنترل وضعیت راننده و اتوبوس و نحوه صدور صورت وضعیت در شرکت‌ها از ایجاد میز حمل و نقل در مرکز مدیریت راه‌های استان خبر داد و بیان کرد: در صورت مشاهده کوتاهی از سوی مدیران فنی در امر نظارت و عدم حضور راننده در هنگام صدور صورت وضعیت اجازه حرکت به راننده داده نمی‌شود و در کمیسیون ماده ۱۲ برخورد قانونی انجام خواهد شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل فعالیت ۵۹ شرکت حمل و نقل مسافری با یک هزار و ۱۸۰ دستگاه ناوگان عمومی مسافری را در استان اردبیل یادآور شد و عنوان کرد: از این تعداد ۵۷۱ دستگاه سواری، ۳۶۸ دستگاه اتوبوسی و ۲۴۱ دستگاه نیز مینی بوس بوده که در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ راننده پرتلاش در حمل و نقل مسافر در حال فعالیت هستند.

شیرین زاده گفت: تیم‌های نظارت بر قیمت، مراحل تهیه بلیط، تأخیر در حرکت ناوگان‌ها، کنترل فنی ناوگان‌ها از جمله سلامت لاستیک‌ها، ساعت کار مجاز راننده، ارائه مناسب خدمات در مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین راهی، زمان بندی سفر و همچنین برخورد راننده با مسافر را بازرسی و نظارت می‌کنند.

وی اظهار کرد: رانندگان باید برنامه ریزی لازم با در نظر گرفتن زمان و مکان مناسب در اول وقت شرعی نسبت به پیاده کردن مسافر اقدام و همچنین مدیران فنی هم باید در بارچینی نظارت کافی داشته باشند تا محل چینش بار به گونه‌ای نباشد که تعادل اتوبوس‌ها در سرپیچ و گردنه به هم بریزد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر