کد خبر: 989749
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰
به‌رغم رشد عجیب قیمت خودرو در بازار، وزارت صمت در مقابل اتفاقات بازار خودرو سکوت کرده و سازمان حمایت هم که گویا به نهادی تشریفاتی تبدیل شده، تمایلی به حوزه نظارت بر بازار خودرو ندارد. واقعاً مسئول نظارت بر بازار خودرو کیست و باید یقه چه کسی را گرفت؟
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار تسنیم، هفته گذشته بازار خودرو با رشد قابل‌توجهی در قیمت انواع خودرو‌های داخلی روبه‌رو شد، به نحوی که رشد قیمت‌ها از ۳ تا ۲۳ میلیون تومان بوده‌است. در این شرایط باز هم مسئولان نظارت بر بازار سکوت کرده وخبری از سیاست روشن آن‌ها برای مدیریت بازار خودرو آنهم در شب عید نیست. به عبارت دیگر بازار رها شده و کسی هم حاضر به پاسخگویی نیست.

سکوت دستگاه‌ها در بلاتکلیفی بازار خودرو در حالی ادامه دارد که سمند ال ایکس در طول یک هفته اخیر از ۹۳ میلیون تومان به ۹۶ میلیون تومان، دنا با رشد ۶ میلیون تومانی از ۱۳۶ میلیون تومان به ۱۴۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۹۸ میلیون تومان با رشد ۴ میلیون تومانی به ۱۰۲ میلیون تومان، دنا پلاس توربو از ۱۸۷ میلیون تومان با رشد ۵ میلیون تومانی به قیمت ۱۹۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۰۸ از ۴۱۰ میلیون تومان با رشد ۲۰ میلیون تومانی به قیمت ۴۳۰ میلیون تومان رسیده‌است.

در بخش خودرو‌های سایپا نیز بازار در هفته گذشته با شوک افزایش قیمت پراید ۱۱۱ روبه‌رو بود؛ چراکه قیمت این محصول از ۶۲ میلیون تومان به ۶۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده‌است. علاوه بر این ساینا از ۷۳ میلیون تومان با رشد ۴ میلیون تومانی به قیمت ۷۷ میلیون تومان، چانگان از ۲۲۷ میلیون تومان با رشد ۲۳ میلیون تومانی به قیمت ۲۵۰ میلیون تومان و سراتو از ۳۷۰ میلیون تومان به ۳۹۳ میلیون تومان رسیده‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار