کد خبر: 989055
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
پخت ماهی روی سنگ در تبریز برای نخستین بار در کشور
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران، سرانه مصرف آبزیان را در سطح کشور ۱۲.۱ کیلوگرم و در استان آذربایجان‌شرقی 7 کیلوگرم دانست و گفت: رشد مصرف سرانه در سال‌های اخیر چشمگیر بوده است.

عیسی گلشاهی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور به پخت ماهی روی سنگ پرداخته شده، اظهار داشت: طبخ تخصصی و ویژه آبزیان در این سطح در کشور بی‌سابقه  بوده و حتی در استان ‌ای ساحلی کشورمان، رستورانی که در این وسعت و منحصراً به طبخ و سرو ماهی بپردازد وجود ندارد.

وی، سرانه مصرف آبزیان را در سطح کشور ۱۲.۱ کیلوگرم و در استان آذربایجان‌شرقی هفت کیلوگرم دانست و افزود: رشد مصرف سرانه در سال‌های اخیر چشمگیر بوده است.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران گفت: مطابق برنامه‌ای که در شیلات در نظر گرفته ‌شده، می‌خواهیم ۳۰ درصد از پروتئین سالانه مردم را از آبزیان تأمین کنیم و هدف دوم ما رسیدن به میانگین جهانی بوده که این میزان ۲۰ کیلوگرم در سال است.

وی با بیان اینکه کشورمان از ظرفیت‌های بسیار خوبی به لحاظ تولید و صادرات در حوزه شیلات، آبزی پروری، صید و صیادی و فرآورده‌های شیلاتی برخوردار است، متذکر شد: با توجه به این ظرفیت‌ها کشور می‌تواند یک سبد کالایی بسیار متنوع و گوناگونی صاحب باشد که به لحاظ حضور در بازارهای جهانی و به نیازهایی که در این بازارها وجود دارد، پاسخگو باشد و ظرفیت‌های شیلاتی می‌تواند اشتغال، تولید و ارزآوری قابل توجهی برای کشور داشته باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی نیز یکی از راه‌های افزایش مصرف ماهی را تنوع بخشی در تهیه غذاهای مختلف با این محصول سالم و مغذی دانست و یادآور شد: به خاطر فرهنگ‌سازی‌های انجام شده، شاهد افزایش مصرف ماهی در استان هستیم.

اکبر فتحی با بیان اینکه نوع تغذیه، تأثیر مهمی در سلامت انسان دارد، تصریح کرد: گروهی از مواد غذایی که تأثیر مهمی در سلامت انسان و پیشگیری از بیماری‌ها دارند، ماهی و آبزیان هستند.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های افزایش مصرف ماهی تنوع بخشی در تهیه غذاهای مختلف با این محصول سالم و مغذی است، اضافه کرد: با عنایت به اهمیت مصرف ماهی و آبزیان در ارتقاء سلامت افراد جامعه و به یمن رونمایی از "استیک سنگ" که برای اولین بار در ایران توسط رستوران طبخ ماهی و آبزیان تبریز ایجاد شده است، لازم می دانم از زحمات ارزشمند مدیر و کارآفرین جوان این مجموعه که اسباب اشتغال مستقیم بیش از 100 نفر را فراهم نموده است، صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر