کد خبر: 989053
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
عضو شورای شهر تبریز با گلایه از نمایندگان مجلس که در طول سال‌های گذشته به شورای شهر نیامدند و مشکلات شهر را پیگیری نمی‌کنند که بسیاری از مشکلات شورای شهر و کارکنان شهرداری با تصویب یک لایحه در مجلس حل شدنی بود، گفت: انتظار از نمایندگان مردم بیش از اینهاست.

محرم محمدزاده  در جلسه شورای شهر تبریز اظهار داشت: با توجه به اینکه  شهر تبریز به عنوان شهر اولین‌ها و از همه مهمتر شهر بدون گدا در کشور شناخته شده است، از این نظر باید اذعان داشت که فعالیت تکدی‌ها در شهر تبریز موجب مخدوش شدن چهره این شهر می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به غیربومی بودن اغلب متکدیان در استان تاکید کرد: متاسفانه گفته می‌شود که افرادی از سایر شهرها برای تکدی‌‌گری به تبریز آمده یا می‌آیند که با عدم توجه به این موضوع باعث می‌شویم که نام شهر مخدوش شود.

این عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه این صحنه‌ها لایق شهر بدون گدا نیست، گفت: تبریز شهر بدون گداست و باید این عنوان همچنان برای این شهر حفظ شود و نگذاریم برخی تکدی‌گران حتی اگر وارداتی از مناطق دیگر هستند، روی صفت این شهر مانور بدهند.

محمدزاده در ادامه به بحث  رانندگان استیجاری اشاره کرد و افزود: باید به وضعیت رانندگان استیجاری در خصوص بیمه و مزایا نیز رسیدگی شود که خودش می‌تواند در صورت ندیده گرفتن، مشکل‌اتی ایجاد کند.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به معماری اصیل آذربایجان نیز تاکید کرد: تبریز که روزگاری به خاطر خانه‌ها و معماری خود شهره بود، این روزها با بیماری مزمنی به نام بلندمرتبه‌سازی و آپارتمان‌سازی دست‌ به‌گریبان است؛ تبی که امان معماری اصیل این شهر را بریده است.

وی افزود: به عبارتی با این اوضاع باید گفت: از نمای اسلامی در تبریز دور شده‌ایم و معماری اسلامی جای خود را‌ به معماری رومی داده است.

محمدزاده با گلایه از نمایندگان مجلس که در طول سال‌های گذشته به شورای شهر نیامدند و مشکلات شهر را پیگیری نمی‌کنند که بسیاری از مشکلات شورای شهر و کارکنان شهرداری با تصویب یک لایحه در مجلس حل شدنی بود، تصریح کرد:
انتظار از نمایندگان مردم بیش ار اینهاست.

وی همچنین وضعیت  قرداد مربیان را مورد اشاره قرار داد و مشکلات کارکنان سازمان ورزش را همچنان پابرجا عنوان کرد و خواستار پیگیری از سوی متولیان امر شد.

عضو شورای شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به ویدیویی در خصوص شکایت یکی از شهروندان از وضعیت جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب اشاره کرد و گفت:حیوان‌آزاری در تبریز متاسفانه این روزها باعث گله‌مندی بوده و موجب ناراحتی اذهان عمومی شده است.

محمدزاده همچنین به نبود اورژانس در وادی‌رحمت تبریز و فوت یکی از کارکنان در این منطقه پرداخت و اظهار داشت: با توجه به اینکه وادی‌رحمت مکانی است که مراجعه‌کنندگان آن حال همواره در شرایط روحی خوبی نیستند لذا در همین جا پیشنهاد می‌کنم اورژانس در این منطقه پایگاهی داشته باشد تا شاهد این وقایع تلخ نباشیم.

وی تاکید کرد: از شهرداری تبریز بابت جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌‌گذاری تشکر می‌کنیم و امیدواریم این امر رونق استان را در پی داشته باشد.

در ادامه جلسه، فریدون بابایی‌اقدم عضو دیگر شورای شهر در تذکری ضمن تبریک انتخاب شهردار تبریز به عنوان چهره کشوری در حوزه شهری تاکید کرد: بحث ساخت و ساز غیرمجاز بارها و بارها به عنوان یک معضل در کمیسیون عمران مطرح شده که نیاز داریم حتما به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

وی، گله کارکنان خدمات شهری از عدم همکاری نیروی انتظامی مورد اشاره قرار داد و افزود: باید هرچه سریع‌تر نسبت به تشکیل پلیس ساختمان در تبریز اقدام کنیم.

بابایی‌اقدم در ادامه ضرورت تشکیل معاونت اجرایی شهرداری تبریز رو مورد تاکید قرار داد و گفت: هرچه سریع‌تر باید معاونت اجرایی شهرداری تشکیل شود تا بحث ساخت و ساز‌ها قانون‌مندتر شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر ادامه داد:تاسیس گذر دوچرخه در خیابان امام و خیابان ارگ بدون مجوز لازم بوده که باعث به وجود آمدن ترافیک در آن منطقه شده بر این اساس شهرداری باید هرچه سریع‌تر نسبت به رفع این مشکل و بازگرداندن خیابان به حالت اولیه اقدام کند.

عبدالله تقی‌پور دیگر عضو شورای شهر تبریز تاکید کرد: اجرای احکام ماده ۱۰۰ در خصوص ساخت و ساز‌های غیراصولی در شهرداری تبریز قابل تقدیر است.

وی تاکید کرد: از کارکنان خدمات بابت رفت و روب شهر در زمان بارندگی‌ها باید تقدیر کنیم ولی در عین حال همچنان  برخی مواقع شاهد استفاده از نمک جامد در شهر هستیم در حالی که حداقل باید از محلول آن استفاده شود.

سونیا اندیش هم به عنوان عضو دیگر شورا تاکید کرد: طبق قانون وظیفه‌ اجرایی برای اعضای شورای شهر تعیین نشده است بر همین اساس برخی از اعضای شورای شهر که به نظارت می‌پردازند با شکایت پیمانکاران شهرداری مواجه می‌شوند ‌و به کلانتری احضار می‌شوند.

وی تاکید کرد: اوضاع به نحوی است که پیمانکار علیه عضو شورای شهر شکایت می‌کند که این امر اصلا زیبنده شهر و به خصوص شورا نیست.

اندیش گفت: نادیده گرفتن حق کارگران بی‌عدالتی است به این معنی که اگر پیمانکاران با سوءاستفاده از نبود کار در جامعه حق و حقوق کارگران خود را ضایع کند، این امر هرگز قابل قبول نیست و باید برخورد شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: پیمانکار پارک حاشیه‌ای با سوءاستفاده از شرایط بیکاری موجود در کشور و استان، حقوق کارکنان خود را ضایع می‌کند و متاسفانه برخی از اعضای شورای شهر از این پیمانکار حمایت‌ می‌کنند و وقتی عضو شورا به وظیفه نظارتی خود عمل‌ می‌کند، با شکایت پیمانکار مواجه می‌شود.

شهردار تبریز نیز در ادامه جلسه این هفته شورا در پاسخ به تذکرات ارائه شده گفت: استفاده از نمای اسلامی قانون است و با جدیت پیگیری می‌شود اما آشفتگی نما در شهر وجود دارد و ما آن را رد نمی‌کنیم.

ایرج شهین‌باهر اظهار داشت: در زمینه سگ‌های ولگرد، شهرداری وظیفه دارد تا این حیوانات را از محیط شهری به دلیل آسیب‌ها دور کند.

وی اضافه کرد: در شهرداری کارکنان از طریق اسلحه بیهوشی اقدام به دور کردن سگ‌های ولگرد می‌کنند و به منظور آسیب نرساندن به این حیوانات نیز قطعا هزینه‌های بسیاری شده است.

شهردار تبریز ادامه داد: شهرداری در زمینه کنترل این حیوانات تنها زنده‌گیری‌کرده و آنها را به طبیعت باز می‌گرداند که این امر نباید نگرانی ایجاد کند.

شهین‌باهردر ادامه سخنان خود ضمن قدردانی از دستگاه قضایی به جهت همکاری در تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز  گفت: شهرداری برای اولین بار به صورت جدی اقدام به تخریب و مقابله با ساخت و ساز‌های غیر‌مجاز کرده است.

وی اضافه کرد: باید کمک کنیم تا مساکن غیر ایمن در تبریز احداث نشود تا جان شهروندان به خطر نیفتد و با جدیت دنبال می‌شود.

شهردار تبریز گفت: موضوع خیابان امام و تقاطع ارک مصوبه کمیته حمل و نقل است که به دلیل اعتراضات، اجرای پروژه را متوقف کرده و آن را به بررسی مجدد فرستاده‌ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر