کد خبر: 988729
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
در آذربایجان‌شرقی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از جذب 19 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در 10 ماهه جاری در استان خبر داد.

داوود بهبودی  در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر صمت برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌جاری میزان صادرات غیرنفتی استان از رقم 2.5 میلیون دلار فراتر رفته و نسبت به مدت مشابه سال قبل 53 درصد رشد نشان می‎دهد.

وی در عین حال خاطرنشان ساخت: آذربایجان‌شرقی رتبه دوم جذب سرمایه‌گذاری خارجی کشور را به خود اختصاص داده است.

بهبودی در ادامه صحبت‌های خود به ارائه گزارش عملکرد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در سال‌جاری پرداخت و به تشکیل هشت جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، چهار جلسه دبیرخانه اقتصاد مقاومتی منطقه دو کشور و 9 جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سال‌جاری اشاره کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی وضعیت پروژه‌های 16گانه اقتصاد مقاومتی  استان را نیز توضیح داد و گفت: همه این 16 پروژه در سامانه نیپای استانی ثبت شده و پیگیری، بازدید، نظارت و پایش عملکرد و پیشرفت پروژه‌ها از طریق همین سامانه صورت می‌گیرد.

وی از پیشرفت 65 درصدی پروژه دهکده توریستی و تفریحی و هتل پنج ستاره سیمرغ - سد امند، پیشرفت 15 درصدی پروژه ایجاد شهرک و بازارچه صنایع‌دستی قزلجه میدان و پیشرفت 70 درصدی هر کدام از پروژه‌های مجتمع چندمنظوره هتل هلیا، مجتمع گردشگری مرکز جهانی تابلو فرش سردرود و ناحیه صنعتی کیف و کفش خبر داد.

بهبودی تصریح کرد: احداث بیمارستان 540 تختخوابی کودکان مردانی‌آذر نیز 95 درصد پیشرفت داشته است.

 وی با اشاره به عملکرد 9 ماهه دومین سند تدبیر توسعه استان ابراز داشت: در سند تدبیر توسعه استان 14 هسته کلیدی که شامل 68 پروژه هستند، به‌تدریج مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرند.

این اقتصاددان از اهتمام حداکثری مجموعه مدیریتی استان در جهت کاهش فرآیندها و اصلاح فضای کسب و کار، تامین مالی و جذب سرمایه یاد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر