کد خبر: 988490
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
معاون وزیر نیرو با اشاره به خودکفایی کشور در احداث نیروگاه گفت: تا سال‌های آینده ۱۰۰هزار نیروگاه در مقیاس کیلووات در کشور احداث می‌شود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: محمد صادق‌زاده امروز در آیین افتتاح نیروگاه حسن‌آباد فشافویه با اشاره به ظرفیت نیروگاه حسن‌آباد اظهار داشت: این نیروگاه با مجموع ظرفیت ۱۲.۷ مگاوات و نیروگاه دماوند با ظرفیت ۱۰ مگاوات بزرگترین نیروگاه‌های خورشیدی استان تهران و پنجاه و پنجمین نیروگاه تجدیدپذیر و پاکی است که در این دولت افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: احداث این نیروگاه ۱۳ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف گاز و ۹ هزار مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف آب در سال را به‌دنبال دارد.

معاون وزیر نیرو همچنین افزود: با افتتاح این نیروگاه از تولید ۲۹ هزار تن از آلاینده‌های زیست‌محیطی نیز جلوگیری می‌شود که در مجموع ۱۲۷ میلیارد تومان برای آن‌ها سرمایه‌گذاری شده است.

بهره‌برداری از ۳۰۰ کیلووات نیروگاه خورشیدی در تهران تا پایان سال

صادق‌زاده ادامه داد: نیروگاه حسن‌آباد شهر ری نخستین نیروگاه خورشیدی بدون مصرف سوخت در این دولت است که در مقیاس مگاواتی افتتاح و سبب شد فناوری این نیروگاه‌ها به کشور منتقل شود و امروز در احداث این نیروگاه‌ها خودکفا شده‌ایم و کارخانه تولید صفحات و پنل‌های خورشیدی و سایر تجهیزات مربوطه نیز در کشور ایجاد شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته امید است در سال‌های آینده ۱۰۰ هزار نیروگاه در مقیاس کیلووات در کشور احداث شود.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار