کد خبر: 988485
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸

یکی از جاذبه های گردشگری ایران و به طور کلی خاورمیانه، جزیره ای است که بسیاری آن را مروارید خلیج فارس می نامند. نام این جزیره زیبا، کیش است و عاشقان و طرفداران بسیاری دارد. این جزیره جز خاص ترین جزایر جهان به حساب می آید و هر فصل شاهد و میزبان مسافران بسیاری است. کیش از دیرباز، نه تنها برای مسافران و گردشگران و تجار جذاب بوده بلکه همواره بسیاری از عاشقان دریا را به هوس می اندازد تا از دنیای زیر آبش هم سر در بیاورند. به همین خاطر چند سال پیش، این امکان توسط چند زیر دریایی برای گردشگران مهیا شد تا برای یک سفر زیر آب، به عمق خلیج نیلگون فارس بروند.

همین حالا برای مشاهده بهترین تورهای کیش اینجا را کلیک کنید.

زیر دریایی های تفریحی کیش: ماجراجویی در دنیای زیر آب!

کشف و شهودی از جنس آب

همیشه به همان اندازه که پرواز و زندگی و تجربه در آسمان برای انسان جذاب بوده، سفر به اعماق دریاها و اقیانوس ها نیز از علاقه مندی ها، یا بهتر بگویم کنجکاوی های سیری ناپذیر بشر بوده است. کشف این که ماهیان و آبزیانی که در ارتفاع چند ده متری آب ها زندگی می کنند به چه شکل هستند و گونه های مختلف آن ها، چه طور در کنار هم زندگی می کنند. در میان مقالاتی که در مورد عمق آب ها نوشته شده اند، یک نکته مشترک دیده می شود و آن هم این است که تعداد موجوداتی که در زیر آب زندگی می کنند و میلیون ها سال است که در همین مایه حیات بخش به زندگی خود ادامه می دهند، بیش از سه برابر موجوداتی که بر روی خشکی زندگی می کنند، تنوع دارند. پس جالب است که بیش تر در مورد این جانوران بدانیم.

البته! ناگفته نماند که تنوع زیست محیطی زیر آب و پوشش های گیاهی آن هم چندین برابر چیزی است که ما در خشکی می بینیم. در میان خاطراتی که از غواصان مکتشف به چشم می خورد، تعدادی از آن ها هستند که شگفتی های عجیبی را برای ما تعریف می کنند؛ یکی از این غواصان در خاطرات خود نوشته بود که از یک میزان مشخص نمی توانستیم به اعماق دریا برویم؛ چراکه خطر مچاله شدن مان بر اثر فشار آب بسیار بالا بود. سرنهایت، مجبور شدیم تا دستگاهی را اختراع کنیم که بتوانیم برای فیلم برداری، آن را به عمق بفرستیم. چندین و چندبار تلاش کردیم و هر بار که دستگاه را به عمق دریا می فرستادیم، دستگاه و هر آن چه که به آن متصل بود، بر اثر فشار آب، مانند یک دستمال کاغذی مچاله می شد و ارتباط ما هم قطع می شد. به یکی از همکارانم گفتم که امکان ندارد، وقتی فولاد با این حد مقاومت مچاله می شود، موجود زنده ای در آن عمق بتواند زندگی کند! بعد از چندین بار تلاش در عمقی باور نکردنی، موجودی را از طریق دوربین دیدیم که با چثه ای بسیار کوچک، از رسته نرم تنان، با آسودگی خاطر، در حال رفت و آمد بود و به زندگی خود ادامه می داد! در جایی که نه نور خورشید به آن نفوذ داشت و نه فشار آب به کسی رحم می کرد.

همین حالا جهت مشاهده بلیط هواپیما کیش اینجا را کلیک کنید.

زیر دریایی های تفریحی کیش: ماجراجویی در دنیای زیر آب!

زیر دریایی تفریحی کیش به آب انداخته می شود  

با افتخار می توان اعلام کرد که برای اولین بار، زیر دریایی ایرانی در سال 2003، به سفری تفریحی، با چهار گردشگر به عمق آب های نیلگون خلیج فارس فرو رفت. جدا از این که این خبر در میان بنگاه های خبری دنیا سروصدای بسیاری کرد، در ایران نیز بسیاری از گردشگران و عاشقان طبیعت را برای این تجربه بی نظیر بی تاب کرد. قبل از این که این زیردریایی از جزیره زیبای کیش سفر خود را آغاز کند، بسیاری از مسافران جزیره کیش با استفاده از امکانات غواصی توانسته بودند تا عمق کم آب ها را تماشا کنند و چند ساعتی را زیر آب بگذرانند اما این بار اوضاع فرق می کرد. این بار قرار بود تا یک زیر دریایی برای حداقل 10 ساعت در آب بماند و تا آن جا که می تواند، آب های کیش را جستجویی تفریحی کند. زیر دریایی تفریحی کیش، از جنس خاصی از آهن و دیگر آلیاژها به دست مهندسین متخصصین ایرانی، ساخته شده است و توانسته است نظر بسیاری را بابت ایمنی و لذت بخش بودن سفر دریایی با خود، راحت کند. این سفر دریایی با امید این که این نوع از تفریح نیز مانند دیگر تفریحات به فهرست تفریحات جزیره کیش اضافه شود، آغاز شد. چهار نفر به همراه متخصصی که زیردریایی را می راند، سوار شدند و سفر از دیواره های مرجانی کیش آغاز شد. تا آن جا که نور خورشید، مسافران زیردریایی را حمایت می کرد پیش رفتند. تصاویر ضبط شده شگفت انگیز بوده و گونه های جانوری نادری دیده شده که حتی زیست شناسان را هم حیرت زده کرده بود. ماهی های آب شوری که بدنی مانند شیشه داشتند و مسافران می توانستند اعضای داخلی بدن آن ها را ببیند، ماهی های غول پیکر که معلوم بود سن و سالی زیاد را از سر گذرانده اند و لاک پشت های غول پیکری که همپای زیردریایی شنا می کردند. تمام این زیبایی ها مختص به خلیج فارس، این سرمایه ی ملی بوده و هست و این شانس نصیب چهار مسافر زیردریایی شده است. محلی های کیش می گویند که دریا خواب ندارد و ما هم به همان میزان فعال هستیم! این یک حقیقت محض است و باید برای شناخت آن بیش تر تلاش کرد. جهان زیر آب ، جهانی اسرار آمیز است، چه روی آب به کشف و شهود بپردازیم و چه در اعماق آن، باز پدیده هایی شگفت انگیز برای دیدن و شناختن وجود دارد.

همین حالا جهت مشاهده بهترین هتل های کیش اینجا را کلیک کنید.

 

اکتشاف کیش بر روی آب!

یک موجود بسیار جذاب و سرگرم کننده و مهربان نیز در آب های خلیج فارس و در همسایگی جزیره کیش زندگی می کند که تماشای آن ها، هر کسی را به ذوق می آورد. دلفین های کیش! این موجودات مهربان همیشه میزبانان مهربانی برای مسافران جزیره کیش بوده اند. اگر روزی سوار بر لنج ها و قایق های تندرو جزیره کیش شدید و دسته ای از دلفین ها را در کنار خود دیدید، تعجب نکنید! آن ها می دانند که شما برای تماشای آن ها به دل خلیج فارس زده اید. اگر سر کیف باشند، به خوبی از شما استقبال می کنند و با شیرجه های دسته جمعی، شما را سرگرم می کنند. خلیج فارس آنقدر پربرکت است که در هر لایه ای از آن، موجوداتی خارق العاده در صلح مطلق و آرامشی کامل زندگی می کنند و ما نیز مناسب است به شناخت این جزیره شگفت انگیز و منابع طبیعی آن بپردازیم.

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار