کد خبر: 988406
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۰
رئیس قوه قضائیه:
رئیس قوه قضائیه تأکید کرد که در آینده‎ای نه چندان دور، قاتلان شهید سپهبد سلیمانی پای میز محاکمه خواهند ایستاد و اراده ایران و عراق بر پیگیری حقوقی و قضایی اقدام تروریستی امریکا در به شهادت رساندن سرداران مقاومت، کاملاً راسخ است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‎الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س)، راه نجات جامعه را شناخت سیره اهل بیت (ع) و عمل به سیره پاک آن بزرگواران دانست و با اشاره به در پیش بودن ایام‌الله دهه فجر تصریح کرد: اصلی‎ترین سلاح ما در طول چهار دهه گذشته، پیام‎های انقلاب اسلامی بوده است که موجب خنثی‎سازی توطئه‎های پی در پی دشمنان، به حاشیه راندن خواسته‎های آن‌ها در منطقه و جهان و امیدآفرینی برای ملت‎های محروم و مستضعف شده است.

رئیس قوه قضائیه، پیام انقلاب اسلامی را پیام اخلاص، کارآمدی، عدالت اجتماعی، معنویت پیوند خورده با سیاست، اخلاق، ضدیت با ظلم و استکبار، نجات مستضعفان و محرومان عالم و زندگی بر اساس دین و آموزه‌های دینی برشمرد و ادامه داد: همین پیام‎های بلند انقلاب اسلامی بوده است که توطئه‎های دشمنان در منطقه و جهان را نقش بر آب کرده و تازه‎ترین نمونه آن نیز طرح از پیش شکست خورده «معامله قرن» است که طراحان آن باید مطمئن باشند پیام انقلاب اجازه نخواهد داد توطئه‎ای جدید در قالب ادبیاتی جدید، منطقه را به آتش بکشد، سلطه بر منطقه را تحکیم کند و حقوق حقه مردم مظلوم فلسطین را پایمال سازد. آیت‎الله رئیسی با تأکید بر لزوم بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر از سوی مردم و مسئولان، تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی و امیدبخشی با عملکرد صحیح را ضروری دانست و اظهار کرد: دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی است و آنچه امروز ایجاد امید می‎کند، کارآمدی دستگاه‎های اجرایی و اداری کشور است. در واقع عملکرد مخلصانه و نشان دادن کارآمدی، امیدآفرین است و دستگاه‎ها باید این جهت را هر چه بیشتر مدنظر داشته باشند و کارآمدی خود را ارتقا بخشند.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود، خون حاج قاسم سلیمانی را موجب برانگیختگی ملت‎های آزاده و صیانت از جوامع مورد ستم در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله امر حقوقی و قضایی این جنایت دنبال می‌شود. در گفت‌وگویی که با رئیس دادگاه عالی عراق داشتم، روشن شد که انگیزه بالایی برای پیگیری این موضوع دارند و از همان ابتدا برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه داشته‎اند. ما هم کار را از طریق مجامع بین‎المللی دنبال می‎کنیم. دیر یا زود با قاتلان حاج قاسم ملاقات خواهیم کرد، اما نه برای مذاکره و گفتگو بلکه برای محاکمه و کیفر.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار