کد خبر: 988379
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: متأسفانه امسال به‌رغم همه تلاش‌هایی که صورت گرفت؛ الزام وزارت نفت به عرضه منظم نفت و فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی در لایحه بودجه ۹۹ مورد تصویب قرار نگرفت.
نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس با اشاره به تصمیم این کمیسیون درباره عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی گفت: متأسفانه امسال به‌رغم همه تلاش‌هایی که صورت گرفت؛ الزام وزارت نفت به عرضه منظم نفت و فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی در لایحه بودجه ۹۹ مورد تصویب قرار نگرفت.

وی افزود: عرضه نفت و فرآورده در بورس انرژی یک اقدام رو به جلو برای مشارکت بخش خصوصی در حوزه تجارت نفت بود و در صورت حمایت، بخش خصوصی می‌توانست در حوزه‌های مختلف به دولت کمک کند. قطعا این اقدام برای به ثمر نشستن نیاز به زمان و حمایت داشت که متأسفانه این اقدامات انجام نشد.
پژمانفر اظهار داشت: ما در کمیسیون تلفیق چهار پیشنهاد در این رابطه مطرح کردیم. دو پیشنهاد مربوط به عرضه نفت‌خام در بورس و انتشار اوراق عرضه نفت بود که توسط رئیس کمیسیون تلفیق گفته شد به دوسوم رأی اعضای کمیسیون نیاز دارد. این دو پیشنهاد رأی نصف به علاوه یک را در کمیسیون کسب کرد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: متأسفانه ایراداتی به این دو پیشنهاد گرفتند که مخالف برنامه ششم توسعه است و ما داریم پیگیری می‌کنیم که این موضوع در صحن مطرح شده و دوباره درباره آن تصمیم‌گیری شود.
وی همچنین تأکید کرد: دو پیشنهاد دیگر نیز درباره الزام وزارت نفت به عرضه فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی و انتشار اوراق عرضه فرآورده بود که این دو پیشنهاد به‌رغم کارنامه موفق فروش فرآورده نفتی حتی نصف به علاوه یک رأی را هم در کمیسیون تلفیق نیاورد.

پژمانفر ادامه داد: هر چند کارنامه فروش فرآورده در بورس موفق بود، اما مخالفت دولت در جلسه کمیسیون تلفیق باعث شد که با تصویب این دو پیشنهاد مربوط به فرآورده در بودجه ۹۹ مخالفت شود که این موضوع را نیز در صحن علنی مجلس مطرح می‌کنیم.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: مخالفان عرضه نفت و فرآورده در بورس استدلال قابل توجهی نداشتند و ادعا می‌کردند که این عرضه‌ها در بورس کارآمد نیست، در‌حالی‌که هر اقدامی برای به ثمر نشستن نیاز به زمان و حمایت دارد؛ ضمن اینکه فروش فرآورده در بورس نشان داد که کارآمدی لازم در این حوزه وجود دارد.



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار