کد خبر: 988037
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه
مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام انزجار از آتش‌زدن کتاب علمی به نام طب هاریسون، آن را محکوم و اعلام کرد این‌گونه تفکرات و اقدامات در حوزه علمیه جایگاهی نداشته و انتسابی به حوزه و روحانیت ندارد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با امضای آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در محکومیت سوزاندن یک کتاب علمی به این شرح است:

«حوزه‌های علمیه و بزرگان آن با تأکید بر جایگاه علم و اندیشه و نقد عالمانه، حرکت ناپسند و جاهلانه اخیر در تعرض به یکی از متون مهم علم پزشکی را که در فضای مجازی انتشار یافته است ناروا می‌دانند و حوزه‌های علمیه و بزرگان آن و شورای عالی و مدیریت حوزه‌های علمیه آن را محکوم می‌کنند. آشکار است که این‌گونه تفکرات و اقدامات در حوزه علمیه جایگاهی نداشته و انتسابی به حوزه و روحانیت ندارد.

اسلام عزیز، روحانیت معظم، حوزه علمیه و بزرگان آن در طول تاریخ همواره پرچم دار و مشوق رشد و شکوفایی علمی در همه قلمرو‌ها و در بسیاری از این زمینه‌ها به ویژه در زمینه بهداشت و پزشکی پیشگام بوده‌اند و این سنت دیرپا همچنان ادامه دارد. انتظار می‌رود دستگاه‌های ذی ربط در این زمینه اقدام لازم به عمل آورند. امید است پیشرفت‌های علمی ایران و رشد مراکز علمی و دانشگاه‌ها که در پرتو انقلاب اسلامی رشد چشم‌گیر داشته است، استمرار و ارتقا یابد.»

گفتنی است سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور هم در بیانیه‌ای ضمن اعلام انزجار از چنین اقدام سخیف و جاهلانه‌ای، اقداماتی افراطی نظیر آتش‌زدن یک کتاب علمی را مصداق نفوذ و تلاش بیگانگان برای مخدوش ساختن چهره اسلام واقعی می‌داند و از تمام اقشار جامعه خصوصاً مراجع علمی، فرهنگی، دینی و قضایی خواستار است تا با وحدت و هماهنگی مقابل چنین فجایعی بایستند و مانع از تکرار چنین رفتار‌های تأسفباری شوند.

در همین رابطه، رئیس‌کل سازمان نظام‌پزشکی در واکنش به آتش‌زدن کتاب هاریسون از سوی یکی از مدعیان طب اسلامی، با انتشار بیانیه‌ای گفت: به حکم وظیفه قانونی، علمی، دینی و ضرورت حمایت و صیانت از حقوق بیماران، ضمن طرح شکایت از طریق مراجع قانونی و قضایی از مسئولان محترم وزارت بهداشت و درمان می‌خواهم به وظیفه قانونی خود در مقابل این فجایع انسانی و علمی عمل کنند.

دو روز پیش فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن یک فرد مدعی در طب سنتی، یکی از کتاب‌های مرجع در علم پزشکی را به آتش کشید که این اقدام واکنش‌های زیادی را از طیف‌های متفاوت فکری به دنبال داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار