کد خبر: 987967
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز خبرداد
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: عملیات بیابان زدایی در ۱۰۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی شهرستان نظرآباد انجام شود.

مهدی فتحی درباره آخرین اقدامات انجام شده برای مقابله با بیابان زایی در استان طی سال جاری، گفت: نگهداری از عرصه سه هزار و ۹۰۰ هکتاری که سال ۹۶ برای مقابله با بیابان زایی، بوته کاری و نهال کاری شده، به خوبی دنبال می‌شود.

وی افزود: در عرصه سه هزار و ۹۰۰ هکتاری عملیات اجرایی از جمله آبیاری، حفاظت و قرق انجام می‌شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز ادامه داد: مقرر است طی روزهای آینده اقدامات مقابله با بیابان زایی در ۱۰۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی شهرستان نظرآباد انجام شود.

فتحی گفت: در این ۱۰۰ هکتار نیز بوته کاری ونهال کاری انجام و گونه‌های گیاهی مقاوم در برابر خشکی کاشته می‌شود، همچنین در کنار این موارد، عملیات مدیریت چرا و کنترل دام نیز در سطح عرصه‌های بیابانی استان البرز دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: اقدامات در این عرصه ۱۰۰ هکتاری به صورت مشارکتی با دیگر دستگاه‌ها و بدون تکیه بر اعتبارات منابع طبیعی انجام می‌شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در ادامه ضمن تشکر از مردم در همراهی با پروژه‌های مقابله با بیابان زایی از دستگاه‌های مختلف استان درخواست کرد نقش فعال‌تری در این موضوع ایفا کنند.

فتحی در ادامه تاکید کرد: سعی ما بر این است که عملیات بیابان زدایی در این ۱۰۰ هکتار تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی همچنین با بیان اینکه کانون‌های بحرانی گرد و غبار استان البرز بیش از ۲۰ هزار هکتار است، گفت: بالغ بر ۷ هزار هکتار از این عرصه‌ها اخیراً بیابان زدایی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار