کد خبر: 987922
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
وزیر بهداشت ترکیه بامداد شنبه از افزایش تعداد تلفات زلزله شرق این کشور به ۱۸ کشته و ۵۵۰ زخمی خبر داد.
سرویس جامعه جوان‌آنلاین: جمعه شب زلزله‌ای شدید و قوی به بزرگی ۶.۸ ریشتر شرق ترکیه را لرزاند که در نتیجه آن ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

دولت ترکیه در آمار اولیه این زلزله، آمار تلفات را چهار نفر اعلام کرده بود، اما این تعداد به تدریج افزایش پیدا کرده و در حال حاضر به ۱۸ کشته افزایش یافته است.

حوالی ساعت ۲۳:۱۵ به وقت محلی (۲۳:۴۵) به وقت تهران، شهردار «الازیغ» اعلام کرد بر اساس آخرین گزارش‌های رسیده، دست‌کم ۶ نفر در زمین‌لرزه اخیر کشته و حدود ۲۲۵ نفر زخمی شده‌اند.

بامداد شنبه، ساعاتی پس از انتشار این آمار‌های اولیه، وزیر بهداشت ترکیه تعداد تلفات را ۱۸ کشته و ۵۵۰ زخمی اعلام کرده است.

منابع خبری گزارش داده‌اند که شدت این زلزله به حدی بوده که در استان‌های مجاور استان آناتولی شرقی -که شهر الازیغ در آنجا واقع شده است- نیز لرزش زمین احساس شده است.

از سوی دیگر، وزیر کشور ترکیه همچنین اعلام کرد که چندین ساختمان بر اثر این زلزله و پس‌لرزه‌های بعد از آن ریزش کرده و یا دچار خسارات جدی شده‌اند.

مرکز تحقیقات زلزله ترکیه ساعت وقوع این زلزله رخ داده در نزدیکی شهر «الازیغ» واقع در شرق این کشور را ۲۰:۵۵ به وقت محلی و عمق آن را ۱۰ کیلومتری سطح زمین اعلام کرد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار