کد خبر: 987412
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
معاون رئیس جمهور از اختصاص دو هزار میلیارد تومان برای ساخت ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده سیل ۳ استان جنوب و جنوب شرق کشور خبر داد و گفت: قطعه یک آزادراه تهران - شمال در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
سرویس اقتصادی جوان‌آنلاین: محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از آزادراه تهران - شمال اظهار کرد: قطعه یک آزادراه تهران - شمال در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود. این افتتاح بر اساس برنامه رئیس جمهور تنظیم خواهد شد و زمان دقیق آن را اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه از سال ۷۵ تا سال ۹۲ قطعه یک آزادراه تهران - شمال ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت یادآور شد: با توافق صورت گرفته بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان، بخش اعظم عملیات اجرایی این پروژه طی ۶ ماه اخیر انجام شده است.

رئیس سازمان برنامه بودجه با اشاره به اینکه خرداد امسال ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل قطعه یک تخصیص یافت گفت: بر اساس قیمت امروز حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان (یک میلیارد دلار) هزینه شده است.

نوبخت با بیان اینکه یک لاین قطعه ۲ (محور غربی و برخی تونل‌ها) تا اوایل سال ۱۴۰۰ ساخته می‌شود اظهار کرد: بر اساس توانایی‌ها و ظرفیت فنی شرکت‌ها و پیمانکاران داخلی قطعه دو نیز توسط ایرانی‌ها ساخته می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در اوج تحریم‌ها و فشار‌های استکبار برای توقف اقتصاد کشور پروژه‌های عمرانی با سرعت بیشتری در حال اجراست افزود: قطعه یک آزادراه تهران - شمال ۳۲ کیلومتر است که بهره‌برداری از آن و اتصال به جاده قدیم چالوس زمان سفر از تهران به شمال را یک و نیم ساعت کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه فردا به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان سفر می‌کند از اختصاص ۱۸۰۰ میلیارد تومان منابع دولتی و تسهیلات برای ساخت ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده به ۳ استان سیل زده جنوبی خبر داد و تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قسمتی از قطعه ۴ آزادراه به قطعه ۳ در برنامه قرار دارد و دستور تخصیص ۸۵ میلیارد تومان را برای آن صادر کردم.

نوبخت همچنین از افتتاح ادامه آزادراه همت کرج تا آخر امسال خبر داد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار