کد خبر: 987173
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
سرانجام رأی محرومیت باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا به صورت رسمی در کنفدراسیون فوتبال آسیا تصویب شد تا این رأی سیاسی لکه سیاهی بر کارنامه AFC باشد، مجموعه‌ای که به نظر می‌رسد به آلت دست سعودی‌ها برای خالی کردن عقده‌های سیاسی‌شان علیه کشورمان تبدیل شده است.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در حالی که دیروز اخبار متناقضی درباره زمان اعلام رأی نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان به گوش می‌رسید، سرانجام ساعت ۱۹ دیشب رسانه‌های عربی پیش از اعلام رسمی AFC از تأیید محرومیت باشگاه‌های کشورمان خبر دادند. در این راستا سایت نشریه الریاضیه عربستان مدعی شد کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از بررسی بیشتر این موضوع در کمیته مسابقات و کمیته اجرایی خود (دیروز) به طور رسمی تصمیم اولیه را تأیید و اعلام کرد نمایندگان ایران یعنی پرسپولیس تهران، سپاهان اصفهان، استقلال تهران و شهرخودروی مشهد حق میزبانی در کشور خود را ندارند و باید از دیگر تیم‌های آسیا در کشوری بی‌طرف میزبانی کنند.

الریاضیه در ادعایی مضحک نوشت؛ AFC اعلام کرده به چند دلیل اجازه میزبانی به ایران نمی‌دهد از جمله اینکه داوران حاضر نیستند در این کشور قضاوت کنند. الریاضیه همچنین خبر داد؛ کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا با تأیید تصمیم کمیته مسابقات این کنفدراسیون تأکید کرده تا اطلاع ثانوی هیچ بازی بین‌المللی در ایران برگزار نخواهد شد.

البته تأیید محرومیت باشگاه‌های ایرانی از میزبانی در آسیا دور از انتظار نبود، به خصوص که به نظر می‌رسد مخالفان جمهوری اسلامی در ادامه سیاست‌های فشار حداکثری در این باره با تصمیم سیاسی AFC نسل جوان ایران را نشانه رفته‌اند و با محروم کردن تیم‌های ایرانی از میزبانی عملاً بخشی از سرگرمی و نشاطی را که به واسطه حضور تماشاگران در ورزشگاه‌های فوتبال رخ می‌داد، تحریم کرده‌اند. تصمیم سیاسی کنفدراسیون فوتبال آسیا که بر اساس ادعای واهی ناامن بودن کشورمان گرفته شده است، نشان می‌دهد مخالفان جمهوری اسلامی در کنار تحریم‌های ظالمانه اقتصادی و سیاسی، رو به فشار‌ها و تحریم‌های ناجوانمردانه اجتماعی نیز آورده‌اند و در این زمینه با محروم کردن ایران از میزبانی بازی‌های آسیایی، از طریق ورزش به دنبال فشار حداکثری بر جامعه ایران هستند.

با این حال به نظر می‌رسد این بار نیز مانند گذشته تیر آن‌ها به سنگ خواهد خورد، به خصوص که چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا در تصمیمی قاطع اعلام کرده‌اند که در صورت گرفتن میزبانی‌ها، از حضور در آسیا انصراف می‌دهند و به هیچ عنوان در کشور بی طرف میزبان حریفان آسیایی‌شان نخواهند بود. تصمیم باشگاه‌های کشورمان، همراهی هواداران میلیونی‌شان را نیز به عنوان پشتوانه با خودش دارد.

شکل گرفتن چنین اتحادی حول محور دفاع از عزت و غرور ایران در مقابل توطئه سعودی – امریکایی که از کنفدراسیون فوتبال آسیا اجرایی شده است، بیانگر این است که محرومیت باشگاه‌های ایران نه تنها به گسست در ایران منجر نشده است، بلکه همه هواداران و مسئولان و مدیران باشگاه‌های فوتبال را برای دفاع از امنیت کشورمان در کنار هم قرار داده و بیانگر این است که به‌رغم اختلافاتی که ممکن وجود داشته باشد، وقتی عزت ایرانی زیر سؤال برود، جامعه ایران پاسخ محکمی به این توهین‌ها می‌دهد و اجازه نمی‌دهد که با چنین توطئه‌هایی که این بار از آستین کنفدراسیون فوتبال آسیا بیرون آمده است، به حیثیت و عزت ایران لطمه‌ای وارد شود و این بار هم با مقاومت حداکثری خواب‌شان تعبیر نخواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
1
0
آفراین بر غرور ایران و ایرانی و هزاران آفرین و درود بر مدیران و مسئولین شجاع تیمهای فوتبالی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
0
0
ما حاج قاسم با غیرت کم نداریم
ما بازیکنان ؛مسئولین و طرفداران تیمهای فوتبالی داریم که هر کدوم در جایگاهشون یک حاج قاسمند.
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
ایتطوری هم نیست که نوشتید. بروید علت ان را در یابید. با حرکت های اشتباه و ندانم کاری هایتان وضعیت را بسیار بسیار بد تر خواهید کرد خسارت ها یکطرف و منزوی نمودن ورزش طرف دیگر و مهاجرت ورزشکاران هم از سوی دیگر. سیاست های غلط امور خارجه را دنبال نکنید به بی راهه میرسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار