کد خبر: 987159
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱

تقسیم بندی کلی دستگاه های تسمه کش

به طور کلی دستگاه های تسمه کش  به دو گروه اصلی، قابل تقسیم بندی شدن می باشند:

1- دستگاه های تسمه کش پرتابل (قابل حمل) که شامل انواع مختلف زیر هستند:

دستی
بادی
شارژی (برقی)

2- دستگاه های تسمه کش میزی که دارای دو نوع تسمه کش نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک می باشند.

دستگاه های تسمه کش پرتابل (قابل حمل)

وجود دستگاه های مختلف تسمه کش پرتابل به دلیل قابل حمل بودن آن ها و همچنین دارا بودن وزن مناسب برای تولیدکنندگانی که نیاز به بسته بندی محصولات و تولیدات خود دارند، بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه این نوع تسمه کش ها به دلیل پرتابل بودن قابلیت استفاده در هر مکانی را داشته، برای به کارگیری آن ها در مکان های مختلف هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد، و در واقع با بودن این نوع تجهیزات در بازار فروش، بسیاری از مشکلات مربوط به بسته بندی تولیدات مختلف برطرف شده است، و به همین دلیل است که دستگاه های تسمه کش پرتابل در بین اصناف مختلف در جایگاه ویژه ای قرار دارند.

ویژگی های دستگاه های تسمه کش پرتابل (قابل حمل)

از خصوصیات بارز و ممتاز تمامی دستگاه های تسمه کش پرتابل این است که روش کار کردن با انواع متنوع این نوع دستگاه ها بسیار ساده  و راحت می باشد، و به هیچ وجه نیازی به داشتن یک تجربه ی کاری قبلی برای استفاده نمودن از آن ها وجود ندارد، همین ویژگی مهم نیز باعث شده است تا بسیاری از تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل مختلف دغدغه ی همیشگی شان در این رابطه از بین برود و با اطمینان خاطر از کارایی بالای این دستگاه ها، تنها با تهیه ی انواع دستگاه های تسمه کش پرتابل از مراکز معتبری مثل شرکت آوین پلاست مهام (آوین پک) به سادگی کارهای بسته بندی نمودن کالاهای تولیدی خود را خودشان و به وسیله ی نیروهای موجود خود به انجام برسانند.

انواع دستگاه های تسمه کش پرتابل (قابل حمل)

تسمه کش بادی، تسمه کش شارژی و تسمه کش دستی از انواع دستگاه های تسمه کش پرتابل به حساب می آیند، که هر کدام از این دستگاه های تسمه کش نیز دارای خصوصیات خاص خودشان هستند.

انواع تسمه کش

تسمه کش بادی

تقسیم بندی دستگاه های تسمه کش از نظر نیروی راه اندازی آن ها

پیش از آن که در رابطه با هر کدام از دستگاه های تسمه کش بادی، تسمه کش شارژی و تسمه کش دستی از انواع دستگاه های تسمه کش پرتابل توضیحاتی مختصر داده شود، خوب است این نکته ذکر شود که تمامی دستگاه های تسمه کش چه تسمه کش پرتابل و چه تسمه کش میزی بر اساس نیرویی که برای به کار انداختن آن ها نیاز می باشد، به چهار دسته تقسیم می شوند:

1- تسمه کش بادی که با استفاده از نیروی باد راه اندازی می شود.

2- تسمه کش شارژی که راه اندازی این نوع تسمه کش با استفاده از نیروی برق، باطری آن برای چند ساعت شارژ می گردد.

3- تسمه کش دستی همان طور که از نامش مشخص می باشد با نیروی دست می توان به راحتی  با آن کار کرد.

دستگاه تسمه کش بادی پرتابل (قابل حمل)

همان طور که گفته شد راه اندازی این نوع دستگاه های تسمه کش با استفاده از نیروی باد می باشد، و هر دو نوع تسمه های پلاستیکی و فلزی در این نوع تسمه کش ها به کار برده می شوند. دستگاه های تسمه کش بادی در بسته بندی محصولات صنایع سنگین مختلفی دارای کاربرد قابل ملاحظه ای هستند؛ صنایعی مانند: موزائیک، کاشی و سرامیک، بلوک و آجر.

دستگاه تسمه کش شارژی پرتابل (قابل حمل)

از مزیت های این نوع دستگاه تسمه کش در زمان بسته بندی کردن محصولات این است که به کمپرسور هیچ نیازی ندارد، با استفاده از نیروی برق شارژ می شود و همچنین به دلیل دارا بودن قدرت کشش بسیار بالا و مناسب خود جهت بسته بندی نمودن کالاهایی که دارای وزن زیاد می باشند، کاملا مناسب است.

انواع تسمه کش

انواع تسمه کش

دستگاه تسمه بسته بندی دستی پرتابل (قابل حمل)

این نوع دستگاه تسمه کش وسیله ای است بسیار ساده که به منظور بسته بندی نمودن کالاهای مختلف معمولا در کارگاه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد، و به راحتی کار بسته بندی کردن محصولات را با بهره گیری نمودن از نیروی مکانیکی به انجام می رساند. از پر طرفدارترین برند دستگاه تسمه کش دستی، می توان دستگاه تسمه کش دستی نامحدودکش را نام برد که تهیه ی این نوع دستگاه ها در فروشگاه هایی معتبر مانند شرکت آوین پلاست مهام(آوین پک) به سادگی امکان پذیر می باشد.

تسمه کش دستی نامحدودکش

دستگاه های تسمه کش میزی

دستگاه تسمه کش میزی در بازار به دو شکل موجود می باشد: نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک.

مزایای دستگاه های تسمه کش میزی

از مزیت های گوناگون به کار بردن این نوع تسمه کش ها برای بسته بندی نمودن کالاها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- برای بسته بندی کردن انواع مختلفی از محصولات با داشتن شکل های متنوع، سطح مقطع های گوناگون و در وزن های متفاوت قابل استفاده می باشند.

2- انجام کار بسته بندی را سریع تر انجام می دهند.

3- به دلیل این که این دستگاه های تسمه کش از نیروی جوش حرارتی بین دو تسمه استفاده کرده، آن ها را ذوب می کنند و به یکدیگر جوش می دهند، لذا هیچ نیازی به استفاده نمودن از بست فلزی و انبر ندارند.

تسمه ی مصرفی از جنس PP بوده، در سایزهای 6، 8 ، 10، 12 و 14 میلیمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار