کد خبر: 987145
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
وزارت ورزش وجوانان در پایگاه خبری خود به نقل از وزیر ورزش آورده است که جناب سلطانی فر تلفنی با رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا صحبت کرده و نحوه بازتاب سخنان وزیر ورزش به گونه ایی منتشر شده که قابل تامل است.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پایگاه خبری وزارت ورزش اینگونه آورده است:
"مسعود سلطانی فر در تماسی تلفنی با شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا با اعتراض شدید به تصمیم کمیته مسابقات این کنفدراسیون گفت: ایران کشوری امن و مقتدر است و همانطور که نامه شرکت هواپیمایی کشور در اختیارتان قرار گرفت هیچ مشکلی در امنیت تردد هوایی نداریم. علاوه بر آن تضمین امنیت تیم‌هایی که میهمان فوتبال ایران هستند با من خواهد بود.

وزیر ورزش تاکید کرد: به نظر می‌رسد تصمیمات کمیته مسابقات شما تحت تاثیر رسانه‌های بیگانه و مخالف کشور است و در کمال تعجب شاهد چنین رفتاری با پرطرفدارترین و محبوب‌ترین تیم‌های آسیا هستیم.

براساس اعلام پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا به وزیر ورزش و جوانان ایران قول داد تصمیم کمیته مسابقات را مجددا بررسی کند"
این‌ها بیشتر شعاری و برای این است که گفته شود ما هم کاری کردیم، ولی اگر واقعا قرار است کاری جدی و اثر گذار انجام شود باید با یک دیپلماسیی روشن و شفاف و درست و بدور از شعار زدگی گروهی از متخصصان عرصه ورزش و افرادی که در دنیای فوتبال روی آن‌ها حساب باز می‌کنند را انتخاب کنیم و رسما به ایشان ماموریت بدهیم تا بروند به مقر کنفدراسیون آسیا با رییس و دبیرکل این کنفئدراسیون جلسه برگزار کنند و با ادله‌هایی قوی و محکم جلو بهانه گیری‌های اعراب مبنی بر عدم امنیت در ایران را بگیرند.
افرادی مثل محمد دادکان -علی دایی – مهدی مهدوی کیا و حتی جواد نکونام که در دنیای فوتبال شناخته شده اند را به همراه دبیرکل فدراسیون فوتبال مامور کنیم تا بروند و با دلیل و مدرک موضوع امنیت و تامین امنیت تیم‌های خارجی که وارد ایران می‌شوند را تضمین کنند.
اگر آنجا جواب گرفتیم که خیلی خوب و اگر دیدیم کنفدراسیون آسیا تحت تاثیر سعودی‌ها نمی‌خواهد این موضوع را بپذیرد آنگاه به فیفا شکایت ببریم. 
دکتر دادکان در فیفا فردی شناخته شده، علی دایی عضو کمیته جوانان فیفا و آقای گل جهان، مهدی مهدوی کیا دارای پرستیژ و پرونده‌ای روشن و کارنامه‌ای درخشان در دنیای حرفه ایی فوتبال وقتی به مقر فیفا بروند تمام رسانه‌های مهم خبری جهان را به سمت موضوع سوق می‌دهند.
نه نیازی به تهدید است و نه نیازی به شلوغ بازی. دیپلماسی ورزشی را بلد نیستیم و وزیر ورزش هم همان گونه صحبت کرده که هواداران دو آتشه فوتابل از دیروز در کوی و خیابان بحث می‌کنند.

فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا و همه دنیا را باید متوجه کنیم که وقتی جام جهانی کشتی در ایران برگزار می‌شود، وقتی همه کشور‌های بزرگ اروپایی و آمریکایی و آسیایی در ایران نمایندگان اقتصادی و فرهنگی و تجاری و توریستی دارند و وقتی بازی پرسپولیس پرتماشاگرترین دیدار لیگ قهرمانان آسیا می‌شود و دیدار‌های استقلال و پرسپولیس با رقبای آسیایی خود در لیگ قهرمانان جزو پرتماشاگرترین دیدار‌ها در عرصه باشگاهی قاره ایی است و همچنین ایران کشوری امن در منطقه است و با وجود تلاطمی که در اطراف ما وجود دارد، اما امنیت ایران از هر نظر تضمین شده است ناچار می‌شوند که afc را وادار به عقب نشینی کنند.
با بیانیه و تلفن و پیغام و پسغام و دستوری صحبت کردن با رییس afc این گره باز نمی‌شود مگر اینکه همین راهی که گفیم را برویم و برای همیشه این موش دوانی‌های سعودی‌ها را به بایگانی بسپاریم. اگر همه این راه‌ها را رفتیم و جواب نگرفتیم بعد می‌توانیم تهدید خود را عملی کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار