کد خبر: 987016
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱
معاون دادستان کل کشور:
معاون دادستان کل کشور گفت: کاندیدا‌ها کانال‌های مجاز خود را پس از احراز هویت کامل مدیرانشان ثبت کنند و اگر دیدند کانال‌هایی با جهت‌گیری برای آن‌ها تبلیغ می‌کنند و نتوانستند هویت آن را شناسایی کنند، معرفی و می‌توانند درخواست برخورد قضایی هم داشته باشند تا اگر تخلفی صورت گرفت به پای آن نماینده نوشته نشود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی گفت: نمایندگان مجلس صفحات و گروه‌هایی که می‌خواهند در آن تبلیغ انجام دهند، در یک سامانه‌ای به نام «بی‌تاک» که وزارت کشور طراحی کرده، معرفی کنند تا مردم بدانند که فلان صفحه متعلق به فلان نماینده است و این مزیتی برای مردم و نمایندگان دارد.

جواد جاویدنیا گفت: مواردی داشتیم صفحه‌ای در حمایت از یک کاندیدا تشکیل شده و کاندیدا هم بدون اینکه احراز کند، مدیران آن چه کسانی هستند آن را به هواداران خود معرفی کرده، اما یک‌باره در ساعات پایانی روز مجاز تبلیغات، یا تخلفی انجام شده در آن کانال یا گروه که منجر به عدم تأیید نتایج انتخابات به ضرر آن شخص شده یا اینکه یک دفعه رویه کانال عوض شده و بر علیه آن کاندیدا تبلیغاتی انجام داده است. بنابر این توصیه جدی این است که کاندیدا‌ها دقت لازم را داشته باشند نه تنها کانال‌های مجاز خود را پس از احراز هویت کامل مدیرانشان ثبت کنند و اگر دیدند کانال‌هایی با جهت‌گیری برای آن‌ها تبلیغ می‌کنند و نتوانستند هویت آن را شناسایی کنند، معرفی و می‌توانند درخواست برخورد قضایی هم داشته باشند تا اگر تخلفی صورت گرفت به پای آن نماینده نوشته نشود.

جاویدنیا تصریح کرد: در مورد گروه‌ها هم توصیه جدی آن است که با توجه به مقررات سخت انتخاباتی و طبیعت غیرقابل کنترل گروه که نظارت جدی ۲۴ساعته از سوی افراد آگاه به قانون را می‌طلبد در ایام انتخابات عنوان ابزار تبلیغ یا هواداری استفاده نشود چراکه مسئولیت سنگینی برای مدیران آن به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین به مهر گفت: عمده کسانی که در بحث فیشینگ با آن‌ها برخورد می‌کنیم، افراد نوجوان هستند که برخی از آن‌ها به خاطر یک کنجکاوی ساده با این مسائل آشنا شدند؛ در آسیب‌های اجتماعی هم به همین ترتیب. افزایش آمار خودکشی‌ها و مسائلی از این قبیل در بین قشر محصل ما آنطور که محققان اعلام می‌کنند ارتباط معناداری با استفاده بی‌رویه نوجوانان و جوانان از این فضا دارد.

جاویدنیا گفت: گفته شد که ۵میلیارد وام جهت حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی اختصاص و سپس پهنای باند پله‌ای افزایش یابد، با این حال همان زمان هم اعلام کردیم که این میزان نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه اسباب این را فراهم می‌کند که فقط چند سرور تهیه کنند و در نهایت مقروض و ورشکسته شوند، بنابراین در جلساتی که با مدیران آن‌ها داشتیم عمده آن‌ها اعلام می‌کردند که این وام هیچ کمکی به آن‌ها نکرده است.

وی گفت: در مقایسه با صنعت پیام‌رسان‌های موفق دنیا این مبلغ اختصاص یافته نسبت به کل بودجه کشور ما رقم بزرگی نیست و بحث حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی قطعاً با ۵میلیارد قابل انجام نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار