کد خبر: 986602
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۳
رئیس کمیسیون حمایت از حقوق عامه اعلام آمادگی کرد که در رابطه با جانباختگان حادثه تشییع سردار شهید سلیمانی در کرمان و همچنین حادثه سقوط هواپیما پیگیری حقوقی کند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: عزالدین سلیمانی به فارس گفت: در این حادثه از هر سازمان و نهادی که به طریقی به حقوق این جانباختگان مرتبط شود، پیگیری‌های لازم انجام خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون حمایت از حقوق عامه از چند روز قبل و دقیقاً از روز وقوع حادثه در کرمان و در سقوط هواپیمای اوکراینی از طریق وکلا و کارشناسان رسمی که تخصصی در زمینه حقوق عامه دارند درخواست کرده و آن‌ها نیز اعلام آمادگی کردند که در این راه ما را یاری دهند. سلیمانی ادامه داد: پیگیر حقوق مادی و معنوی این جانباختگان در مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی در کرمان و همین‌طور حادثه سقوط هواپیما تا حصول نتیجه خواهیم بود و به خانواده این عزیزان خدمت‌رسانی خواهیم کرد.

وی از بیان جزئیات این اقدامات حقوقی امتناع کرد و گفت: اقدامات لازم براساس موازین حقوقی و قانونی انجام و جزئیات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد. رئیس کمیسیون حمایت از حقوق عامه افزود: کمیسیون حقوق عامه پیگیر مسائل حقوقی و قانونی جانباختگان حادثه کرمان و هواپیمای اوکراینی خواهد بود و در رابطه با سقوط هواپیما و اینکه دقیقاً از چه مراجعی پیگیری لازم را داشته باشیم، باید قدری صبر کنیم تا دقیقاً مشخص شود که علت حادثه چه بوده است.

سلیمانی گفت: در حادثه سقوط هواپیما نظر رسمی و کارشناسی هنوز اعلام نشده و کارشناسان مشغول ارزیابی خود هستند، بنابراین پس از اعلام نظر آن‌ها اقدامات را آغاز می‌کنیم. ما وکیل و حقوقدان هستیم و براساس قانون باید پیش برویم و از حاشیه سازی‌های بی‌مورد که جامعه را ملتهب می‌کند، پرهیز کنیم. وی افزود: مقصر حادثه که مشخص شود اقدامات حقوقی و قضایی لازم از سوی کمیسیون حقوق عامه انجام خواهد شد. رئیس کمیسیون حمایت از حقوق عامه گفت:‌تمام اقدامات حقوقی به خانواده‌های این جانباختگان به صورت معاضدتی و رایگان ارائه خواهد شد. سلیمانی در رابطه با نحوه مراجعه خانواده‌های این جانباختگان گفت: علاوه بر اینکه از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌شود، کارشناسان در حال شناسایی خانواده‌های این افراد هستند و به هر طریقی که ارتباط برقرار و دسترسی به خانواده‌ها میسر شود یا اینکه خود خانواده‌ها به ما مرتبط شوند، در خدمت آن‌ها خواهیم بود و مسائل‌شان را پیگیری خواهیم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار