کد خبر: 986590
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
رئیس سازمان بسیج مستضعفین از فعالیت ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب گروه‌های جهادی و همچنین طبخ روزانه ۱۰ هزار غذا در مناطق سـیل‌زده جنوب‌شـرق کشـور خبـر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با سفر به شهرستان چابهار از مناطق سیل‌زده این شهرستان بازدید کرد.

سردار سلیمانی در حاشیه این بازدید در خصوص اقدامات سازمان بسیج در مناطق سیل‌زده، عنوان کرد: متأسفانه سیلی که روز‌های اخیر در منطقه چابهار، مناطق اطراف و همچنین در بعضی از استان‌های همجوار اتفاق افتاد، خسارت‌های زیادی را به خصوص به مزارع کشاورزی وارد کرد، چراکه عمده اقتصاد خانوار‌های منطقه بر کشاورزی مبتنی است، همچنین جاده‌های روستایی، جاده‌های مواصلاتی و البته برخی از زیرساخت‌های دیگر نیز آسیب دیده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه به دلیل اطلاع رسانی گروه‌های جهادی، سپاه شهرستان‌ها، نواحی بسیج، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت به مردم پیش از حادثه، تلفات انسانی نداشتیم و از همان روز‌های اول نیز سپاه و سپاه استان سیستان و بلوچستان برای امدادرسانی در منطقه حضور داشتند. سردار سلیمانی درخصوص خدمات سپاه و بسیج تصریح کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب گروه‌های جهادی در منطقه فعال هستند، ۱۰ تیم پزشکی در منطقه حضور دارند، یک بیمارستان صحرایی برای استقرار در منطقه، از تهران حرکت کرده است، ۱۰ هزار پرس غذا در روز از سوی خود اهالی با پشتیبانی سپاه استان و سپاه شهرستان چابهار طبخ و بین مردم توزیع می‌شود و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با ورود تجهیزات آشپزخانه‌ای از دو استان دیگر ۳۰ هزار پرس به حجم قبلی اضافه خواهد شد.

سردار سلیمانی با اشاره به خسارت‌های وارده به زمین‌های کشاورزی مردم اذعان کرد: متأسفانه حجم عظیمی از گل و لای زمین‌های کشاورزی را فراگرفته است، ما برای حل مشکلات کشاورزان، بسیج کشاورزی سازمان بسیج را وارد منطقه کرده‌ایم که امروز با حضور در منطقه «زرآباد» در حال بررسی دقیق موضوع هستند تا راهکار‌های لازم را برای ترمیم زمین‌های کشاورزی ارائه دهند و به سرعت این راهکار‌ها را عملیاتی کنیم و کمک کنیم که ان‌شاءالله به زودی کشاورزی مردم رونق گرفته و منطقه به شرایط عادی بازگردد. وی در ادامه تأکید کرد: تا هر زمان که مردم خوب منطقه نیاز به کمک داشته باشند، سپاه خواهد ماند و ما این حضور را استمرار خواهیم داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار