کد خبر: 986528
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
در گفتگوی جوان آنلاین با مازیار بیژنی مطرح شد
هنرمند شاخص عرصه کاریکاتور و گرافیک گفت: همه ملت عزادار جانباختگان هواپیمای اوکراینی بودند، اما گروهی از هنرمندان بعد از گذشت ۴ روز از حادثه در یک خیزش خیابانی با سفیر انگلیس همراهی کردند که این مسئله یک اقدام ضدملی است.
 گروه فرهنگ و هنر جوان آنلاین ـ فاطمه ملکی؛ چهار روز پس از جریان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در کشور، تعدادی از هنرمندان تجسمی و داوران این رشته هنری به بهانه عزاداری برای جانباختگان این حادثه از حضور در جشنواره هنر‌های تجسمی فجر انصراف دادند و برخی از فعالان عرصه هنر هم به تحریک مردم برای حضور در تجمعات پرداختند که اظهارات مازیار بیژنی در این رابطه را در ادامه می‌خوانیم.

برخی هنرمندان بعد از شهادت حاج قاسم صف خود را از ملت جدا کردند

«مازیار بیژنی» از هنرمندان شاخص عرصه کارتون و کاریکاتور درباره اتفاقات اخیر اظهار داشت: بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی، مردم یک حرکت توأم با وحدت علیه آمریکا از خود نشان دادند، ما منتظر بودیم در این شرایط هنرمندان رشته تجسمی با مردم همراهی کنند؛ در این خصوص تعدادی از هنرمندان در کنار ملت قرار گرفتند، اما عده‌ای از آن‌ها در این حرکت سراسری موضعی نگرفتند و با مردم همراهی نکردند. در واقع آن‌ها ترجیح دادند در این ماجرای عظیم ملی اعتراض به آمریکا و دشمن خارجی سکوت کرده و حتی بعضاً مخالفت کنند.
وی ادامه داد: در واقع حادثه ترور شهید سلیمانی خطی بود که در آن صفوف مشخص شد؛ عده‌ای از هنرمندان صف خودشان را از مردم جدا کردند و در صف دشمن ایستادند. البته جای تأسف دارد، اما آن‌ها با این کار تکلیف خودشان را روشن کردند.

هنرمندانی که به جای همدردی با داغدیدگان، موضعی علیه قوای نظامی گرفتند

هنرمند شاخص عرصه کاریکاتور و گرافیک یادآور شد: در شرایط کنونی مملکت و شرایط جنگی و رودر رویی با آمریکا، حادثه تلخ دیگری رخ داد که عده‌ای داغدیده شدند و ملت هم از این سانحه ناراحت شدند. تعدادی از افراد جامعه و هنرمندان به جای همدردی با داغدیدگان، موضعی علیه قوای نظامی کشور و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتند.

وی افزود: طبعاً در شرایط آماده باش جنگی اگر یک سری از هنرمندان و دیگر شخصیت‌ها به سمت دشمن بروند و دشمن را تأیید کنند، یک اقدام ضدملی و ضد امنیتی انجام داده اند؛ مثل فراخوانی که برخی از کارگردان‌ها و هنرمندان انجام دادند.

بیژنی اظهار داشت: در شرایط امنیتی و حتی شرایط عادی هیچ نظام و حکومتی اجازه نمی‌دهد که علیه کشور شعار داده شود، اما برخی از هنرمندان و چهره‌های سرشناس به نفع دشمن شعار دادند؛ حتی برخی از هنرمندان با تحریک جوانان آنان را به خیابان‌ها دعوت کردند؛ اسم این کار جز اقدام ضدامنیتی و ضد ملی چه می‌تواند باشد؟ ً!
 
موضع سیاسی هنرمندان

وی درخصوص کناره گیری برخی از هنرمندان برای حضور در جشنواره تجسمی فجر یادآور شد: بسیاری از آقایان و خانم‌ها که هنرمند حساب می‌شوند و در این عرصه مشهورند، در فتنه سال ۸۸ هم چنین موضع سیاسی داشتند؛ آن‌ها در سال ۸۸ دوسالانه کاریکاتور را به بهانه عزاداری تحریم کردند؛ در حالی که این جشنواره یک دوسالانه هنری و بین المللی بود.

این هنرمند شاخص عرصه کاریکاتور و گرافیک بیان کرد: طبعاً همه ملت عزادار جانباختگان هواپیمای اوکراینی بودند، اما این گروه بعد از گذشت ۴ روز از حادثه در یک خیزش خیابانی با گردانندگی سفیر انگلیس حضور داشتند و به دلیل حضور سفیر انگلیس در این تجمع غیر قانونی، قضیه مشکوک بوده است. به هر حال همراهی برخی از آقایان و خانم‌های هنرمند با سفیر انگلیس که دشمن شناخته شده ملت ایران بوده، یک اقدام ضدملی است.

وی درباره تجمع برخی هنرمندان به بهانه همدردی با جانباختگان هواپیمای اوکراینی گفت: به نظر من این حرکت، نوعی لشکرکشی خیابانی است؛ به هر حال این تجمع کنندگان عزادارتر از خانواده جانباختگان نیستند؛ همان طور که در صدا و سیما و رسانه‌ها می‌بینیم، موضع خانواده‌های جانباختگان در دفاع از نظام و اطاعت از رهبری روشن است؛ اما می‌بینیم که نخست وزیر کانادا و انگلیس و رئیس جمهور آمریکا دایه مهربانتر از مادر می‌شوند و متأسفانه تعدادی هم با این مقامات کشور‌هایی که به گونه مجرم در این حادثه بودند، همراهی می‌کنند.

بیژنی خاطرنشان کرد: در تاریخ انقلاب با اتفاقات زیادی مواجه بودیم که ترور حاج قاسم سلیمانی یکی از چند حادثه استثنایی است؛ نمونه این اتفاق انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر ماه ۱۳۶۰ بود که صف بندی واضحی را در فضای غبارآلود ایجاد کرد؛ منافقین بعد از این ماجرا مجبور شدند از مردم جدا شده و به خانه‌های تیمی پناه ببرند؛ درباره حادثه اخیر هم در آینده مسائلی مشخص خواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بابایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
0
0
هنرمند کیلو چنده

اینها مشتی دلقک هستند
احسان معتمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
0
0
هنرمند کسی است که عاشق خداست و از عشق خدا هنر از وجودش تبلور پیام کرده ولی کسانیکه مدام در کارهای حرام و گناه و پول حرام و نماز نمی‌خوانند مگر از روی اکراه اینها دلقک های جسم خودشان هستند و روح الهی خود را به شیطان فروخته اند و بنده شیطان اند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار