کد خبر: 985735
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
امام جمعه تبریز گفت: آمریکا فتنه و ویرانی با خود آورده است از این‌ رو انتقام سخت باید انتقام راهبردی باشد که زمان و مکان آن برای آمریکا نامعلوم است، همچنین در انتقام نباید به چند مهره اکتفا کرد بلکه هدف اصلی دور ساختن آمریکا از منطقه است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه و در جمع باشکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) به انتقام سخت اشاره و اظهار کرد: انتقام سخت، انتقام راهبردی است؛ اینکه سپاه دو شب گذشته یک سیلی محکم به آمریکایی‌ها زد و اثرات خود را گذاشت به طوریکه الان نیروهای اسپانیا، آلمان، فرانسه از منطقه در حال دور شدن هستند ولی از نظر رهبر معظم انقلاب، انتقام واقعی روزی است که حضور فسادانگیز آمریکا در این منطقه را نداشته باشیم.

وی ادامه داد: آمریکا فتنه و ویرانی با خود آورده است از این‌رو انتقام سخت باید انتقام راهبردی باشد که زمان و مکان آن برای آمریکا نامعلوم باشد همچنین انتقام نباید به چند مهره اکتفا کند بلکه هدف اصلی دور ساختن آمریکا از منطقه می‌باشد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: کدام ژنرال آمریکایی در رده سردار سلیمانی است، به قول سید حسن نصرالله کفش سلیمانی از سر ترامپ با ارزش‌تر است از این‌رو انتقام راهبردی زدن چند پایگاه نیست بلکه باید انتقام راهبردی ما امنیت‌زا، حذف سایه جنگ از سر کشور، گاها معلوم و گاها نامعلوم و خوف‌انگیز برای دولت آمریکا باشد.

وی اضافه کرد: امید است که آن انتقامی که مدنظر رهبری است توسط رزمندگان و سپاه قهر‌مان مقاومت انجام گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به نقش شهید سلیمانی در ارتباط با جبهه مقاومت تصریح کرد: تقویت و ثبات نیروها، تربیت نیروهای فلسطینی مقاومت در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۸ روزه، شکل‌گیری و تقویت محور مقاومت از اقدامات سردار شهیدمان بود به طوریکه شیوه و منطق کار ایشان، فعال کردن ظرفیت‌های خفته در آن کشور بود زیرا در عراق حشدالشعبی و در سوریه بسیج مردمی را راه انداختند.

آل‌هاشم ابراز کرد: شهید سلیمانی در اوج بحران سوریه و عراق نشان داد که کمک به شیعه و سنی برایش هیچ فرقی ندارد.

وی ادامه داد: حضور در مناظق سیل‌زده و کمک به سیل‌زدگان، استقرار موکب‌های اربعین برای کمک به سیل‌زدگان، برادری مهربان برای اهل سنت، ارتباط صمیمی با فرزندان شهدای مدافع حرم و نگاه متفاوت فرهنگی از خدماتی است که شهید سلیمانی در حوزه‌های زیاد داشته است.

امام جمعه تبریز بیان کرد: انتساب شایسته حاج اسماعیل قاآنی به عنوان فرمانده قدس از نکات برجسته اقدامات رهبری در روز شهادت سردار است زیرا از نظر ما، سردار قاآنی یک سلیمانی دیگر است.

وی افزود: وقتی حاج قاسم سلیمانی شهید شد، حاج اسماعیل قاآنی به عنوان فرمانده سپاه قدس معرفی شد به طوریکه او زودتر از حاج قاسم وارد سپاه قدس شده و با تمام رموز آشناست و از سال ۷۶ تا ۹۸ جانشین سردار سلیمانی بوده است و در سال‌های اخیر به خاطر پیش‌بینی شهادت حاج قاسم وقتی از او سوال می‌شود که بعد از شما، چه کسی به درد فرماندهی نیروی قدس می‌خورد، او نام سردار قاآنی را می‌گوید.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: می‌توان برای خدمات حاج قاسم سلیمانی و قاآنی در رابطه با جنگ ۳۳ روزه و ۸ روزه و بحران‌های سوریه و عراق کتاب‌ها نوشت زیرا سردار قاآنی بیش از ۴۰ سال است که مورد شناخت و اعتماد رهبری است و با منظومه اندیشه ایشان در همه عرصه‌ها آشناست.

وی اضافه کرد: ان‌شاءالله شاهد موفقیت‌های سپاه قدس با فرماندهی یادگار سردار شهید خواهیم بود.

خطیب نماز جمعه تبریز با قدردانی از مردم تبریز در جمعه هفته پیش برای برپایی راهپیمایی باشکوه گفت: ای خواهران و برادران شما با این کار خود پیشگامی خود را نشان دادید زیرا بعد از ظهر جمعه که رهبری به خانه سردار سلیمانی رفتند خطاب به همسر این شهید فرمودند که جمعیت کرمان به خاطر اینکه حاج قاسم فرزند آنجاست، جای تعجب نداشت ولی مردم تبریز را دیدید که چگونه در خیابان‌ها آمدند و حال روز تشییع پیکر بی‌نظیر خواهد بود که البته اینگونه هم شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر