کد خبر: 985508
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲
دبیر نشست «عصرانه داستان‌نویسان رضوی» مطرح کرد
«عصرانه داستان‌نویسان رضوی» در هشتاد‌و‌هشتمین نشست خود با روایت خاطراتی از سردار دل‌ها، سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» همراه شد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: در این نشست که با حضور معاون فرهنگی لشکر فاطمیون و جمع کثیری از نویسندگان پیشکسوت مشهدی و نوقلمان داستان‌نویس برگزار شد، داستان‌های کوتاه برای گرامیداشت یاد و خاطره این سردار رشید اسلام قرائت شد.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی و معاون فرهنگی لشکر فاطمیون در این نشست ضمن قدردانی از اهتمام انتشارات به‌نشر و سعید تشکری به عنوان دبیر نشست «عصرانه داستان‌نویسان رضوی» که مدت‌های مدیدی است، بانی آن هستند، ابراز امیدواری کرد: همانطور که حاج قاسم سلیمانی یک عمر برای دفاع از ولایت قدم برمی‌داشت، امیدوارم این محفل راه و مسیری برای معرفی و مدل زندگی و مدیریتی این شهید والامقام باشد. وی با اشاره به اینکه پیام‌رسانی و تأثیرگذاری در عرصه فرهنگ کار آسانی نیست، افزود: بخش فرهنگی فعالیت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مظلوم‌تر از بعد نظامی عملکرد ایشان است که باید به آن پرداخته شود. وی با نقل سخنانی از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دیدار با رزمندگان بیان کرد: «ایشان فرمودند آموزش در اثر دو اتفاقِ القا و مجاورت صورت می‌گیرد، در آموزش باید محور، تربیت باشد، مدیر موفق مدیری است که نیرو‌های خودش را به اسم بشناسد و از ویژگی‌هایی است که اثر القایی دارد. کار فرهنگی در یک مجموعه به فرماندهی برمی‌گردد زیرا کار فرهنگی، کار فرماندهی است. گردان‌های موفق در خط‌شکنی خود را نشان می‌دهند، لذا آموزش‌ها را باید جدی بگیرید و روی مهارت‌های فردی کار کنید.»

گنابادی‌نژاد تأکید کرد: اگر بگویم اقدامات و کار‌های فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی چند برابر کار نظامی ایشان بوده است، سخن گزاف نگفته‌ام، سردار شهید سلیمانی کار‌های جدی و گسترده‌ای برای ترجمه کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس به زبان‌های مختلف دنیا انجام داد که از جمله آن می‌توان به ترجمه کتاب‌های دفاع مقدس در برگزاری نمایشگاه کتاب عراق اشاره کرد.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با قرائت بخشی از تقریظ‌های حاج قاسم سلیمانی بر کتاب‌های دفاع مقدس تصریح کرد: امیدوارم آثاری درخور شخصیت این شهید بزرگوار از حلقه عصرانه داستان‌نویسان رضوی بیرون بیاید و خط تولیدی در موضوع کتاب در ارتباط با شخصیت شهید سلیمانی نگارش شود. سعید تشکری نویسنده مطرح کشور نیز در پایان این نشست با بیان اینکه ادبیات انقلاب اسلامی اکنون به واسطه شهادت سردار سلیمانی یک اتفاق جدی و وحدت نظری بین نخبگان و مردم در حال وقوع است، گفت: رویکرد این موضوع برای نویسندگان جوان حاضر در نشست که در آینده به نام‌های درخشانی بدل خواهند شد، باید مورد اهمیت قرار گیرد.

دبیر نشست «عصرانه داستان‌نویسان رضوی» افزود: تولید ادبیات در زمانه‌ای که در آن زیست می‌کنیم بسیار اهمیت دارد، بودن در زمان خود و فرزند زمانِ خود بودن اصلی‌ترین مکانیسم ادبیات است، لذا نیاز نیست به خاطرات، فیلم‌ها و... بروید، امروز در نظر شما قرار دارد و این روز‌هایی که گذشت به نظر منِ داستان‌نویس روز‌های تماشایی بود.

نویسنده «اوسنه گوهرشاد» در پایان خاطرنشان کرد: ما نویسندگان نیاز به چابکی داریم و نیاز داریم موقعیتی که در آن زندگی کرده ایم را تصاحب کنیم، ضرورتاً درباره چیزی که می‌خواهیم بنویسیم باید استراتژی داشته باشیم، وقتی استراتژی نداریم تاکتیک‌ها هم غلط است که عمدتاً ادبیات انقلاب اسلامی از این موضوع رنج می‌برد، لذا از این روز‌هایی که در آن قرار دارید استفاده مطلوب را ببرید، شما بخشی از این واقعه و نظاره‌گر آن هستید، امیدوارم به برکت سردار شهید سلیمانی داستان‌های نابی در این عصرانه خلق شود که شما نویسندگان آن باشید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار