کد خبر: 985458
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱
رئیس دفتر رئیس‌جمهور:
سرویس سیاسی جوان آنلاین: رئیس دفتر روحانی با بیان اینکه حمله سپاه به پایگاه امریکا در عراق کار شجاعانه‌ای بوده است، گفت: امریکایی‌ها به دنبال خفیف جلوه دادن این اتفاق هستند.
به گزارش فارس، محمود واعظی مسئول دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حمله سپاه پاسداران به پایگاه هوایی امریکا در عراق گفت: در ارتباط با موضوع امریکایی‌ها از ابتدا اعلام کردیم این کار بدون پاسخ نمی‌ماند. همان طوری که نظام به دولت و مردم وعده کرده بودند این کار (انتقام) انجام شد و اقدام مهمی بود. رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: تا جایی که می‌دانم اولین باری است که پایگاه امریکایی در جایی مورد حمله قرار می‌گیرد، کار شجاعانه‌ای بود، البته امریکایی‌ها به دنبال خفیف جلوه دادن این اتفاق هستند.
وی ادامه داد: تنها انتقام ما، این حمله نظامی نبوده، مصوبه پارلمان عراق یک نوع انتقام بوده است. وحدت مردم ایران و عراق و دو دولت هم انتقام دیگری بود؛ وحدتی که در داخل ایران ایجاد شد هم یک انتقام دیگر است.
واعظی خطاب به امریکایی‌ها گفت: این اقدام ترور شهید سلیمانی که امریکایی‌ها انجام دادند بدانند از خط قرمز ایران عبور کردند.
وی درباره اقدامات دیگری که ایران انجام خواهد داد، گفت: معمولاً پاسخ‌ها به نوعی است که نباید روشن باشد تا طرف مقابل آمادگی پیدا کند. اگر دوباره بخواهند حمله کنند بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت. وی در ارتباط با اقدامات دولت در راستای تحقق حقوق شهروندی گفت: وظیفه دولت این است در همه دستگاه‌ها آنچه معاونت حقوق شهروندی معاونت حقوقی دنبال می‌کنند را نظارت و اجرا کند.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور مجدد خطاب به امریکایی‌ها گفت: بحث این است که فکر نکنند ترور ناجوانمردانه‌ای که انجام شده فقط پاسخش این است. هم طرفداران شهید سلیمانی و هم عکس‌العمل مردم و هم دولت‌های منطقه فشار بیشتری به امریکا وارد می‌کنند.
واعظی گفت: اینکه امریکا فکر کند به راحتی در منطقه پایگاه‌های مختلفی دارد و امن است، درست نیست.
وی افزود: امریکا عکس‌العمل نشان داد، البته الان شب آنهاست و دارند ابعاد اتفاق را بررسی می‌کنند. ما هم بررسی کرده و در جلسه شورای امنیتی که امروز (چهارشنبه) داریم مطرح می‌کنیم.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره دستور دولت برای رسیدگی به خانواده کشته‌شدگان مراسم تشییع و مجروحان این حادثه گفت: همان جا بررسی‌ها را انجام دادیم. وزیر بهداشت آنجا بود و رئیس‌جمهور دستور رسیدگی و مداوای جدی دادند. علت تراکم جمعیت بود. اتفاقی که در کرمان افتاد و عده‌ای جانشان را از دست دادند را تسلیت می‌گویم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار