کد خبر: 985138
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰
نبرد ایران – چین‌تایپه در آغاز والیبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰
تیم ملی والیبال ایران برای کسب دومین سهمیه بازی‌های المپیک امروز نخستین بازی خود در چارچوب رقابت‌های انتخابی المپیک در قاره آسیا را مقابل چین‌تایپه برگزار می‌کند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین:  این رقابت‌ها از امروز در شهر جیانگمن چین آغاز می‌شود و هشت تیم قاره کهن برای تصاحب تنها سهمیه المپیک با هم رقابت می‌کنند.

شانس اول
بدون شک در بین تیم‌های آسیایی شاگردان ایگور کولاکوویچ شانس اصلی قهرمانی هستند. تیم ملی والیبال کشورمان سال‌هاست که به عنوان قدرت اول والیبال قاره شناخته می‌شود و در رقابت‌های مختلف بین‌المللی نیز بار‌ها تیم‌های بزرگ دنیا را شکست داده است. ایران، چین‌تایپه، قزاقستان، قطر، چین، کره‌جنوبی، هند و استرالیا تیم‌های شرکت‌کننده در رقابت‌های انتخابی ۲۰۲۰ هستند. تیم‌ها در دو گروه با یکدیگر رقابت می‌کنند و بلندقامتان کشورمان در گروه اول باید با قزاقستان، چین‌تایپه و تیم میزبان مصاف دهند. ملی‌پوشان ایران برای رسیدن به شهر محل برگزاری بازی‌ها سفری طولانی را پشت سر گذاشته‌اند و تا قبل از بازی امروز دو جلسه تمرینی را زیر نظر کادر فنی برگزار کرده‌اند. تصاویر منتشر شده از اردوی تیم ملی در چین نشان از روحیه بالا و اتحاد همیشگی ملی‌پوشان دارد و اینکه سهمیه المپیک در دسترس است.

دومین سهمیه
موفقیت‌های سال‌های گذشته تیم ملی در تورنمنت‌های بین‌المللی انتظارات را از والیبال کشورمان بالا برده تا جایی که گرفتن سهمیه توکیو ۲۰۲۰ و همچنین درخشش در بازی‌های المپیک انتظار همه والیبال‌دوستان ایرانی به شمار می‌رود. هواداران بی‌صبرانه منتظر شروع رقابت‌های انتخابی و قدرت‌نمایی دوباره ملی‌پوشان در مقابل تیم‌های آسیایی هستند. تیم کولاکوویچ در حالی به مصاف حریفان خود می‌رود که پیش از این با گرفتن سهمیه المپیک ۲۰۱۶ اتفاقی تاریخی در ورزش ایران رقم زده است. با این تفاوت که در دوره گذشته تیم ملی سهمیه اش را از رقابت‌هایی گرفت که ۱۲ تیم از سراسر دنیا در آن حضور داشتند. در سال ۹۵ و در حالی که ژاپن میزبان رقابت‌های انتخابی المپیک بود، ۱۲ تیم قاره برای گرفتن یک سهمیه با هم جنگیدند و در نهایت هم تیم کشورمان با شش بردی که به دست آورد به عنوان بهترین تیم آسیایی اولین سهمیه والیبال ایران در المپیک را کسب کرد. شاگردان لوزانو آرژانتینی در این رقابت‌ها تنها یک شکست را تجربه کردند و این باخت هم مقابل فرانسه رقم خورد. جالب‌تر اینکه بلندقامتان ایرانی پس از لهستان قدرتمند بالاتر از فرانسه و کانادا به سهمیه المپیک دست یافتند. طلسم ۵۲ ساله گرفتن سهمیه در حالی برای ایران شکسته شد که تا قبل از آن، تیم ملی در چهار دوره گذشته از رسیدن به سهمیه ناکام مانده بود.

بلیت توکیو
اگرچه والیبال ایران اخیراً شرایط خوبی نداشته و فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته، اما کماکان رسیدن به دومین سهمیه المپیک و نهایی کردن بلیت توکیو می‌تواند پایان شیرینی را برای والیبال پرحاشیه کشورمان رقم بزند. نتایج نه چندان مطلوب تیم ملی در ماه‌های گذشته و بلاتکلیفی مدیریتی حواشی زیادی را به همراه داشت تا جایی که حتی برخی خواستار برکناری کولاکوویچ بودند. با این حال با بازگشت داورزنی آرامش نسبی در اردوی تیم ملی حاکم است و قطعاً با موفقیت در رقابت‌های انتخابی المپیک بر این آرامش افزوده خواهد شد، به ویژه که تیم ملی در مرحله اول انتخابی که در روسیه برگزار شد از رسیدن به سهمیه باز ماند. از آنجا که ملی‌پوشان قبل از حضور در بازی‌های انتخابی هیچ دیدار تدارکاتی نداشتند با موافقت کادر فنی یک بازی دوستانه با تیم قطر در چین برگزار کردند که با تساوی ۲ – ۲ به پایان رسید. در بین حریفان ما در مرحله مقدماتی، چین سرسخت‌ترین تیم محسوب می‌شود؛ آن‌ها میزبان هستند و گرفتن سهمیه ارزش زیادی برایشان دارد. علاوه بر این در مرحله بعد هم بدون شک استرالیا و کره‌جنوبی رقبای ما خواهند بود. کانگورو‌ها اردوی آمادگی‌شان را در اروپا پشت سر گذاشته‌اند و کره‌ای‌ها نیز تجربه هشت بار حضور در بازی‌های المپیک را در کارنامه دارند.

امید والیبال ما به بازیکنان باتجربه‌ای، چون سعید معروف، سیدمحمد موسوی، شهرام محمودی، پوریا فیاضی، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی‌پور و همچنین جوانانی از جمله جواد کریمی، علی شفیعی، علی‌اصغر مجرد، رضا عابدینی، پوریا یلی، مرتضی شریفی، محمدرضا موذن و محمدرضا حضرت‌پور است. امید‌هایی که باید فقط و فقط به سهمیه المپیک فکر کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار