کد خبر: 984784
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱
صدرنشین این روز‌های لیگ برتر اوضاع خوبی ندارد. درست در شرایطی که پرسپولیس می‌توانست با استفاده از صدرنشینی برنامه خوبی برای نیم‌فصل دوم بریزد و با حفظ جایگاهی که به دست آورده گامی بلند برای تکرار قهرمانی‌هایش در رقابت‌های لیگ بردارد، ضعف مدیریتی این تیم را با چالشی جدی مواجه کرده است!
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: مرد آرژانتینی نیمکت سرخپوشان بعد از گلایه هایش وقت رفتن به فرودگاه، حالا پستی دیگر گذاشته که نشان از بی‌توجهی باشگاه نسبت به بازگشت سرمربی سرخپوشان دارد: «بعد از یک هفته، باشگاه هنوز هیچ اقدامی انجام نداده است. دو روز به شروع تمرینات مانده، اما متأسفانه هنوز هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.» این در شرایطی است که عرب در پی نوشتن دومین استعفا، می‌خواهد پای خود را از چالش‌های حاشیه‌ای پرسپولیس بیرون بکشد. او که مقصر اصلی اوضاع نابسامان پرسپولیس با کادر فنی برای عدم پرداخت مطالبات کالدرون است، بعد از کناره‌گیری از مدیرعاملی، قید حضور در هیئت مدیره را هم به بهانه مشغله زیاد در فدراسیون دوومیدانی و همچنین عدم حمایت از کالدرون زده و با نوشتن دومین استعفا، شانه از زیر بار مسئولیت خالی کرده است. حال آنکه در همان روز‌های نخست حضور کالدرون در ایران گفته می‌شد که او پول برانکو را که بار‌ها تأکید کرده بود حاضر و آماده است برای پرداخت قسط سرمربی جدید هزینه کرده، در حالی که بعد از چند ماه مشخص شده پرداختی‌های کالدرون طبق قرارداد و برنامه انجام نشده و همین مسئله کار مدیر بعدی را با مشکل مواجه کرده است!

البته انصاریفرد هم در طول این مدت نه فقط مشکلات مالی را حل نکرده، بلکه دیگر خواسته‌های سرمربی را نیز نتوانسته فراهم کند. مرد آرژانتینی نیمکت سرخپوشان قبل از آنکه برای گذراندن تعطیلات سال نو و نیم‌فصل راهی کشورش شود، خواسته‌هایش را به گوش مدیرعامل باشگاه رساند. پرداخت مطالبات بازیکنان، جذب بازیکنان مورد نظر برای تقویت تیم در نیم‌فصل که البته هر سه مورد هم ایرانی بودند و پرداخت مطالبات کادر فنی به‌اضافه اعتراض به رفتار افشین پیروانی، مدیر تیم پرسپولیس در رختکن و حل این مشکلات از جمله خواسته‌های سرمربی بود که هیچ‌کدام تا امروز به مرحله اجرا درنیامده، به طوری که کالدرون بار دیگر مراتب اعتراض خود را در صفحه شخصی‌اش منتشر کرده است!

یکی از بهانه‌های باشگاه، عدم دسترسی به سرمربی برای هماهنگی در خصوص جذب بازیکنانی است که گفته می‌شود باشگاه‌های آن‌ها با جدایی‌شان موافقت نکرده‌اند. کالدرون، اما قبل از رفتن گفته بود که در تعطیلات باشگاه تنها با وکیل و مدیر برنامه‌های او می‌توانند در ارتباط باشد. علاوه بر این، پنجم دی‌ماه بود که باشگاه به نقل از مدیرعامل اعلام کرد قسط دوم قرارداد کالدرون در یکی از بانک‌های قطر به حساب او واریز شده و چند روز بعد این پول قابل برداشت است. حالا، اما از گوشه و کنار باشگاه شنیده می‌شود که مطالبات این مربی هنوز واریز نشده و کالدرون از عملی نشدن وعده‌های باشگاه گله‌مند است و انصاریفرد بعد از گذشت چند روز تازه از تلاش باشگاه برای قرض گرفتن پول از این و آن صحبت می‌کند: «باشگاه حقیقتاً نتوانسته به تعهدات خود به سرمربی تیم عمل کند و ما تلاش داریم دغدغه‌های ایشان و  پرداختی به بازیکنان تیم را حل کنیم و برخی سوءتفاهم‌ها را از بین ببریم، حتی به دنبال قرض گرفتن از دوست و آشنا هستیم. با وجود همه این حرف‌ها، با شناختی که از کالدرون داریم بابت عدم دریافت مطالباتش از آمدن به ایران امتناع نمی‌کند.»

باشگاه پرسپولیس که چندی پیش خبر از واریز طلب کالدرون داده بود، حالا صراحتاً از عدم پرداخت مطالبات مرد آرژانتینی صحبت می‌کند و انتظار دارد که سرمربی سرخپوشان به‌رغم تمام بدقولی‌ها و عملی نشدن وعده‌ها به تهران بازگردد: «به‌رغم افزایش هزینه‌های باشگاه، بدهی‌های سنگین و هزینه شدن بخشی از درآمد‌های این فصل سعی کردیم با جذب حامیان مالی جدید و همراهی اسپانسر‌های قبلی پرداختی‌های تیم را به ۳۰ درصد برسانیم تا آرامش در تیم حاکم شود، اما این آرامش حاصل نشد مگر با همراهی آقای کالدرون که حق و حقوق‌شان پرداخت نشده و همچنین بازیکنانی که از فصل گذشته طلب دارند. با وجود این امیدواریم این آرامش باز هم با کمک کادر فنی، بازیکنان و صبوری، همدلی و صداقت آن‌ها حفظ شود.»

این داستان، اما جدید نیست. درست اواخر فصل گذشته و زمانی که برانکو از ایران رفت نیز چنین سناریویی پیاده شد. آن زمان عرب که امروز پرسپولیس را با شاهکار‌های به‌جا گذاشته از خود ترک کرده و همه وقتش را معطوف رسیدگی به دوومیدانی کرده، چشم در چشم خبرنگاران از آرام بودن اوضاع و پیشرفت اصولی مسائل خبر داده بود. درست مثل نیم‌فصل اول امسال که بار‌ها و بار‌ها گفته شد مطالبات کالدرون پرداخت شده و می‌شود، اما بعد از گذشت چند روز از پایان نیم‌فصل اول، انصاریفرد هنوز از امیدواری‌اش برای صبوری مرد آرژانتینی و بازیکنان می‌گوید!

انتظاری که به نظر نمی‌رسد منطقی و اصولی باشد، خصوصاً که سرمربی سرخپوشان اولتیماتوم خود را به وقت رفتن داده بود و حالا باید دید با راهی که آقایان در پرسپولیس در پیش گرفته‌اند به بازگشت دوباره کالدرون ختم می‌شود یا هوادار پرسپولیس بار دیگر باید شاهد تکرار داستانی باشد که پیش‌تر با برانکو تجربه‌اش کرده بود. داستان ناکارآمدی مدیران پرسپولیس که به بحران در پرسپولیس و از دست رفتن سرمربی ختم شد. سرمربی‌ای که بعد از صدرنشینی تیمش باید شاهد شرایط بهتری برای ادامه راه می‌بود، اما حالا از فردای خود هم خبر ندارد، درست مثل پرسپولیس و هوادارانی که در بلاتکلیفی مدیریت ناکارآمد باشگاه چشم به آینده‌ای مبهم دوخته‌اند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار