کد خبر: 984447
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با استعفا از تمام پست‌های وزارتخانه‌ای که در اختیار داشت، از انتصاب وزرای جدید برای منصب‌های خالی شده خبر داد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل رسمی شدن اتهامات فساد دولتی علیه وی، بامداد امروز (پنجشنبه) از تمام پست‌های وزارتی که در اختیارش بود، استعفا داد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص» نتانیاهو بعد از استعفا از وزارت‌های بهداشت، رفاه، کشاورزی، و امور یهودیان خارج (از فلسطین اشغالی) اعلام کرد که در روز‌های آتی افراد مناسبی را برای این پست‌ها انتخاب می‌کند.

«آویخای مندلبیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی حدود یک ماه پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو رسما به تقلب، دریافت رشوه و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم شده است. بدین ترتیب نتانیاهو می‌توانست به عنوان نخست‌وزیر به کار خود ادامه دهد، اما اجازه باقی ماندن در پست‌های وزارتخانه‌ای را نداشت.

با این حال نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد پنجاه‌وپنج درصد از صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو از نخست‌وزیری هستند.

پیش از این «بنی گانتز» رهبر حزب آبی‌وسفید و رقیب نتانیاهو، با اشاره به رسمی شدن اتهامات علیه نتانیاهو، از دادستانی این رژیم خواست تا وی را مجبور به استعفا از پست‌های وزارتی‌اش کند.

شب گذشته همچنین نتانیاهو از نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) خواست به او در جریان پرونده‌های فساد دولتی، مصونیت از محکومیت اعطا کنند.

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده درخصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است. اولین مورد موسوم به «پرونده ۱۰۰۰» است که در آن نتانیاهو به دریافت مستقیم رشوه و رانت خواری متهم است.

پرونده دوم فساد مالی نتانیاهو موسوم به «پرونده ۲۰۰۰» درباره سوء استفاده از قدرت و جایگاه خود جهت تحت فشار قرار دادن «آرنون موزس» صاحب‌امتیاز نشریه «یدیعوت آحرونوت» برای ارائه پوشش بهتر از اخبار نخست‌وزیری است.

او همچنین در «پرونده ۴۰۰۰» متهم است به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِزِک» میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار صهیونیست از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار