کد خبر: 983535
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
فراخوان دومین همایش ملی آسیب‌شناسی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در حوزه علوم انسانی اسلامی (با تأکید بر نقد کارآمدی) منتشر شد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از روابط عمومی همایش؛ دانشگاه مذاهب اسلامی با حمایت بیش از ۳۵ دانشگاه و مرکز علمی - پژوهشی، در نظر دارد دومین همایش ملی آسیب‌شناسی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در حوزه علوم انسانی اسلامی (با تأکید بر نقد کارآمدی) را برگزار کند.

نخستین محور این دوره از همایش آسیب‌شناسی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های علوم انسانی اسلامی «وضع‌شناسی کارآمدی و الزامات اثربخشی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها» با زیر مجموعه موضوعات مسئله‌محور بودن پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها، بومی‌سازی نظریه‌های موجود در علوم انسانی، نقش و جایگاه پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، شاخص‌ها و لوازم کاربردی بودن پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها، تبیین نقش دانشجویان، استادان، نهاد‌های آموزشی - پژوهشی و حاکمیتی در کارآمدی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها و نقش مطالعات بین‌رشته‌ای در کارآمدی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها، است.

«رویکرد انتقادی به محتوای پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها» شامل؛ نقد مبانی علوم غربی و بهره‌گیری از مبانی نظری اسلامی، مقابله با بی‌اخلاقی‌ها و تخلفات علمی و پایبندی به قوانین و مقررات ناظر بر مالکیت معنوی و مادی و ضرورت تناسب سطح و رشته تحصیلی گروه هدایت کننده و دانشجو در کارآمدی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها محور دوم این همایش خواهد بود.

«نقش سازمان‌های علمی کشور در کارآمدی و اثربخشی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها» از جمله نقش اسناد بالادستی مانند بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه جامع علمی و سند مهندسی فرهنگی کشور در پایان‌نامه‌نویسی، راهکار‌های مشارکت و تعامل استادان حوزوی و دانشگاهی در فرایند پایان‌نامه‌نویسی، بازنگری و کارآمدسازی سرفصل‌های درسی و منابع درسی بومی و اسلامی، رویکرد حمایتی و نظارتی مراکز آموزش عالی و سازمان‌های دولتی و خصوصی بر پایان‌نامه‌نویسی، محور سوم این همایش اعلام شده است.

محور خاص این دوره از همایش به حوزه «عوامل مؤثر بر کارآمدی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در حوزه تقریب مذاهب اسلامی» اختصاص دارد. اهمیت کاربست روش مطالعات تطبیقی و رویکرد بینارشته‌ای در پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تقریبی، مطالعه انتقادی رویکرد‌ها و راهبرد‌های نگارش پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تقریبی، ضرورت توجه به مطالعات میان فرهنگی در نگارش پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تقریبی، مطالعه انتقادی نظام تدوین مسائل در نگارش پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تقریبی و رهیافت انتقادی در بهره‌گیری از منابع و آثار علمی مذاهب اسلامی و تأثیر آن بر کارآمدی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تقریبی از جمله ریزموضوعات این محور است.

آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات آثار تا ۳۰ دی‌ماه سال جاری، است. زمان برگزاری همایش، ۱۵ اسفندماه سال جاری، خواهد بود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت همایش به نشانی conf.mazaheb.ac.ir مراجعه کنند.
 
اعلام فراخوان دومین همایش آسیب‌شناسی پایان‌نامه‌های علوم انسانی اسلامی
 
منبع:‌ ایکنا 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار