کد خبر: 983477
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۰
عقب‌ماندگی در ساخت فیلم و سریال سرداران دفاع مقدس
به لحاظ تولید سریال و فیلم‌های سینمایی با موضوع سرداران دفاع مقدس هنوز فرصت بسیار زیادی داریم و شاید یک عقب‌ماندگی قابل توجهی هم در این زمینه‌ها داشته باشیم.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این مطلب و درباره علل نپرداختن به این چهره‌ها گفت: قطعاً ما هم در این عدم معرفی مؤثر بوده‌ایم. اینطور نیست که ما فقط سینما یا دست‌اندرکاران فرهنگی کشور را مقصر بدانیم. سپاه هم تلاش‌های قابل تحسین و قابل تقدیر در دو حوزه مشخص که حداقل من می‌توانم به آن اشاره کنم داشته است. یکی در برگزاری یادواره شهدا و کنگره‌های بزرگ شهدا که کتاب‌ها و خاطره‌های متعددی پیرامون آن‌ها چاپ شده است. این‌ها برای کسانی که می‌خواهند فیلم، تئاتر و سایر فرآورده‌های فرهنگی تولید کنند، خوراک خوبی است. در این زمینه سپاه کار‌های خوبی را در مراکز استان‌ها انجام داده است. در۳۱ استان کشور کنگره بزرگداشت شهدا را برگزار کرده‌ایم و در بعضی مراکز استان‌ها حتی در دو نوبت هم برگزار شده است.

سردار رمضان شریف که با رادیو تهران مصاحبه می‌کرد، عنوان کرد: در فرایند راهیان نور هم آن روایتگران نیز بیشتر رزمندگانی که الگو بوده‌اند به ویژه شهدای شاخصی که الان جامعه ما اکثر این شهدا را حداقل به لحاظ چهره می‌شناسد، روایت می‌کنند، اما به لحاظ تولید سریال و فیلم‌های سینمایی هنوز فرصت بسیار زیادی داریم و شاید یک عقب‌ماندگی قابل توجهی هم در این زمینه‌ها داشته باشیم، البته نمونه‌هایی هم که در سال‌های اخیر تولید شده بحمدالله مورد استقبال خوبی قرار گرفته است، حتی آن‌هایی هم که به گیشه فکر می‌کنند معتقدند اگر کار خوبی صورت بگیرد، از این بابت هم می‌توانند.

مجری برنامه با اشاره به سردار حاج قاسم سلیمانی گفت که اگر ایشان در هر کشور دیگری بودند، فیلم‌های بسیاری درباره‌شان ساخته شده بود که هر کدام میلیارد‌ها دلار فروش می‌کرد، چون واقعاً ابرقهرمان هستند، مشخصاً درباره سردار سلیمانی برنامه‌ای ندارید تا کاری برای معرفی بیشتر ایشان شود؟ که مسئول روابط عمومی کل سپاه در این باره عنوان کرد: اولین مانع ساخت فیلم خود ایشان است. در واقع به هیچ وجه به پیشنهاداتی که بوده پاسخ مثبت نداده‌اند. ما قهرمانان برجسته‌ای داریم مانند سردار علی فضلی که این روز‌ها در بستر بیماری هستند و به لطف خدا بعد از پیوندی هم که انجام دادند، شرایطشان رو به بهبود است. در دو سه هفته گذشته تماس‌های بسیاری از مجموعه‌های مختلف برای گفتگو با ایشان به جهت آن جایگاهشان بین مردم و به خاطر ایثار و ازخودگذشتگی‌هایشان در دوران دفاع مقدس داشته‌ایم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار