کد خبر: 983363
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
وجود ۲۴۶۴ واحد صنعتی در آذربایجان‌شرقی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی از وجود ۲ هزار و ۶۴۶ واحد صنعتی در آذربایجان‌شرقی خبرداد و گفت: ۲ هزار و ۱۵ واحد از این تعداد فعال و ۴۴۹ واحد نیز غیرفعال هستند.

سید مرتضی نیرومند  در دیدار اعضاء هیات مدیره و شورای معاونین شرکت شهرک‌های صنعتی استان با امام جمعه تبریز از تولید سالانه 70 تا 90 میلیون جفت کفش در تبریز خبرداد و  اظهار داشت: 90 درصد چرم کفش دست‌دوز کل کشور در تبریز تولید می‌شود که بین 60 تا 45 درصد تولید کل چرم کشور و ۱۵ درصد از میزان کل بخش صنعت را در برگرفته است.

وی افزود: حدود 40 هزار نفر به‌طور مستقیم در صنعت کفش تبریز مشغول فعالیت هستند و 110 هزار نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم در اماکنی همچون کشتارگاه‌ها و صنایع پایین دستی از صنعت کیف و کفش تبریز ارتزاق می‌کنند. 

وی گفت: طی 9 ماهه سال 98، صادراتی با میزان 86 میلیون یورو از طریق واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان و 8.7 میلیون یورو از طریق کنسرسیوم‌های صادراتی استان انجام گرفته است.

به گفته نیرومند، در راستای جلوگیری از خام فروشی معادن سنگ‌های زینتی و ساختمانی منطقه آذرشهر، سنگ‌های معدنی مس ورزقان و معادن نفلین سینیت سراب، سه شهرک تخصصی سنگ، شهرک صنعتی تخصصی مس و شهرک صنعتی تخصصی آلومینا در اولویت کاری شرکت قرار گرفته است که با تکمیل زیرساخت‌های این شهرک‌ها، امکان استقرار واحدهای فرآوری تخصصی فراهم شده و از خام فروشی معادن غنی استان جلوگیری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی  استان آذربایجان‌شرقی، متذکر شد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان با الگو قراردادن بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری در راستای تبیین نقشه راه مبتنی بر وظایف و اختیارات، سعی و تلاش خود را برای حرکت به سمت اهداف ترسیمی توسط مقام معظم رهبری به کار برده است.

وی در ادامه توضیح داد: اقداماتی در قالب برنامه‌ریزی صحیح برای آینده با شناخت صحیح گذشته و اطلاعات دقیق، مدیریت جهادی و اعتقاد به اصل «ما می‌توانیم» و تقسیم عادلانه امکانات عمومی کشور از جمله تلاش‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان در راستای رسیدن به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی، بیان داشت: صنعتگران و مدیران دلسوز صنایع کوچک مستقر در شهرک‌های صنعتی با تکیه بر «اصل ما می‌توانیم» و فرمایشات مقام معظم رهبری و توانمندی‌های داخلی از بحران ایجاد شده در سال 97 در اثر تحریم‌های خصمانه آمریکا در سال 98 به وضعیت مطلوب رسیده و شاهد شکوفایی و رشد چشمگیر هستیم.

نیرومند ادامه داد: همچنین مدیران و نمایندگان شرکت شهرک‌های صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، با تلاش شبانه‌روزی و استفاده از تمام توان دستگاه‌های اجرایی استان، نسبت به توسعه شهرک‌ها و تکمیل زیرساخت اقدام کرده‌اند.

وی از وجود 53 شهرک و نواحی صنعتی دارای زمین و 44 دارای سند ثبتی خبرداد و خاطرنشان ساخت: 193 قرارداد در این حوزه منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی  استان آذربایجان‌شرقی، یادآور شد: تعداد 82  واحد صنعتی جدید در حوزه غذایی، نساجی، سلولزی، کانی غیرفلزی، فلزی و شیمیایی با سرمایه‌ای معادل سه هزار و463 میلیارد ریال و اشتغال یک‌هزار و 303 نفر طی 9 ماهه سال‌جاری به بهره‌برداری رسیده‌اند همچنین 66 واحد صنعتی دیگری که طی سال‌های گذشته تعطیل شده بودند دوباره راه‌اندازی شده و با اشتغال 539 نفر به چرخه تولید بازگشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر