کد خبر: 983340
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۶
رئیس انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینما مطرح کرد
متأسفانه شبکه‌های vod نیز دارند در تولید آثار نمایشی به شکلی ناشیانه عمل می‌کنند. در مقطعی به افراد پول‌های کلان می‌دهند و این باعث می‌شود سریالی که باید دقیقه‌ای مثلاً ۳میلیون تومان دربیاید با دقیقه‌ای ۳۰میلیون تومان ساخته شود و در نتیجه به اقتصاد سینما آسیب می‌زنند.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سیدغلامرضا موسوی رئیس انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینما درباره پولشویی در سینما و نابسامانی در تولیدات شبکه نمایش خانگی درباره گرایش و استقبال مخاطبان و فیلمسازان به شبکه نمایش‌خانگی گفت: حضور vod‌ها در حقیقت یکی از دلایل این استقبال است. همانطور که می‌دانید شبکه نمایش خانگی زمانی با پول‌های اختلاس توانست سر و شکل تازه‌ای به خود بگیرد. همیشه پول‌هایی که بی‌حساب و کتاب وارد هر حرفه‌ای می‌شود، چه در سینما، چه در تولیدات شبکه نمایش خانگی و چه در جا‌های دیگر حتی در ساختمان‌سازی، باعث یک بی‌نظمی اقتصادی در آن سیستم می‌شود.

وی در بخش دیگری از این گفتگو درباره مجوز تهیه‌کنندگی تهیه‌کنندگان «شهرزاد» اظهار کرد: این مجوز را شورای عالی تهیه‌کنندگان صادر می‌کند و هیچ کدام از آنان، کارت شورای عالی را نداشتند، اما در یکی از تشکیلات زیرمجموعه عضو شده بودند که آن مجموعه خودش رسماً این موضوع را اعلام کرد، به این معنی که آنان پلیس یا دادگستری نیستند که سوابق افراد را وقتی که وارد می‌شوند مورد کنکاش قرار بدهند. در همان زمان من موضوع پولشویی و ورود پول‌های نامرغوب و ناسالم را به سینما برای اولین بار فریاد زدم، اما کسی جدی نگرفت تا اینکه بعد‌ها نوع علنی‌اش در محاکمات بانک سرمایه پیش آمد. موسوی بیان کرد: سیستم جدیدی به اسم vod به وجود آمده است. یکی از ویژگی‌های سیستم این است که کسانی بیشتر موفقند که بتوانند کاربران بیشتری داشته باشند، چون از همه آنان حق اشتراک می‌گیرند. طبیعتاً وقتی ۴۰۰هزار مشترک دارند و مثلاً ماهی ۲۵هزار تومان از هر کدام می‌گیرند، یک رقم بسیار بزرگ می‌شود. این مسئله خیلی فرخنده نیست. در زمینه ساخت نیز سردستی فیلم می‌سازند. زمانی ما فیلم‌های شانه تخم مرغی داشتیم و اخیراً سریال‌های شانه تخم مرغی داریم.

این تهیه‌کننده سینما اظهار کرد: متأسفانه اکثریت کار‌ها به لحاظ آنچه تماشاچیان می‌بینند و به ما منعکس می‌کنند، کیفیت مطلوبی ندارد. همانطور که پول‌های سرگردان یا پول‌هایی که برای پولشویی آمده توانست عده‌ای را جذب کند، دستمزد‌ها را بالا ببرد و در هزینه اقتصادی ساختارشکنی کند، متأسفانه شبکه‌های vod نیز دارند این کار را به شکل ناشیانه انجام می‌دهند. در مقطعی به افراد پول‌های کلان می‌دهند و این باعث می‌شود سریالی که باید دقیقه‌ای مثلاً ۳میلیون تومان در بیاید با دقیقه‌ای ۳۰میلیون تومان ساخته شود و در نتیجه به اقتصاد سینما آسیب می‌زنند.

رئیس انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران عنوان کرد: به نظر من سریال‌سازی را بیشتر باید تلویزیون پروانه ساخت و نمایش بدهد. در سینما طبیعتاً مسئولیت معاونت سینمایی است و حق وزارت ارشاد است. در زمینه نمایش خانگی در مجموع خوب عمل نمی‌شود. کار‌های خوب هم داشته‌ایم و استقبال مردم هم کاملاً محترم است، اما این استقبال به معنی اینکه حتماً آن کار خوب و شاخص است، نیست.

سیدغلامرضا موسوی در پاسخ به این سؤال که وقتی عوامل آثار می‌دانند این پول‌ها کثیف است، آیا باید این پول را بگیرند یا رسالت دیگری دارند که با دریافت نکردن این پول باعث شوند یک سرمایه‌گذاری سالم اتفاق بیفتد، گفت: بخش اول این قضیه به تهیه‌کننده برمی‌گردد. یک تهیه‌کننده وقتی از سرمایه‌گذاری پول می‌گیرد، باید مطمئن باشد یا در حدی که می‌تواند مطمئن باشد که این پول به هر حال سالم است، اما وقتی پول‌های بی‌حساب خرج می‌کنند، این کارشان توجیه ندارد. ما به‌عنوان تهیه‌کننده یک حرفه داریم و حرفه ما می‌گوید وقتی سریال یا فیلم سینمایی می‌خواهد ساخته شود باید هزینه‌های منطقی داشته باشد، یعنی اگر دستمزد فلان بازیگر A تومان است، به او A+۱ تومان پرداخت نشود، اگر این کار را بکنیم به آدم‌هایی که به ما اعتماد کرده‌اند، خیانت کرده‌ایم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار