کد خبر: 983318
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰
سرخ‌ها برای صدرنشینی خیز برداشتند
پرونده نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال عصر جمعه در ورزشگاه آزادی برای دو تیم پرسپولیس و نساجی در دیدار باقی مانده از هفته دوازدهم بسته می‌شود، آن‌هم در شرایطی که پرسپولیس به‌رغم جایگاهی که در جدول دارد، روز‌های سختی را پشت سر می‌گذارد.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: مصاف مدافع عنوان قهرمانی که این روز‌ها تنها چند گل با صدر فاصله دارد با نساجی مازندران، تیم رده دهم جدول می‌توانست دیداری کم‌حساسیت و کم‌حاشیه برای پایان دادن رقابت‌های دو تیم در نیم‌فصل اول باشد، اما نساجی در حالی ساعت ۱۷:۳۰ عصر جمعه برابر پرسپولیس به میدان می‌رود که هنوز داستان فینال جام حذفی سال گذشته و اتفاقات و حاشیه‌های آن به دست فراموشی سپرده نشده و همین مسئله کافی است تا آخرین بازی دور رفت این دو تیم، دیداری حساس باشد؛ چه برای پرسپولیس و چه برای حریف مازندرانی، خصوصاً که علاوه بر پیشینه دو تیم، شرایط کنونی آن‌ها نیز مزید بر علت بالا رفتن حساسیت این بازی عقب افتاده از هفته دوازدهم شده است.

سه امتیاز این دیدار برای پرسپولیس از اهمیت بالایی برخوردار است. کالدرون با پرسپولیس به شش برد متوالی رسیده و برتری مقابل نساجی در آخرین روز هفته می‌تواند آمار پیروزی‌های پی‌درپی پرسپولیس را به هفت برد متوالی برساند. علاوه بر آن، سرخپوشان می‌توانند نیم‌فصل اول را با صدرنشینی به پایان برسانند. البته به شرط آنکه سپاهان در بازی روز شنبه برابر نفتی‌های آبادان به نتیجه‌ای جز برد دست یابد، به همین منظور کالدرون شاگردانش را برای کسب امتیاز کامل روانه میدان می‌کند.

البته حریف مازندرانی پرسپولیس هم این روز‌ها در شرایط چندان مساعدی بسر نمی‌برد. نساجی علاوه بر اینکه به تازگی از پنجره نقل و انتقالات زمستانی به دلیل عدم پرداخت مطالبات بازیکنانش محروم شده، چهار بازیکن خود را نیز به دلیل فسخ قرارداد از دست داده، به طوری که قائم‌مقام این باشگاه چند روز قبل گفته بود اگر دو بازیکن نساجی در تیم امید را برای بازی با پرسپولیس در اختیار نداشته باشند، برابر سرخپوشان به میدان نمی‌روند: «از سوی کمیته انضباطی از نقل و انتقالات محروم شدیم، همچنین چهار بازیکن‌مان قراردادشان را به صورت یک‌طرفه با نساجی فسخ کردند و دو بازیکن‌مان هم در اختیار امید‌ها هستند. با این حساب تنها ۱۱ بازیکن برای مصاف با پرسپولیس داریم و به این شکل نمی‌توانیم به میدان برویم.»

البته اوضاع شاید برای سرخ‌ها هم خیلی بهتر از نساجی نباشد. اگرچه پرسپولیس از لحاظ بازیکن مشکی برای این دیدار ندارد، اما داستان سرمربی آرژانتینی و مطالبات عقب‌افتاده او و همچنین دلخوری‌هایش که بعد از جلسه با انصاریفرد پست کرده، می‌تواند تأثیری منفی در روند نتیجه‌گیری این تیم که طی هفته‌های اخیر روی دور برد افتاده داشته باشد، خصوصاً که در صورت عدم حل‌وفصل مشکلات مالی کالدرون، بازی با نساجی می‌تواند آخرین حضور این مربی روی نیمکت پرسپولیس باشد و سفر بدون بازگشت مرد آرژانتینی را به دنبال داشته باشد. حال آنکه اوایل آبان‌ماه بود که انصاریفرد در مصاحبه‌ای عنوان کرد که خبر‌های خوبی در راه است و اسپانسری جدید، مشکلات مالی پرسپولیس را حل خواهد کرد. اما پست کالدرون بعد از جلسه با مدیریت باشگاه (از رفتار باشگاه پرسپولیس خیلی ناراحت هستم) که بیانگر نارضایتی او در روند مذاکرات است، نشان می‌دهد که اوضاع برای پرسپولیس هم خوب پیش نمی‌رود و انصاریفرد به‌رغم قول‌هایی که برای حل مشکلات داده بود هنوز کاری از پیش نبرده است!

داستان زمانی برای پرسپولیس سخت‌تر می‌شود که مرد آرژانتینی در صورت عدم بازگشت به ایران مشکلی برای دریافت کل مطالباتش نخواهد داشت و می‌تواند راه فیفا را در پیش بگیرد و به تمام مطالباتش برسد. جدایی کالدرون قبل از نیم‌فصل یا خواسته شدن عذر او تنها ۳۰۰ هزار دلار روی دست باشگاه می‌گذاشت که البته در صورت اخراج، این مربی ۱۵۰ هزار دلار هم غرامت دریافت می‌کرد، اما با شروع نیم‌فصل دوم، او حالا در صورت فسخ یک‌طرفه بابت عدم دریافت مطالباتش می‌تواند تمام مبلغ ۸۵۰ هزار دلار قراردادش را از سرخپوشان دریافت کند. مسئله‌ای که کار پرسپولیس را برای زدن قید این مربی و عدم جلب رضایتش سخت‌تر می‌کند.

مرد آرژانتینی صراحتاً اعلام کرده که تنها تا بعد از بازی با نساجی مازندران صبر می‌کند و در صورتی که ۱۲۰ هزار دلار باقیمانده از قسط اول و همچنین ۳۰۰ هزار دلار قسط دوم قراردادش را به همراه پاداشی که باید نگیرد، دیگر اهل مماشات با پرسپولیس نیست و انصاریفرد اگر طی یکی، دو روز نتواند خواسته‌های سرمربی تیمش را برآورده کند، اوضاع پرسپولیس بار دیگر بحرانی و شبیه روزگار استقلال خواهد شد. در واقع کنار آمدن کالدرون با بدعهدی‌های پرسپولیس این فرصت را در اختیار او گذاشته تا طبق بند‌های قراردادی که بسته بتواند بدون بازگشت دوباره به تهران کل مطالباتش را از پرسپولیس بگیرد. مگر آنکه انصاریفرد که در جلسه قبلی با سرمربی تیمش موفق به جلب رضایت او شده بود، بتواند با پرداخت به موقع حق و حقوق عقب افتاده مرد آرژانتینی، اوضاع را آرام و شرایط را برای ادامه این همکاری مهیا کند تا مسائل و مشکلات مالی در بازی با نساجی در سرنوشت این تیم در نیم‌فصل دوم تأثیر مخربی از خود به جا نگذارد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار