کد خبر: 983161
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۴
سبقت «ازدواج» از «طلاق»
سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه میزان ازدواج ثبت‌شده بیش از طلاق شده است، اعلام کرد: از سال ۹۷ تا ۱۵ تیر ۹۸ برابر با ۵۵۰ هزار و ۵۶۵ رویداد ازدواج و ۱۷۵ هزار و ۶۱۴ رویداد طلاق ثبت شده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سیف‌اله ابوترابی افزود: بنا بر آماری که تا تاریخ ۳۰ آذر ثبت شده، ۲۸۹ هزار و ۱۲۸ رویداد ازدواج و ۸۲ هزار و ۵۴۷ رویداد طلاق نشان داده می‌شود. وی گفت: میانگین سن داماد‌ها ۵/ ۲۷ سال و میانگین سن عروس‌ها ۴/ ۲۳ سال بوده است. سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور افزود: همچنین میانگین سن مردان در زمان طلاق ۲/ ۳۷ سال و میانگین سن زنان در زمان طلاق ۳/ ۳۲ سال بوده است.

ابوترابی گفت: براساس آخرین آمار موجود در سازمان ثبت احوال کشور، تعداد ولادت‌های ثبت‌شده یک میلیون و ۳۶۶ هزار و ۵۱۹ رویداد در سال ۹۷ بوده است که ۷۷ درصد این ولادت‌ها در نقاط شهری کشور رخ داده است. وی افزود: تعداد ولادت‌های ثبت‌شده در شش ماهه اول سال ۹۸ در کشور ۶۱۴ هزار و ۵۵۸ رویداد است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: نسبت ثبت در مهلت قانونی به ولادت‌های ثبت شده تا یک‌سال ۸/ ۹۸ درصد است، یعنی خانواده‌ها در مهلت قانونی اقدام به ثبت ولادت فرزندان خود کرده‌اند.

وی افزود: میزان ناخالص ولادت یک‌ساله در کشور منتهی به شهریور ۹۸ برابر با ۸/ ۱۵ در هزار نفر جمعیت است.

ابوترابی گفت: بیشترین این تولد‌ها با ۲ /۳۰ درصد در استان سیستان‌و‌بلوچستان و کمترین تولد با ۶/ ۹ درصد در استان گیلان ثبت شده است. وی اعلام کرد: میانگین سن پدر در زمان ولادت فرزند ۳۴ سال و میانگین سن مادر در زمان ولادت فرزند ۳/ ۲۹ سال بوده، اما میانگین سن مادر در زمان ولادت اولین فرزندش ۵/۲۷ سال گزارش شده است. وی افزود: در مورد تعداد مرگ و میر ثبت شده در سال ۹۷، ۳۷۷ هزار و ۲۴۵ مورد ثبت شده که ۱ /۷۴ درصد آن مربوط به ساکنان شهر‌های کشور بوده است. ابوترابی گفت: تعداد مرگ ثبت‌شده در شش ماهه اول امسال نیز ۱۸۶ هزار و ۲۲۳ رویداد بوده و نسبت ثبت در مهلت قانونی به مرگ ثبت‌شده تا یک سال ۹ /۹۵ درصد را نشان می‌دهد.

وی افزود: میانگین سن مردگان در کشور در مردان ۸/ ۶۲ سال و در زنان ۶۷ سال است که بالاترین میانگین سن افراد فوت شده در استان گیلان در مردان ۲/ ۶۷ و در زنان ۷۳ سال گزارش شده و پایین‌ترین میانگین سن فوت‌شدگان در استان سیستان و بلوچستان در مردان ۱/ ۴۵ سال و در زنان ۸/ ۴۵ سال بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار