کد خبر: 982889
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷
کلوپ و شاگردانش فاتح جام باشگاه‌های جهان شدند
فینال جام باشگاه‌های جهان بهترین فرصت برای صدرنشین جزیره بود تا یک قهرمانی دیگر را جشن بگیرد. لیورپول و فلامینگو فینالیست‌های این دوره بودند؛ از ابتدا هم کمتر کسی شانسی برای تیم برزیلی قائل بود. همین اتفاق هم رخ داد و قرمز‌ها با درخشش بازیکنان خود و هدایت کلوپ به هدف‌شان رسیدند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: قرمز‌های آنفیلد با کسب یک جام ارزشمند دیگر به استقبال کریسمس رفتند. فینال جام باشگاه‌های جهان موقعیت خوبی برای تیم یورگن کلوپ بود تا ویترین افتخاراتشان را به جام‌های جدید مزین کند. فلامینگو حریف لیورپول اگرچه با دفاع مستحکم خود راه را بر مهاجمان تیم انگلیسی بسته بود، اما در وقت‌های اضافه تک‌گل فرمینیو کار را تمام کرد. البته سرمربی آلمانی برای موفقیت تیمش در جام باشگاه‌های جهان بهترین نفراتش را به قطر برد، به همین خاطر تیم دوم لیورپول در بازی با استون‌ویلا با پنج گل تحقیر و از جام اتحادیه انگلیس حذف شد.

فینال جام باشگاه‌های جهان بهترین فرصت برای صدرنشین جزیره بود تا یک قهرمانی دیگر را جشن بگیرد. لیورپول و فلامینگو فینالیست‌های این دوره بودند؛ از ابتدا هم کمتر کسی شانسی برای تیم برزیلی قائل بود. همین اتفاق هم رخ داد و قرمز‌ها با درخشش بازیکنان خود و هدایت کلوپ به هدف‌شان رسیدند. لیورپولی‌ها که در چند ماه گذشته دو جام معتبر لیگ قهرمانان اروپا و سوپرکاپ اروپا را بالای سر برده بودند، این‌بار برای آنکه سال را با یک قهرمانی دیگر به پایان برسانند با یک گل فلامینگو را شکست دادند و با هت‌تریک به استقبال کریسمس رفتند. این جام هم برای لیورپول و هم برای فوتبال انگلیس اهمیت زیادی دارد و چند رکورد به نام این تیم ثبت کرد. اولین قهرمانی لیورپول در جام باشگاه‌های جهان موجب شد این تیم، اولین باشگاه انگلیسی باشد که در یک سال میلادی سه قهرمانی بین‌المللی (لیگ قهرمانان، سوپرکاپ اروپا و جام باشگاه‌های جهان) را تجربه کرده است. علاوه بر این لیورپول دومین تیم جزیره است که جام قهرمانی باشگاه‌های دنیا را بالای سر می‌برد. پیش از این منچستریونایتد ۱۱ سال پیش با سرمربیگری الکس فرگوسن فاتح جام باشگاه‌های جهان شده بود. ضمن اینکه کلوپ نیز به جمع مربیانی پیوست که فاتح این تورنمنت بین‌المللی شده‌اند؛ او پس از کرامر و هتسفیلد سومین مربی آلمانی است که این افتخار را تجربه می‌کند.

سرمربی موفق لیورپول قهرمانی تیمش را اینگونه تشریح کرد: «در چنین مواقعی پیدا کردن کلمات برای بروز حسی که دارم خیلی سخت است. این پیروزی و قهرمانی را به تمام هواداران تیم تبریک می‌گویم. بازی‌های خوبی در این تورنمنت دیدیم. به تیم فلامینگو تبریک می‌گویم. آن‌ها باید به عملکرد خود در این رقابت‌ها افتخار کنند. تیم من در فینال بازی بهتری ارائه داد و تیم برتر زمین بود و با شایستگی عنوان قهرمانی را به دست آوردیم.» کلوپ بهتر از هر کسی می‌داند که تنها قهرمانی در لیگ برتر است که هواداران را راضی می‌کند. او بعد از این قهرمانی به بازی‌های سخت پیش‌رو اشاره کرد: «در خصوص اینکه لیورپول قهرمان جزیره می‌شود یا نه نظری ندارم، فقط می‌دانم که فینال جام باشگاه‌ها برای ما بی‌نظیر بود و توانستیم برای اولین بار قهرمانی در این رقابت‌ها را به دست آوریم. ما هر پنج روز یک بار بازی می‌کنیم، ولی بازیکنانم خسته نیستند و بازی به بازی نشان می‌دهند که آماده چالش بعدی هستند. برای یک مربی این بهترین تجربه کاری است که می‌تواند داشته باشد.»

عنوان بهترین بازیکن جام به کسی رسید که حتی یک گل هم به ثمر نرساند. محمد صلاح به خاطر بازی‌های درخشانی که در جام باشگاه‌های جهان انجام داد توپ طلای مسابقات را به دست آورد. البته ستاره مصری موفق نشد دروازه حریفان را در این جام باز کند، ولی میزان تأثیرگذاری او باعث شد مسئولان برگزاری تورنمنت توپ طلا را به صلاح، توپ نقره‌ای را به برونو هنریک از فلامینگو و توپ برنزی را به کارلوس ادواردو از الهلال اهدا کنند. محمد صلاح در این فصل فعلاً ۹ گل برای لیورپول زده، اما این بازیکن بیشتر به موفقیت تیمش فکر می‌کند تا گرفتن جوایز شخصی: «بعد از بازی سختی که مقابل فلامینگو داشتیم، قهرمان این جام ارزشمند شدیم. میزبانی دوحه از این مسابقات عالی بود و قهرمانی ما در این کشور باعث خوشحالی‌ام شد. این جایزه برای من انگیزشی بود، اما باید بگویم که جایزه فردی برای من اهمیت زیادی ندارد، چون موفقیت تیم مهم‌تر از همه چیز است.»

تغییر تصمیم داور پس از بررسی مجدد صحنه خطا در محوطه جریمه از جمله اتفاقات جالب فینال جام باشگاه‌های جهان بود. در حالی که داور بازی یک پنالتی به سود لیورپول اعلام کرده بود، اعتراض بازیکنان فلامینگو به این تصمیم موجب شد تا داور از VAR کمک بگیرد. پس از بررسی خطای رافینا روی سادیو مانه، داور وسط تصمیمش را تغییر داد و پنالتی‌اش را پس گرفت. اعتراضات قرمزپوشان نیز ثمری نداشت و در نهایت برنده بازی در وقت‌های اضافه مشخص شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار